Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dilluns, 1 de febrer del 2010

01/02/2010 - Sisena Trobada de Joves Investigadors Catalans (III) -


- Dia 3 -

M'he llevat a les 6:45 perquè m'ha tocat el primer torn de dutxa avui. Com no sabíem quanta estona trigaríem fins arribar al campus universitari (pel tema autobusos), hem preferit baixar dora a esmorzar. Com sempre, ja hi havia gent més matinadora! El buffete d'avui tenia més varietat i quantitat (punt positiu) però en aquests casos t'atipes de seguida i al final voldries tastar més menjar i no pots.

Poc a poc la gent anava baixant i nosaltres, en direcció contraria, pujant a l'habitació. Hem sortit a la parada de bus (el Nº63) i hem aconseguit pujar al primer (ja que l'hem omplert i el conductor ha deixat gent a fora). Així,
com si fóssim sardinetes en llauna hem fet les 5 parades fins a la facultat de Farmàcia (parada Cementerio, jo no vull dir res). Un cop a terra tothom anava en direcció contrària però jo havia mirat el mapa i li he dit a l'Óscar que em seguís. Hem trobat prou bé el punt d'inscripcions i la sala d'actes on hem tingut la primera xerrada plenaria (més o menys com un documental de la 2 en una calurosa tarda d'estiu).

Un cop abandonat el suplici, hem anat a les aules i han començat les xerrades per temes. Avui tenia les idees clares, simposi 8: medi ambient i a xupar-se tot el que expliquèssin allà! De les 14 xerrades que hi havia, 2 ja les coneixia i de la resta...crec que en salvaria 3 o 4. Són temes massa dispersos que fan que no entenguis o no vegis l'aplicació amb la teva feina (en el meu cas queden massa lluny dels temes que tracto a la tesi). Almenys crec que he presentat prou decentment, si més no he sortit content i he disfrutat explicant el meu treball. Això no m'havia passat mai, però al ser en un ambient més familiar-reduït, era còmode. Potser he estat una mica informal en algun aspecte o resposta a certes preguntes, però és que em sentia bé en l'entorn!

Després de berenar més dolços (hauré de vigilar el
sucre), li ha tocat a l'Óscar presentar i ha estat molt bé. La seva xerrada tenia més públic i sembla que el tema ha agradat força. Els químics flipen quan expliques que vas de mostreig i t'has de barallar amb la feina de camp! El més divertit de tot és que acabes coneixent gent molt diversa en tots els aspectes. Com a mínim, coneixent d'entrada a 2 o 3 persones només ja tens punts de referència amb qui xerrar als decansos. Igualment, per vàries circumstàncies acabes coneixent o parlant amb gent nova que t'obre opcions a descobrir els seus camps d'investigació.

Realment durant el dia m'he sentit com el bitxo raro perquè no he presentat feina purament química (com moltes de les presentacions). Això sí, almenys tothom ha pogut entendre la meva presentació mentre que jo he tingut força feina en seguir-ne alguna! Almenys crec que la part didàctica la tinc millor (o és que ho he enfocat més a un públic general). Finalment, després de la darrera xerrada-"conte", on la noia s'ha girat cara la pantalla i anava posant veu d'explicar històries, hem pogut tornar a l'hotel a fer temps fins l'hora del sopar de congrés.

A les 21:15 ens hem trobat tots al Hall de l'hotel.
A aquelles hores, l'Óscar ja m'havia deixat sol així que m'he intentat acoplar amb la gent que coneixia o he conegut durant el dia. Almenys el trajecte fins el suposat restaurant del sopar ha estat distret. La sorpresa ha estat que en comptes de fer un sopar entrentingut i amb originalitat (en teoria havíem de sopar mig tombats), directament no hem pogut sopar perquè s'havia cremat la cuina del local!! Apa, mobilització de 250 persones. I...on pots anar a sopar amb aquesta quantitat de gent i sense reserva? Efectivament, al "Wok Naturaleza y Sano" on hi havia un fantàstic buffete lliure! La gent s'ha indignat però jo m'ho he passat bé.

Després de l'intent, fallit, de seure amb la persona que coneixia més, he acabat seient en una taula mig buida i disposat a conèixer gent. Així que finalment he sopat amb en David (boig total), l'Ari, la noia sudamericana, el noi sudamericà i el Jordi (de Terrassa). Un grup que està al CSIC de la UAB i amb els que he gaudit del sopar entre bromes i comentaris sarcàstics. Evidentment hi ha hagut baralla pel recorregut del buffete perquè no està preparat per 250 persones que es mouen alhora. Afortunadament, els anys d'entrenament als pica-piques fets al CSIC m'han ajudat moltíssim.
















I bé, amb la panxa plena (però sense abusar que no vull problemes estomacals nocturns) han decidit tornar cap a l'hotel (3 integrants de la taula) i ràpidament m'he apuntat. No em venia de gust allargar més un sopar en que no coneixes a molta gent i sobretot, la mandra d'organitzar/mobilitzar tanta gent a prendre alguna cosa. Tenia ganes d'arribar a l'habitació! Almenys ja sé a quin simposi aniré demà: a veure els meus companys de taula jeje!!


Quan he entrat a l'habitació, l'Óscar acabava d'arribar, així que mentre escric aquestes ratlles ell ja s'ha quedat adormit com un nen petit. Ara ja va sent hora de tancar el PC, el llumet i els ullets (en aquest ordre) per descansar que demà serà un altre dia! Ara començo a escoltar l'arribada de gent del sopar, talons i veus es confonen al voltant de les cuatre parets així que m'acomiado fins demà, que ens toca un dia més light però amb viatge de retorn a casa de regal! Quines noves aventures tocaran demà? A descobrir-les!!

Bona nit,

L'Avi Salmó des de l'hotel Expo de València

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge:
http://picasaweb.google.es/oktopusgarden/SisenaTrobadaDeJovesInvestigadorsAValencia22010#



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger