dijous, 22 de juliol del 2010

22/07/2010 - Superades les primeres 24h -

Aquest matí, m'ha costat llevar-me per la son però el tema de la panxa ja no em molestava gens :) Durant la nit m'he despertat a les 3 i a les 4:30 però he pogut Justificar a ambos ladosseguir dormint sense problemes. M'he acabat llevant amb l'avís de l'esmorzar :P

Avui també hi havia un assortit interessant però no teníem fruita com ahir. He volgut tastar una mena de producte que semblava pinxo de pollastre...però era algo de peix una mica "blandi-blu". M'he menjat els 4 trossets que m'havia servit, però no m'ha convençut gens jeje. Per sort, les torrades amb mermelada i les galetes ho curen tot xD

Durant el matí he tornat a estar tancat dins la zona de treball preparant més bosses de plàstic i vials. Així, tot el que avanci ara, després serà més ràpid a l'hora de mostrejar els cores! Hem estat preparant coses cadascú pel seu compte i ajudant-nos si ho necessitàvem. Així, he tallat tubs de PVC amb la serra, he ajudat a obrir un aparell de l'equip italià que no funcionava, etc. La meva preparació de material és pesada però espero que efectiva després :P Això sí, durant el matí, tot i que tenim bon temps i veiem el sol, ha començat a bufar un vent fred a coberta important. Es nota que anem cap al nord!

A la 13:30, avís per dinar. De menú, un lacón amb patates bullides fantàstic. Estava tot boníssim. Totes les parts de carn eren genials! A més, han fet una sopa de poti-poti de llegums, que estava deliciosa :) Realment, ens cuiden bé jeje. De postre he fet una pometa i tots s'han començat a estirar pels sofàs del menjador a veure el Tour (això vol dir que la majoria s'han fotut una becaina important). En el meu cas, com que he vist que quedava força etapa, he pujat a treballar al PC i he baixat més tard a veure el final. No he volgut dormir perquè si està previst que arribem al punt de mostreig entre 5 i 6 del matí, avui aniré a dormir dora, i vull tenir son :P La meva sorpresa ha estat quan al baixar a veure els últims 5 km, havien posat una peli :S Total, he seguit l'etapa per Internet amb els textos interactius :)

Per la tarda han tocat més bosses rotulades per al grup de la UB, i veurem si anem més ràpid tenint-ho tot a punt per al moment de treballar. Espero que sí, ja que s'hauran de tallar 2 cores per cada punt de mostreig (4), així que en total seran 8 cores amb un únic tallador! L'arribada al punt A de mostreig està prevista per demà a les 5:30 del rellotge del vaixell (per sort ens han avisat a última hora de que en realitat seran 2 hores més tard perquè s'ha de corregir amb les GMT). Així que a partir de bon matí comença l'espectacle de la feina!

Finalment, a les 19:30, hora de sopar. El menú estava composat per un mega-frankfurt gruixut amb puré de patata i embotits. M'agrada molt el sistema que tenen aquí d'autoservei, perquè si algo no t'agrada, no cal que ho agafis. I a més, a cada àpat, deixen una safata amb formatge, mantega, paté, mermelades...amb els que et pots complementar el menjar si tens més gana. Em falta un bon postre, perquè tot el que deixen és fruita (he agafat una pera jeje). De totes formes, ja sabem on són les galetes de xocolata així que ens hem permés un petit "captrixet" :P

Per baixar el sopar, una mica de tele noruega amb els típics programes musicals d'estiu, en els que dos presentadors han de fer una mica de teatre mentre presenten els cantants que ja no estan de moda però necessiten diners xDD Ja sabeu de quin estil de programa us parlo! Quan s'ha acabat hem pujat a la sala d'ordinadors a finalitzar coses i després a dormir dora que hi ha soneta!

En resum, és l'hora de dir bona nit i fins demà!

L'Avi Salmó des del vaixell Jan Mayen al mig de l'oceà Àrtic entre Bjornoya i Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#