Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

diumenge, 3 de gener del 2010

03/01/2010 - El Concepte de Viatjar amb els Llibres -


- Introducció -

Fa poc vaig poder assistir a un dels esdeveniments que s'han anat realitzant per celebrar el 40é aniversari de la meva ex-escola: La Roda. Va ser curiós trobar un local tan gran ple de gent de diverses generacions (incloent pares, alumnes, mestres, monitors i amics), però units per haver compartit gran part de la nostra vida entre les mateixes parets. I és que des del meu humil punt de vista, els primers anys de vida escolar poden marcar clarament el teu desenvolupament com a persona. Jo per això sempre he estat molt orgullós d'haver pogut estudiar en aquest centre i estic segur que aquesta nova secció del blog neix dels meus primers anys escolars!

Des de que cursava educació primària m'he sentit atret per la lectura. Sempre que toco aquest tema la gent comença a parlar dels grans clàssics, dels llibres filosòfics bàsics, les obres mestres imprescindibles, etc. D'aquestes, probablement no n'he llegit ni una. A mi simplement m'encanta llegir. Pot ser des d'un llibre de consells per fer fotografia fins als "best-sellers" més coneguts, l'únic requisit que exigeixo és que m'enganxi i em vingui de gust agafar el llibre! A l'escola, setmana rere setmana anava a la biblioteca per agafar algun llibre, endur-me'l a casa i canviar-lo de nou (no em pregunteu perquè però recordo que ho fèia cada dimarts els últims anys d'E.G.B jeje).

Des de fa quasi quatre anys, degut que m'haig de desplaçar en tren cada dia a BCN, porto dues lectures alhora: la del tren i la de la tauleta de nit (abans d'anar a dormir). Tot i que al principi era reaci a llegir paral·lelament històries completament diferents, el temps m'ha demostrat que no hi ha cap problema i et permet canviar d'ambient entre una i altra sense gaires complicacions. És per això que els petits resums que aniré fent dels llibres que llegeixo (a partir d'aquest 2010) seran amb un estil diferent al que s'acostuma a trobar. A mi, els llibres em permeten viatjar a llocs distants, siguin reals o ficticis, amb el qual penso que és adient utilitzar aquest argument com idea principal de la secció dins del blog que relata els meus viatges. Veure'm si ho aconsegueixo!

Per acabar aquesta petita introducció a la secció, només vull comentar la meva passió per les noveles de fàcil digestió, o ràpides que dic jo, sobre espies, policies o advocats. I és que aquest tipus de llibres són els que m'han fet comprar, i després llegir, bibliografies completes d'alguns autors com Frederick Forsyth, Ken Follet, Donna Leon o John Grisham. Llibres que m'han encantat per la forma com estan escrits i sobretot que m'han fet disfrutar de la lectura.

Bon dia a tothom i queda innaugurada doncs la secció dels diaris de llibres!

L'Avi Salmó des de la seva habitació de Terrassa

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger