Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dimarts, 23 de febrer del 2010

23/02/2010 - La Otra Cara de la Verdad (Donna Leon) -


Títol original: About face
Editorial: Seix Barral
Any: 2009
Nº de pàgines: 325


La saga de llibres d'aquesta escriptora sempre em porta a viatjar a la ciutat italiana de Venecia. Des de que la vam descobrir a casa arran d'una coincidència, m'he comprat tota la seva bibliografia per llegir-la. Al principi vam adquirir la seva primera novela amb el Comisari Brunetti com a protagonista: Muerte en la Fenice (1992) i ràpidament em vaig enganxar al personatge principal i a la forma en que relatava els casos i la relació amb els personatges. Des de llavors, cada una de les 18 històries publicades, que es tanca amb aquesta obra de moment, ha estat un plaer literari. Només em falta el llibre "Sin Brunetti", que en teoria no tracta sobre les aventures policials del seu personatge estrella. Ja el buscaré.

La darrera aventura está centrada en temes medi-ambientals i la seva relació amb les màfies italianes (eco-mafia). Quan Brunetti rep la visita d'un agent esquiu dels Carabinieri intueix que el cas té un rerefons més enllà que un simple assassinat. Com sempre, la mescla de la vida personal, amb l'aparició d'una atractiva amiga de la familia de la seva dona, i els casos a resoldre, s'hi troba present i permet copsar, de nou, com els llibres no ténen perquè allunyar-se de la realitat per tenir èxit. Seguint fidel al seu estil, en aquesta obra tampoc tot és el que sembla ja que les aparences sempre amaguen alguna cosa. D'aquí el títol, tot i que pel meu gust, mal traduït després d'haver llegit com es desenvolupa la història.

La meva primera saga completada (després de Ken Follet (em falta el darrer llibre), Frederick Forsyth (2 pendents i que no trobo enlloc), i John Grisham (me'n falten varis per llegir). En aquest cas, totes les lectures han estat en format llibre de tren amb la bonica col·lecció de Seix Barral!

L'Avi Salmó escoltant "I Wish you Would" de Train

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger