Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dimarts, 13 de juliol del 2010

13/07/2010 - Grove 7 sota el sol -


Aquest matí el sol brillava en un cel blau quasi sense núvols. Després del ritual matinal, algú habia deixat preparada la bossa de la brossa fora la cuina, així que l'he agafat per baixar-la. Quin greu error. Gràcies a aquesta maniobra de distracció, m'he deixat el meu dinar preparat sobre la taula! He anat baixant tranquilament, i per sort, a mig camí, al fer una parada per realitzar unes fotos cap a la zona de Nybyen, he vist la barrack 4 i se m'ha encés la llumeta!! He tornat a pujar: treute les sabates, vés a la cuina, agafa el menjar, torna a baixar, posa't les sabates i per fí, camí cap a la UNIS a les 8h hehe.


Amb tot això, he arribat a les 8:30 i no hi havia ningú a recepció per demanar les meves claus així que m'he dirigit directament a la Room for External PhDs (tancada). Per sort, la Pernilla ja estava allà així que he pogut obrir amb la seva clau. A la poca estona d'instal·lar-me, m'han vingut a buscar per acompanyar a la Lorna + la seva assistenta de camp + el Patrick (amic de la Pernilla que està aquí aquesta setmana) al lloc de treball de camp (Grove 7, la Mina 7). Així he pogut veure algo més que la sortida del poble, i amb un dia preciós (tot i que el vent era fred) he pogut fer bones fotos de l'Adventfjorden!


















Un cop de nou a la UNIS, hem anat a parlar amb una altra Pernille (Finlàndia) sobre la paperassa a demanar per poder capturar peixos. Entre la seva opinió i el que he trobat a la pàgina web del Governador (Sysselmannen), creiem que amb un text explicatori n'hi haurà prou. Abans de fer-lo, he acompanyat a la Pernilla a fer inventari del material que ténen i el que farà falta (les comandes aquí van lentes) i de pas, he aconseguit la meva clau + el chip per entrar a la UNIS.
Més tard, he preparat la carta per la oficina del governador, li he enviat a la Pernilla i ja l'ha corregit. Un cop poguem registrar el projecte en una base de dades que tenen aquí, l'enviarem a veure si ens dónen permís per pescar! Confiem en que així sigui :) Amb aquest matí tan atapeït, a les 12 i poc hem pujat a dinar a la terrassa del sostre (amb sol, però vent fred xD) i després ja m'he tancat al meu "despatx" a treballar amb el PC (he baixat mapes i documents sobre la illa interessants).


A les 16 i pico, la Pernilla ha anat a recollir l'equip que estava mostrejant i així cap a les 17 he anat a veure si la Lorna pujava caminant o no. Cap pega, ha deixat el PC allà al despatx i hem sortit cap a casa. A mig camí hem visitat la casa del reciclatge (la gent hi deixa roba, llibres, material de muntanya, etc..) i t'ho pots quedar gratis! Només obre dues tardes a la setmana però va bé saber que existeix! A continuació hem parat al Svalbardbutikken (Super) a comprar quatre coses que em faltaven (125 NOK ~ 15 euros) i ja cap a Nybyen.










A mig camí m'he plantejat l'opció de deixar les coses a l'habitació i enfilar-me a una mena d'edifici antic d'alguna mina que hi ha molt aprop (avui hi havia un dia preciós). Just quan arribàvem a casa, ens hem creuat una companya de la Lorna, que ens ha informat que hi havia barbacoa al Sailing Club cap a les 21h. Avui ja no em venia de gust tornar a baixar i pujar (i menys tan tard). Finalment, també m'ha fet mandra tornar a sortir de casa per fer l'excursioneta, així que m'he fet el sopar i dinar de demà, i a les 19h ja estava veient les notícies de la CNN xDD Després he anat a l'habitació a llegir una mica i m'he quedat adormit fins les 21h jejej. Total, que no hi ha masses coses més a explicar, així que el diari d'avui s'acaba aquí, que ara toca agafar forces per fer el curs de seguretat i mostreig de camp demà al matí!! Ja us explicaré :)

Bona nit,

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger