Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

divendres, 30 de juliol del 2010

30/07/2010 - UNIS gathering party -


És divendres i s'acaba una altra setmana a Longyearbyen. Després del meu dijous d'anar a dormir relativament d'hora, tinc les piles recarregades. He arribat bé a la feina i tot el matí ha transcorregut amb tranquilitat al meu despatx d'estudiants de doctorat externs. Al llarg de la jornada matinal, he anat a comprovar que els aparells de neteja de les columnes de XAD-2 funcionessin correctament. M'he trobat que la Pernilla n'havia apagat un, però la resta no tenien cap problema!

















A les 12h, com sempre, hem anat a dinar. Avui no hi havia massa gent de biologia i per tant hem dinat a la nostra zona (química), just a la sala de reunions on hi ha el microones! Només erem tres persones, la Pernilla, l'Archana (noia India) i jo mateix. Hem estat xerrant de dentistes avui. Resulta que a l'Archana acabava de venir de la visita, i li costava força menjar, per això ha sortit el tema. Hem estat comentant els sistemes odontològics de cada país, i és curiós que siguin tant diferents. Per exemple, a Suècia, et classifiquen en 3 categories segons la teva boca i pagues més o menys segons això (és com un seguro mèdic...si hi ha més risc de que t'hagin de fer algo, pagues més anualment però quan et toca arreglar algo, és gratuit). Segur que està tot estudiat, i els dentistes mai perden diners :P


En resum, l'Archana portava una pizza mozzarela, i no sabia si la podria fer al microones. La Pernilla l'ha ajudat, però no li ha agradat molt com ha quedat (jo estic d'acord amb ella de que no queden igual al forn que al microones). Al final, només se n'ha menjat la meitat (suposo que entre el gust diferent i que no devia tenir la boca massa bé, no ha pogut). Nosaltres dos, portàvem tupper, així que hem esperat per usar el micro i llestos ;)

Després de dinar, simplement tocava controlar els escalfadors i cap a les 15h he anat a apagar-los, per donar temps a que es refredessin abans de treure'ls. Mitja horeta més tard, he anat a llençar el metanol de cada baló al pot de residus, i hem deixat els equips muntats per continuar amb la neteja de les columnes dilluns. A més, he hagut d'obrir el renta-material. Aquesta podria ser una tasca ben senzilla, però resulta que el botó d'obertura es va trencar i cal usar una enginyeria hi-tech! Bé, abans d'explicar-la cal dir que és un luxe això de tenir renta-material, per aquells que ho desconegueu, simplement és un renta-vaixelles però que permet rentar el material de laboratori (estalvia un munt de temps als pobres doctorants que hem de rentar el material setmanalment). Retornant a la tècnica, resulta que cal agafar una cullera sopera, i fer-la pujar pel costat del botó d'obertura suaument, fins a trobar una palanqueta/botó, que cal presionar per obrir la porta! Ahir em van ensenyar la tècnica, i vaig estar una estoneta per aconseguir obrir la porta. Avui estic orgullós perquè no m'ha costat gens xDD Ja només calia deixar que el material perdés una mica les gotes d'aigua abans de posar-lo a la mufla/forn.

He tornat al meu despatx, i després la Pernilla m'ha ensenyat una mica com funciona la mufla i com ho deixen tot més o menys endreçat. El material té un lloc fix, aproximadament, així és més fàcil de trobar-lo (per mi cap problema, és com treballo jo també jeje). Hem fet un assecat ràpid del material posant-lo una mica al forn, i després hem decidit què posar a la mufla perquè és força petita. Finalment, s'ha acabat la feina de laboratori per aquesta setmana.

La Pernilla ha plegat d'hora i m'ha dit que avui hi havia una festa/reunió d'estudiants que es veu que es fa els divendres (o alguns d'ells jeje). Casualment quan revisava el correu de la UNIS, he vist el mail de la Friday Gathering Party. La idea és que algú compra beguda, i es queda a la cantina de la UNIS per xerrar i conèixer gent a la vora del foc de la xemeneia. A les 17h, jo volia baixar i he anat a buscar a la Lorna. M'ha dit que ella havia quedat a les 18h amb el Max per sopar algo i després anirien a la reunió. Per tant, m'he trobat amb ells a les 18h, i els he acompanyat a sopar una pizza (jo no he menjat) abans d'anar a la cantina. Encara no havia estat en aquest lloc, hi ha força taules i una super xemeneia gegant al mig. La gent estava asseguda allà, i et podies servir beguda deixant els diners en uns pots! Jo m'he agafat un suquet de taronja. Bàsicament he estat xerrant amb el Max, i també he conegut una altra noia noruega (de la que no recordo el nom) que era molt menuda, m'ha sobtat xD


Finalment, cap a les 20:30h, quan anava venint més gent, jo he marxat cap a Nybyen a fer-me el sopar, connectar-me una mica i anar a dormir :) No em sentia 100% cómode allà jeje, en una reunió on has d'anar parlant amb la gent, s'acaben els temes i em costa una mica xerrar (comptant que és en anglés jeje), per tant, amb una estona en tinc prou! Demà al matí haig de gestionar i decidir què vull fer exactament, per tant, molt bona nit!

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger