Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dissabte, 31 de juliol del 2010

31/07/2010 - Turisme a Longyearbyen -


Últim dia de juliol, i ha coincidit en dissabte. És genial això de llevar-se sense despertador i bàsicament sense res a fer en concret! Sempre hi ha tasques a realitzar, però ho pots organitzar com vulguis estant aquí dalt. Per començar, he anat a esmorzar i avui si m'he fet el meu bol de llet amb cereals després del suc de taronja! Amb la panxa plena, i un dia que apuntava maneres, he organitzat el dia. Com que era tard per baixar al poble a fer visites i tornar a dinar, he decidit anar a córrer, fer una dutxa, dinar a una hora decent, i aprofitar la tarda a Longyearbyen!

Dit i fet, m'he vestit (doble capa fina a dalt, malles llargues + pantaló curt, i braga pel coll) i he decidit provar el circuit llarg que l'altre dia comentava amb la Pernilla. En total 6,5 km recorrent quasi tot el poble. Es baixa de Nybyen tota la recta "infernal", pujada fins a l'Spitsbergen Hotel i baixada de nou fins empalmar amb el camí matinal pel carrer 200 (sí, aquí els carrers van amb números en comptes de noms). De fet, aquest carrer també té nom perquè és dels importants (C/Hilmar Rekstens). Cap al final, he agafat la diagonal de gravilla que baixa directament a la UNIS i he resseguit la carretera que va camí de l'Aeroport creuant el riu. En aquesta zona, hi ha risc de ser atacat pels ocells, així que millor arribar-hi fresc jeje. Aproximadament 500 metres més endavant, cal agafar el trencall del carrer 300 que puja cap a l'Ajuntament (casa del Governador d'Svalbard) en una forta pujada. Aquí s'entra al barri de Skjaeringa, i se segueix pujant per la zona de l'esglèsia deixant a mà esquerra els dos camins que retornen a Longyearbyen centre. Ja només cal seguir aquest carrer/carretera/camí, deixant a mà dreta el cementiri i arribant fins a la Huset (edifici blanc) per creuar el darrer pont cap a l'esquerra i arribar de nou a Nybyen. M'ha agradat el circuit, és complet (pujades i baixades fortes) i permet fer un cercle força gran! Ara tocarà anar baixant el temps, perquè avui era el primer dia i m'han sobrat els darrers 2 km jeje (de fet, m'ha matat la pujada cap a l'Ajuntament :P).















A l'hora de dinar, tot i que fèia poc que havia esmorzat, tenia força gana. Així que pasta amb salsa de verdura + hamburguesa. Un bon dinar per recuperar energies :P Abans de que es fés més tard, he baixat a passejar pel poble aprofitant que fèia un sol ben maco i no hi havia núvols. M'he dirigit directament al Museu d'Svalbard, situat al costat de la UNIS, perquè tanquen a les 17h. Després de descalçar-me i mirar una mica la tenda, he comprat el tiquet d'entrada i he estat 1h i mitja visitant el museu. És força maco i acollidor. M'han agradat força els animals dissecats, i les reconstruccions de les cases dels trampers. A més, hi havia zones de descans per tot arreu (incloent un sofà chill-out amb pells de foca que tenia vistes a l'exterior!). Un cop han tancat, el meu objectiu era el super, em faltaven 4 coses que he recordat aquest matí, i com tanquen a les 18h, tenia temps. Quan passava per davant del banc/correus, algú m'ha saludat tímidament. M'he girat i no he reconegut a la noia, pobreta. Me l'he quedat mirant i llavors he vist que era la Tora, però portava unes ulleres de pasta i clar, no la reconeixia! Hem estat xerrant i li he preguntat si es trobava millor (ahir la Lorna em va dir que no estava massa fina), però encara tenia restes de mal de coll i poca veu. Ens hem acomiadat i he fet la compra al super. Al sortir, m'he plantejat si pujar directament a casa o creuar el pont per anar a veure un parell de coses al barri de Skjaeringa. Finalment, tot i portar la càrrega del super, ha guanyat el turisme ja que el temps era genial!















































M'he tornat a enfilar fins a l'Ajuntament per fer fotos al monument als treballadors de les mines, el rellotge de sol, i el funicular de carbó (clausurat ja). Crec que han sortit unes bones fotografies, a més, al fons es vèia tot l'Adventfjorden perquè el dia era clar i brillant. Just quan ja anava a enfilar la tornada cap a casa, he vist que s'acostava la Tora. Li he preguntat si vivia per allà i m'ha dit que no, que venia a contemplar les vistes i a gronxar-se una mica en un parc d'allà. Al final ens hem quedat una estona al parc infantil xerrant i gaudint del dia i el paisatge. Mentre tornàvem al poble, m'ha dit que havien quedat uns quants amics seus al Svalbar i que si volia m'hi podia passar. El problema és que estarien de 20 a 22h i clar...jo entre que pujava a Nybyen, fèia el sopar i baixava, seria una mica tard. A més, avui ja portava uns quants km a les cames, així que finalment no hi he anat.



Al pujar cap a casa, encara hi havia sol a la meva ascensió pendent (la Gruve 2b "Julenissegruva"). M'he dirigit a casa a deixar les coses de la compra a la cuina, i ràpidament he enfilat cap avall el trosset fins l'inici del camí de pujada. És un ascens ràpid si vas per feina, en menys de 10 minuts estava a dalt i he pogut fer fotos de les vistes de Longyearbyen i Nybyen. L'estructura de la mina es troba en estat precari així que cal anar amb comtpe, m'he quedat a certa distància per si de cas! Finalment, he tornat a baixar i ara sí m'he dirigit a casa a descansar :)































M'he fet el sopar (una bona amanida i l'altra hamburguesa) mentre mirava els Europeus d'Atletisme de Barcelona, i a les 21h he anat a l'habitació a connectar-me. Just a temps per parlar amb els pares, que ja marxen cap al pis de la platja i estaran incomunicats jeje. Una ràpida trucada per veure que tot va bé, tant aquí, com allà i llestos :) I bé, aquest ha estat el complet dissabte que he tingut, crec que no em puc queixar!


A fora hi ha un cel ras i blau i una llum brutal, que es fa extranya al mirar el rellotge (quasi les 00h jeje). Toca tancar cortines, obrir el llum de lectura i a descansar. Veurem què puc fer demà :)

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger