Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dilluns, 8 de març del 2010

08/03/2010 - La Gran Nevada -


Durant el dia d'avui la climatologia ens ha dut de viatge a latituds molt més elevades, on estan acostumats a superar molt millor els temporals. Senzillament Catalunya s'ha col·lapsat per culpa de la neu. L'avís dels meteoròlegs era, en aquest cas, encertat i aquest matí m'he llevat amb el pati nevat (vegetació i pedres bàsicament) i el cotxe amb 3 cm de neu per sobre. No he tingut més remei que treure la càmera i començar a fer fotos. La gràcia de la neu ja m'ha fet començar amb alegria el dia i he decidit endurme la càmera a la feina. Després de les fotos pertinents i la neteja del vehícle, he sortit amb una fina pluja cap a Les Fonts per anar a buscar el tren. Quina sorpresa al arribar al pàrquing i veure que la majoria de places d'aparcament estaven lliures (la gent no ha degut poder arribar) i he pogut fer més fotos amb neu. El tren ha passat a la seva hora i amb la quantitat de gent habitual, així que tot ha anat rodat fins al laboratori!















Fins les 10 n
o s'ha presentat ningú al laboratori i prop de les 11 ha començat a ploure amb intensitat. De cop, comentant el tema de la nevada nocturna a Terrassa i localitats on el meu tren havia parat (Rubí, St. Cugat, La Floresta, Les Planes, Vallvidrera, etc.), ens hem girat i ens hem adonat que començava a nevar a BCN. Poc a poc, al pàrquing del centre s'ha format un remolí de flocs de neu, que amb el vent, no podien cuallar.

A la 1 puntuals hem baixat com cada dia a dinar i el tema continuava igual, així que ja no li hem donat més importància fins que hem tornat al "zulito". De cop la nevada semblava una petita ventisca i progressivament s'anava acumulant una fina capa de neu sobre els cotxes del pàrquing. Aquí ens hem animat i les fotos han començat a sorgir. Tothom mirava pàgines web sobre meteorologia i evolució del temporal fins que ens hem adonat que els flocs anaven fent capa i més capa sobre la gespa. En aquest moment, l'emoció es desbordava per tota la planta; grups de gent han baixat a fer-se fotos i gaudir de la neu i nosaltres no hem volgut ser menys. Així que cap a les 3:30-4:00 ens hem apuntat a la festa. La Nèlia estava feliç perquè mai havia vist nevar (és de Moçambic), l'Óscar volia fotos amb neu de BCN, la Lourdes també i la Marta, la menys abrigada, tampoc recordava una nevada d'aquesta magnitud a la capital. Per tant hem baixat a la ventisca a fer-nos (bàsicament fer-lis) fotos, passar fred...i començar a veure que el tema s'anava complicant.















Quan
hem pujat al laboratori de nou, he començat a rebre trucades i avisos: primer l'evacuació d'alguna facultat de la UAB en previsió de mal temps i manca de trens, després l'Àstrid m'ha trucat des de Sabadell on també nevava força i havien tancat la seva universitat i finalment la trucada clau, la de la mare, que molt amenaçadorament m'ha fet veure que havia de tornar immediatament cap a Terrassa xDD

He recollit, m'he abrigat i cap a Sarrià, a veure què em trobava al arribar. Eren les 4:20. Realment m'havia fet a la idea de plegar a la meva hora habitual i sino podia tornar, quedar-me a dormir a BCN però crec que ha estat un encert retornar una mica abans. Els cotxes pràcticament no podien circular. La neu estava cuallada fins i tot als carrers. Un munt de vehícles fèien sonar la botzina desesperats als semàfors. El caos estava començant! De camí a l'estació anava pensant sobre la gentada que m'hi esperava trobar, però no ha estat així. Una andana correcta de gent m'ha permés pujar al primer tren (direcció Terrassa) que passava, així que he decidit assegurar la jugada. Possiblement haguès pogut esperar al de Sabadell, però si es tallava la connexió, em quedava tirat!

Un cop en circulació, el paisatge vist des del tren mentre atravessàvem el Parc de Collserola és indescriptible. Només sortir del túnel de Sarrià, una explosió de neu i coloració blanca ho inundava tot. Els arbres només deixaven veure petites regions de branques amb coloracions verdoses sota un mantell nival bestial. Llàstima de la boira que tapava les parts més llunyanes i m'ha impedit obtenir grans fotografies. De totes formes, avui valia la pena realitzar el trajecte dret observant el paisatge a través de la finestra!! El darrer cop que em vaig quedar tirat amb els FGC va ser a Mira-Sol, farà cosa de tres anyets, així que fins que no hem superat aquest punt he estat un pelet intranquil (tot i que la zona amb més neu era per Les Planes, on no es podien veure els rails del tren).
















Finalment, a Les Fonts he pogut veure el cotxe aparcat amb molta neu a sobre i he decidit anar a Terrassa amb el tren. He
pujat tranquilament pel centre, tot fent fotografies de les zones amb neu (amb un Parc de Vallparadís espectacular i ple de gent gaudint). Un cop a casa, he intentat contactar amb el pare i finalment a les 6 ha arribat (després de 2h i 30 minuts des de Mollet). Sense deixar-lo descansar, hem sortit a fer fotografies camí de l'hospital, on estic escrivint amb l'avi al costat! Afortunadament es troba animat, hem passejat, sopat i poc a poc recupera forces :)















Apa, ara recullo tots els trastos que ja ha vingut la meva mare i marxo cap a casa a descansar! Un dia bonic i complicat
que ha acabat més que bé! Ànims i fins demà, que sortirà el sol, segur.

L'Avi Salmó escoltant "Fireflies" de Owl City

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge:
http://picasaweb.google.es/oktopusgarden/NevadaTerrassaBCN32010#

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger