Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dimecres, 3 de febrer del 2010

03/02/2010 - Cómo Predecir el Tiempo (Pierre Demy) -


Títol Original: -
Editorial: Edicions RobinBook
Any: 1998
Nº de pàgines: 173


M'agrada la meterologia. Als meus ordinadors de treball tinc almenys 3 pàgines d'aquesta temàtica dins la meva barra d'eines principal i és que amb els avenços científico-tecnològics recents, és molt fàcil poder consultar les dades bàsiques a qualsevol regió del món. Es per això que vaig decidir comprar aquest llibre auto-didacta i de fàcil lectura per entendre els conceptes bàsics de la majoria de fenòmens metereològics que cada dia ens envolten. Per tant el cinquè viatge literari (de nou un llibre de tren) em porta al món de l'atmosfera i les seves relacions/efectes sobre la terra. Estructurat en capítols que engloben un mateix tema, defineix conceptes bàsics sobre cada temàtica així com esbossa algunes idees de com predir certs fenòmens partint de l'observació acurada del nostre entorn (per mi la part més interessant). Si bé no es tracta d'una novela amb una ubicació concreta, a través dels seus capítols he pogut moure'm per vàries situacions de la meva vida en que he patit un o altre fenomen atmosfèric concret. A part de definir clarament els tipus de núvols, vents, direccions, aparells de medició, ...he trobat molt divertit que et plantegi petits experiments per comprovar els fenòmens que et descriu. Així, fent algunes petites manualitats, proposa la construcció de varis aparells, equips o experiments per facilitar la seva comprensió mitjançant la visualització directa dels fenòmens!

Recomanable per a tots els públics als que els interessi conèixer una mica més el tema de la metereologia, i sobretot als que s'inicien i volen visualitzar, de forma fàcil, els conceptes més complexes que regeixen la majoria de fenòmens atmosfèrics.

L'Avi Salmó escoltant "Gente" del Sueño de Morfeo

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger