Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dilluns, 12 de juliol del 2010

12/07/2010 - Primer dia de burocràcia -


Avui no m'ha costat llevar-me igual que els darrers dos dies. Crec que el fet de tenir un objectiu clar, primer dia de fein a la UNIS, facilita les coses. A les 6:45 m'ha sonat el despertador, i després de remugar una mica, he fet la dutxa pertinent i a esmorzar! A continuació, he agafat les coses i cap a la UNIS (Universitat d'Svalbard). La baixada cap al poble es fa tranquilament en 25 minuts, però és curiosa la sensació de vigilància que em noto pel famós tema dels óssos polars. És difícil que apareguin al poble però per si de cas, jo vaig concentrat (al juny en va aparèixer un per la zona de les nostres barraques).
















Total, després de caminar una mica, he arribat a les 8:15 i m'he trobat amb la Pernilla que ha arribat just darrera meu. Hem anat al seu despatx i hem intentat aclarir quines mostres serien interessants per mi i què li havíem de dir al seu jefe. Li he ensenyat la presentació de la SETAC i hem fet el primer intent de trucada al Dr. Roland Kallenborn. Com que no hem tingut èxit, hem anat a fer paperassa. Primer hem entregat tots els documents originals per fer el registres a la UNIS. Com que la meitat de personal està de vacances, no m'han pogut donar direcció de correu electrònic ni password, amb el qual no em puc connectar a la meva habitació encara (i probablement no podré fins que torni del vaixell). En principi m'han ubicat a la sala per doctorants externs on tinc una tauleta, un flexi-lot, cadira de rodes reclinable, etc.

Després, m'han firmat un altre paper per sol·licitar les claus dels laboratoris (va tot amb una clau mestra amb xip). Però abans de poder anar a recepció amb aquest paper, havia de passar per la dona que s'encarrega de la seguretat dels laboratoris (Lab leader). Ella s'ha encarregat de passar-me la informació relativa al comportament al laboratori i m'ha signat el paper per poder sol·licitar les claus, però me n'ha fet omplir un altre per poder treballar als laboratoris xDD En definitiva, finalment he pogut baixar el paper de la clau a recepció i en principi demà poden tenir la meva clau a punt!! I per altra banda, he aconseguit la fitxa (un full cumplimentat i segellat) per quan faci experimental al laboratori. S'ha de moure d'una guixeta a una altra mentre estiguis treballant, i quan acabes has de trucar a un número per informar i retornar la fitxa a la guixeta original!! Unes coses molt extranyes pel bé de la seguretat :P

A mig matí hem pogut parlar amb el Dr. Kallenborn i ha estat molt simpàtic pel telèfon en relació a la selecció espanyola i el partir d'ahir. En principi m'ha deixat triar quin tipus de mostres volia fer, així que li he comentat el que havíem parlat amb la Pernilla i li ha semblat bé. Per tant, sembla que tinc més definida l'àrea de treball, intentarem demanar permisos per treballar amb Arctic char d'un llac de la zona oest de la illa, agafar algunes algues i si és possible, mostrejar-ne l'aigua amb un nou equip que hem de provar! A veure com s'organitza tot :)

Entre mig de tant pujar i baixar, hi ha hagut el coffee break (10:30) i el dinar (12:00). Aquí endrapen algo light en 30 minutets i a seguir treballant. A mi m'encanta perquè començant a les 8 i dinant en mitja horeta, pots plegar a les 16 o 16:30!! Després de dinar, entre fer tots els papers i alguns correus, s'han fet les 16h i he anat a veure si la Lorna tenia pensat pujar a Nybyen abans d'anar a sopar a casa la Malu (centre de Longyearbyen) o no. Com que havíem quedat a les 19h m'he plantejat quedar-me al poble, però finalment hem tornat caminant a les 16:45 i he convençut a la Lorna per anar al sopar, ja que se n'havia oblidat i li fèia mandra.

Una hora després, hem tornat a Longyearbyen a comprar una pizza (40 NOK ~ 5 euros) i hem anat a buscar la casa de la Malu. No ha estat difícil, he vist la finestra amb la bandera d'espanya penjant, he comptat quin número de casa era i alehop jeje. Avui hem provat els diferents menús de cadascú. Així he sopat talls de pizza, alitas de pollo al forn, amanides i he tastat el ren salat (com si fós el pernil però més fort). Poc a poc hem vist com el cel s'anava convertint a un color blau, i mentre vèiem videos d'Espanya i les notícies, ha sortit el sol. Els nois australians ens han ensenyat una mena de parella còmica que fa força gràcia (el show "The bussines time" és molt bo).

Finalment, cap a les 21h hem sortit de casa la Malu en direcció Nybyen i el temps era millor, no fèia tan fred així que les espectatives de tenir un bon dia demà són grans (la Lorna ho necessita perquè va a fer feina de camp jeje). Ja ho veurem!

Molt bona nit,

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger