Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dimarts, 26 de gener del 2010

18/01/2009 - X Mitja Marató de Terrassa -


Després d'uns quants anys fent la cursa popular de Festa Major de la meva ciutat, i havent preparat les duatlons de muntanya, em vaig animar a provar la meva primera Mitja Marató. Per mi eren paraules majors, ja que córrer 21 km seguits em semblava moltíssim! Això sí, volia debutar a casa perquè almenys coneixeria el circuit.

Per acabar-ho d'adobar, va coincidir que era la desena edició de la prova i la van fer coincidir amb el Campionat d'Espanya de Mitja Marató per a Veterans. D'aquesta forma, s'hi va inscriure gent de tot arreu, incrementant el nivell de la prova de forma considerable. Almenys, al ser una edició amb aniversari, ens van regalar unes boniques malles per anar a córrer!
















El matí de la cursa em vaig llevar ben d'hora per anar a buscar el dorsal i xip a la meva ex-escola (és el que té que la sortida estigui a 100 metres de casa). Així sense fer cues vaig poder tornar a casa, estirar-me una estona més i llevar-me més tard per esmorzar i escalfar!


Com sempre que participo en un tipus de competició sense experiència, vaig ser prudent i em vaig situar a la zona mitja del gruix de participants. El recorregut era exigent i tothom comentava la duresa de l'ascens per l'Av. del Vallès. Per una mitja marató d'asfalt, el fet de tenir un desnivell acumulat positiu al voltant dels 100 o 120 metres és molt. Jo m'ho vaig prendre amb calma els 5 primers quilòmetres ja que volia agafar un bon ritme i no acabar desfondat. Vaig passar per la cantonada de casa al voltant del minut 25 i llavors vaig incrementar el ritme.














L'ascens de l'Av. del Vallés va anar molt bé però em va venir la petita davallada física al Km 12. Pujant des de la Pl. de l'Aigua fins a l'Av. Bejar, em va venir una mica de flat i vaig baixar el ritme per evitar que anés a més. Per sort, des d'allà ja quasi començava el tram llarg de baixada que s'extenia fins al Km 16. Vaig anar remuntant posicions amb un ritme constant, i abans d'encarar la pujada per la Rambla, em vaig trobar alguns corredors en mal estat (no es pot forçar tant jeje).

Els últims 3-4 Km van ser força durs perquè eren de pujada, però al veure que ja s'arribava a la meta apareixien unes forces extres. Vaig sentir una gran satisfacció al creuar la meta amb un temps molt bo per ser la primera vegada que corria la distància: 1h30'55''! Em vaig reunir amb els pares després de parlar amb el Jordi, el meu amic que sempre em trobo en aquestes curses, i vam voltar pel "paddock" de carpes habilitat. Vam recollir uns quants regalets, la bossa del corredor, menjar i beguda i cap a casa!



















Distància oficial: 21097 m. (180 mD+)

Temps oficial: 1h30'55'' (4:19 minuts/km)

Posició: 464 de 1949 finishers (posició 126 de 506 a la meva categoria)


L'Avi Salmó escoltant "Sunshine" de David Guetta


Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger