Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dimecres, 28 de juliol del 2010

28/07/2010 - Corrent entre rens -


Aquests dies porto un cansament acumulat des de dilluns. Els matins són durs quan sona el despertador i cal anar cap a la dutxa. Al final he arribat a la UNIS a les 8:30h i han començat els problemes. Després d'aconseguir fer anar Internet a l'habitació de Nybyen, avui no em reconeixia la connexió per cable de la universitat. M'he passat més d'una hora fent proves i res. Mentrestant, ha vingut la Pernilla a buscar-me per anar a veure com extrèia les columnes petites de XAD-2 (que hauré de fer servir) i intentar munta
r un HPLC. Li he demanat 5 minutets de temps perquè volia solucionar el tema de la connexió (ella m'ha recomanat trucar al servei informàtic, però volia esgotar les meves opcions). Quan ja quasi ho donava per perdut, he des-clicat una de les opcions que vaig haver de posar ahir, i ha funcionat!! A la tarda veurem si quan ho torni a clicar, funciona a Nybyen xDD

Immediatament he anat al laboratori a treballar amb la Pernilla, el tema extracció és similar al Soxhlet (almenys això ho conec jeje) i també hi ha els truquets per fer-ho anar bé! En quant a l'ensamblatge del HPLC, a les instruccions faltava el dibuix o cròquis d'un dels adaptadors i no hem pogut saber com connectar alguns tubets. En principi trucarà al tècnic per aclarir això i segurament ho podrem deixar a punt. La resta del dia l'he passat a l'ordinador buscant més informació sobre les columnes XAD-2 i revisant que m'havien fet l'ingrés de la nómina i l'avanç per la beca d'estada de la FPU. En principi, no hi haurà cap problema econòmic d'aquí en endavant!

cap a les 17h de la tarda, he rebut un sms de la Lorna que no he sabut interpretar massa bé perquè resulta que ja estava sortint cap al súper. I amb el que he trigat a recollir i tal, l'he intentat atrapar allà i tampoc hi era (ja havia sortit cap al pub a fer la cervesa de mitja setmana jajaj). Total, que he fet la compra tranquilament de tot allò que volia (ara ja tinc un bon sortit a la nevera) i he pujat xino-xano cap a Nybyen. De moment estic ben tranquil a la meva cuina, crec que estic sol o màxim som 2, així que tinc espai a tot arreu :P















Avui es veu que era el dia dels rens. Només sortir del Svalbardbutikken (súper), mentre pujava per entre les cases de Longyearbyen, ha aparegut un ren amb una bona cornamenta a menjar herba tranquilament. He aprofitat per fer-li fotos i veure com la gent s'aturar a contemplar-lo. Sembla una tonteria, però per als que no estem acostumats, ens fa gràcia i he pujat més content cap a casa. He arribat suant, quan no bufa vent, si vas ben abrigat és horrorós xD Veient això, he decidit que sortiria a córrer. Porto temps intentant pujar a la mina abandonada que hi ha aprop de Nybyen però mai trobo el moment. Així, m'he posat el meu pantaló curt i he sortit a córrer una mica baixant de nou al poble, creuant el riu i retornant per l'altra banda (un circuit de 4 km). Només sortir, m'he trobat a la Lorna que pujava arrossegant una bici que m'ha dit que no funcionava massa bé. Venia del pub i m'ha dit que estava boig sortint a córrer (ella no sap lo de gust que em venia). Quan ja enfilava la darrera part, just a l'alçada de la Huset (una mena de comuna, bar, restaurant, cinema), hi havia uns altres dos rens ben formosos menjant. He decidit parar per treure més fotos :) Amb tot això, quan he tornat a arribar prop de Nybyen, el sol estava tapat pels núvols i ja m'ha fet mandra pujar a la mina (continua quedant pendent!).















Ja a casa, he provat si la connexió funcionava tornant a clicar el botó màgic...i sí, només cal canviar això segons on estigui per a que funcioni bé. Perfecte :D Just abans d'anar a la dutxa, m'ha arribat un sms de l'Anna (UB) per anar a sopar amb ells al Kroa. Demà marxen els italians i volien fer un sopar de comiat, així que un altre dia que aniré a dormir tard :P Total, que la meva pizza continua a la nevera jajaj. He baixat al restaurant i m'he trobat als francesos esperant. Poc a poc han anat arribant tots i ha començat el sopar. Avui en comptes de pizza, cadascú ha demanat el que volia i després ja ho hem anat pagant un a un. Jo m'he agafat un Pepper Steak amb verdures i patata amb crema, i no estava malament!

Cap a les 00h, hem plegat, ens hem acomiadat dels italians i la resta de gent hem pujat mig camí junts fins a deixar l'equip UB al seu hotel. No sé si demà ens veurem però per si de cas, ens hem acomiadat! Ells intentaran fer alguna excursio en barca si troben lloc :) La darrera part en companyia dels francesos ha estat tranquila, estem a 5 graus i no bufa vent, així que s'està de conya sota el sol de la 1 de la nit xDD

No hi ha res més a dir, molt bona nit i demà sí que hauré de fer bondat perquè necessito descansar!

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger