Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dissabte, 23 de gener del 2010

16/11/2008 - 4ª Duatló de Muntanya de la Creu de Gurb -


Dues setmanes més tard del fiasco al debut a les duatlons de muntanya pel mal temps, arribava l'hora de poder participar i acabar la meva primera duatló de muntanya.






















En aquesta ocasió els meus pares van decidir acompanyar-me i em va venir molt bé. Sempre que pots tenir públic, a part del suport moral, aconsegueixes bones fotos de la cursa jeje. Aquesta duatló és la única del circuit de terres endins que comença fent un tram a bicicleta per canviar després al running i tornar a finalitzar en bici. Recordo que fèia molt fred a l'hora de sortida (0ºC aprox.) i em vaig posar a la part endarrerida perquè era la meva primera duatló de muntanya i començava amb la meva pitjor especialitat (la bici).















Amb el tret de sortida, tots van sortir com a bojos per agafar les seves posicioms i jo poc a poc vaig intentar agafar un ritme correcte i evitar les zones dolentes dels camins. En resum haig de dir que els 17 km del primer tram en bici se'm van fer llargs i vaig patir (fins i tot vaig haver de baixar de la bici al km 4 per arrossegar-la), per això vaig arribar en la posició 192 dels 300 inscrits a la zona de transició amb un temps de 1h14'41''. Vull comentar que vaig anar molta estona adelantant una noia a totes les pujades i perdent la posició a les baixades perquè ella volia córrer. Em vaig posar una mica nerviós perquè no traçava gens bé les baixades i de fet va caure 2 vegades, així que li vaig deixar espai i la vaig perdre. Uns quants quilòmetres més endavant, me la vaig trobar tirada en una corva amb signes d'haver-se fet mal així que vaig aturar-me. Al final va venir un altre corredor que es va quedar amb ella i jo vaig seguir fins trobar algú de l'organització. Mentre intentava dir-li el tema de la noia, em va derrapar la bici i vaig caure davant seu. La conversa va anar algo així com:

David: - Hi ha una noia que ha caigut 1 km endarrera aproximadament (cridant des de la bici).
(Corva a la dreta, derrapada i la meva bici i jo vam anar per terra).
Noi de l'organització: - Doncs ara ja en sou dos per terra (i es va fotre a riure després de preguntar-me si estava bé xD).

Per sort, només va ser un ensurt però em va fer ràbia que la suposada noia accidentada i moribunda em va adelantar de nou xD Això sí, entre la transició i el tram de correr, vaig remuntar moltíssimes posicions, començant per deixar-la enrera a ella als primers 500 metres jaja. El traçat a peu era exigent i vaig poder agafar un ritme constant abans de pujar a la Creu de Gurb. Un ascens dur i llarg per corriol on ja vam formar un grupet amb un parell més de corredors! A dalt, vam fer un refrigeri i cap avall. Gràcies a ells no em vaig saltar un desviament en plena baixada, que ens va portar a fer un tram per dins d'un rierol (per netejar les bambes de fang jaja)! Als últims 2 km, cadascú va fer el que va poder perquè el pendent s'intensificava i fins i tot vam haver de pujar un tram equipat amb una corda de suport jeje. Aquí jo ja anava mort (mai havia fet tanta estona seguida d'esforç intens). En el tram a peu vaig fer la posició 102 amb un temps de 1h12'02''.Ja havia remuntat unes 40 posicions!




















La última transició me la vaig prendre amb calma per menjar alguna cosa, ja que sabia que només faltaven 5 km de bicicleta fins l'arribada. Gaudint del dia preciós que s'havia aixecat, amb sol i sense tan fred, vaig enfilar muntanya avall amb la bici mirant de no caure enlloc perquè els corriols eren força tècnics. Em fèien molt mal les cames i anava justet de forces, però de seguida vaig veure aparèixer la zona d'arribada, amb els meus pares esperant per fer les fotos, i vaig entrar amb una gran satisfacció a meta! Aquest tram el vaig fer en 22'27'', ocupant la posicó 106.















En definitiva, primera duatló de muntanya finalitzada, amb un temps final de 2h:49':09'', en la posició 151 de 240 finishers (300 inscrits, així que hi va haver 60 baixes!!).

Només puc dir que al acabar només volia líquid, així que l'entrepà de botifarra el vaig regalar als pares per haver aguantat tanta estona passejant per la zona. Quan ja estava una mica més recuperat vam decidir baixar cap a casa i aturar-nos a dinar a qualsevol lloc. Al final, vam dinar en una Masia-Restaurant on tenien un menú interessant. La gana ja m'havia tornat però no al complet i no em vaig poder acabar tot el menjar. És el que té fer grans esforços, a mi em tanca la panxa.





















Tram 1 (BTT): 17 km (500 mD+) en 1h14'41'' (posició 192 de 242)
Tram 2 (Running): 10 km (500 mD+) en 1h12'02'' (posició 102 de 242)
Tram 3 (BTT): 5 km (150 mD+) en 22'27'' (posició 106 de 242)

Temps total: 2h:49'09'' (posició 151 de 242 finishers)

L'Avi Salmó escoltant "Better than today" de Kylie Minogue

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa:
https://picasaweb.google.com/oktopusgarden/DuatloDeMuntanyaCreuDeGurb112008


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger