Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dijous, 8 de juliol del 2010

08/07/2010 - Inici de l'Estada a Svalbard -


Avui comença aquest gran viatge que es va gestar a inicis d'any i que, tot i la pacient espera a la resolució del ministeri, de moment m'he hagut de financiar de la meva butxaca. De fet, el blog va néixer com a iniciativa per si arribava aquest moment. Per tant, si ho penso fredament, hi ha trens que només passen un cop. I si es pot, cal pujar-hi ni que sigui per viure l'experiència. Mai podré dir allò de m'empenedeixo de no haver-ho fet.


La sensació de deixar casa meva, la gent de la que t'envoltes i el teu entorn ambiental és extranya. En el meu cas es barrejava l'oportunitat de veure i aprendre coses noves amb el nerviosme del desconeixement, l'autosuficiència i la por a no ser capaç de superar les adversitats. Amb tot això a dins, aquest matí m'ha vingut a recollir el César i hem sortit cap a l'aeroport de BCN. Al final, a primera hora, encara estàvem canviant la maleta de mà per guanyar més espai :P Almenys a l'aeroport no m'han posat pegues per passar-me del pes de la maleta (29.5 kg) ni per pujar coses a dalt.

El vol fins a Oslo ha anat molt bé, m'ha tocat un noi jove al costat (Hans) i hem estat parlant de futbol i de les opcions de la selecció espanyola per la final de diumenge. Ell tornava a casa, Trondheim, mentre jo li ensenyava que dormiria a Tromso per viatjar demà al matí cap a Longyearbyen (Svalbard).

Oslo ens ha rebut amb un cel gris tormentós. Les maletes han sortit molt ràpid i tocava recollir, pujar de nou a la zona check-in i tornar a facturar (per sort està ben muntat el sistema i només passen una mena de lector de codi de barres i llestos). El meu ensurt ha vingut quan, un cop facturada la maleta, veig al monitor que posa que el meu vol va a Tromso-Alta!! Això és un altre aeroport petit més al nord. Ràpidament he tornat a fer cua al check-in i una noia molt simpàtica m'ha informat de que parava a Tromso i continuava a Alta després (rollo autobus). Menys mal!















Al gestionar això tan ràpidament, les 3 hores d'espera se m'han fet llargues. He estat una estona fora l'aeroport per respirar aire pur i després he anat a passar el control policial (eren simpàtics). Un cop a dins, he anat a comprar-me algo per menjar ja que preveia que al arribar a Tromso ciutat estaria tot tancat. Així, he fet la meva primera compra en corones noruegues (NOK) i m'he gastat uns 7 euros en 1 paquet de galetes de xocolata + 1/2 litre de llet amb cacao xDD


Finalment, ha arribat l'hora d'embarcar cap a Tromso. Eren ja les 20h i la llum seguia estant present al cel. Els seients d'aquest vol eren extremadament petits i he anat una mica enclastat a la finestra jeje. Un cop a Tromso, la meva maleta ha sortit de les primeres i he pogut agafar el Airbus (doble de car que els de línia però sense haver d'esperar res jeje) i m'ha deixat davant l'hotel a les 22h.

M'he registrat, he sortit a fer un volt (amb llum màxima) i he vist el poble molt mort. Així que de cara a la próxima setmana veurem qué puc fer de turisme per aquí! Com que estava força cansat, he tornat a l'hotel, m'he dutxat i m'he connectat a Internet abans de fer nones. La primera part del viatge ha anat bé!

Demà més,

L'Avi Salmó des de l'Hotel Skansen a Tromso

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger