Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dimarts, 20 de juliol del 2010

20/07/2010 - Arctic Cruise -


Ahir a la nit vaig anar a dormir tard perquè vaig estar jugant amb les opcions de l'Ipad. Després d'instal·lar-me al llit, vaig pensar que era la darrera oportunitat on tindria Wi-Fi, així que em vaig fer el compte de l'Itunes i a buscar aplicacions gratuites :P És un món infinit, només vaig mirar jocs i lectors de PDFs i ja vaig estar-me més de 2 hores! El que no sé és com s'eliminen les aplicacions instal·lades, suposo que s'ha de fer a través del PC. Per si de cas, vaig afegir alguns jocs per passar el temps si és necessari :P

Quan ha sonat el despertador a les 7:30, no em podia llevar jeje. Finalment a les 8 he anat a la dutxa i després he començat a fer les maletes (no ho tenia tot fora així que ha estat força ràpid). De 9 a 9:30 he pogut esmorzar tranquilament i he tornat per deixar l'habitació. En aquell moment m'ha enviat un sms l'Anna (de la UB), per veure si m'esperaven al seu hotel per agafar tots junts un taxi fins al vaixell (estava plovent força). M'ha anat molt bé perquè només he hagut d'improvitzar una capel·lina per a la meva motxilla i caminar 10 minutets sota la pluja.

L'equip de la UB (format per l'Anna, la Ruth i el Toni) m'estaven esperant al hall i ràpidament ens hem posat a xerrar i explicar-nos coses (una rebuda agradable). Han fet trucar a un taxi, i en 5 minutets estàvem a punt per anar cap al vaixell. Mentre carregàvem el maleter, ens hem creuat amb l'equip d'italians que vindran també a bord (3 persones) i m'han presentat (també es veuen simpàtics).

El Jan Mayen és força maco. Es veu gran per fora (no sé la capacitat) i suposo que està preparat per suportar les inclemències del temps aquí dalt. Hem entrat al primer nivell i m'han presentat als 2 francesos de Perpinyà que també vénen a l'expedició. Hem pogut deixar les maletes al pis de dalt i hem baixat al port. Aquí ha començat el bricomania. M'han portat al magatzem on hi ha tot el material que cal carregar al vaixell i la veritat és que impresiona força. Resulta que el vaixell no torna al port de Tromso fins a novembre, així que podeu imaginar la quantitat d'equips i material que han de posar a bord per deixar la ciutat. Després només caldrà recollir a la gent de les expedicions sense haver de carregar el material.
















Allà hem estat amb l'home que ho dirigeix (Steiner) i ens ha deixat preparar i arreglar coses del material en una saleta d'eines que tenen. El primer de tot, important per mi, és que durant el transport es va trencar el tallador de cores. Visca. Així que hem estat mirant com fer-hi algun arreglo, i finalment hem decidit intentar collar la base amb la barra utilitzant uns visos. Després de varis intents i proves, hem aconseguit quadrar els forats amb els visos. Si bé aquests últims no són massa llargs, l'invent s'aguanta (veurem quan de temps dura). Just després ens han informat que degut al mal temps, els avions de dos tripulants no havien pogut arribar i s'ajornava la sortida fins demà a mitja tarda! Dormirem a port :)

Sabent que teníem temps, el jefe "local", en Jurgen, ha avisat de que vindria a les 15h. Per tant, hem pensat que seria millor anar a dinar abans de reunir-nos amb ell. Tota la comitiva (4 espanyols, 3 italians i 2 francesos, sí, sembla un acudit) hem caminat sota la pluja fins al Peppe's Pizza, a menjar alguna cosa (pasta/pizzes). Al final he demanat un combinat de pasta amb mandonguilles + amanida + pa i mantega (140 NOK ~ 18 euros).

A continuació, hem tornat al magatzem i hem preparat unes cordes i aparells especials per als geòlegs. Collar i descollar visos bàsicament, fins que ens han indicat que en Jurgen estava a bord. Llavors hem recollit tot i hem pujat al vaixell de nou. Per resumir els conceptes, primer han tocat les salutacions, a continuació una explicació bàsica del plan, després la resposta a les preguntes (no hi ha Internet a bord, podem dormir aquí, no sabem si tindrem sopar avui, i quatre normes més) i per últim, hem quedat a les 19 per repartir camarots i demà a les 8h per discutir la posada en marxa :) En total tindrem unes 26 hores de navegació fins arribar al punt A de mostreig (n'hi ha 3 bàsics (ABC) + un afegir d'última hora (D)). Per tant, se suposa que podrem gaudir de les vistes durant una estona! A veure si el temps millora, perquè avui ha estat plovent tot el dia.

Un cop ens han dit que el material segurament no es carregaria fins demà al matí, ja no hem tornat a baixar a port i ens hem quedat treballant a la sala comú. Hi ha espai per a tots usant els nostres portàtils, així que he aprofitat per posar noms a les fotos i retocar les taques de la càmera. Mentrestant ha vingut l'oficial i ens ha dit que ens podien fer algo de sopar a les 19:30h (després de repartir camarots).

A les 19h, ens han donat la xerrada de benvinguda i ens han distribuit per camarots. Són brutals quan els compares amb els del García del Cid. Tinc camarot propi amb llitera, sofà i taula! I això que és dels més petits (estic a proa del vaixell, espero que no es mogui molt jeje). He tingut relativa sort perquè estic al pis inferior de coberta i no haig de passar per la zona més freda del vaixell (com els que tenen camarots a sota de tot). A més, ens han informat de que l'alcohol estava prohibit a bord, així com les drogues. Per tant, res de cerveses, vi o qualsevol cosa per l'estil. A mi no m'afecta directament, però m'ha fet gràcia perquè la gent de la UB havia portat unes ampolles per regalar als jefes locals, i s'hauran d'esperar al final de la campanya xDD
















Un cop vistes les instal·lacions, amb un mini-gimnàs inclós, ha tocat anar a sopar! Avui era un sopar de circumstàncies ja que no tenien previst donar-nos res, però estava boníssim: una crema o puré de coliflor amb trossos de verdura com a tropezones, tot adobat amb un pa d'all genial! He repetit dos plats :P A més, tenen màquines de sucs, cafès/xocolata i galetes per fer servir a totes hores :)

Com que estic una mica cansat, avui aniré a fer nones doreta que demà a partir de les 7:30h toca l'esmorzar i revisar que el material es puja correctament a bord (en teoria embarcaran les nostres coses les últimes així que fins al migdia res). A veure com es desenvolupa l'aventura del mostreig (aquí tots controlen el tema de les campanyes, però són molt simpàtics i segur que em guien per ajudar-los).

Molt bona nit,

L'Avi Salmó des del vaixell Jan Mayen al port de Tromso

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger