diumenge, 1 d’agost del 2010

01/08/2010 - Sarkofagen -

Entre somnis de diumenge al matí, donant voltes pel llit, ha sonat el meu mòbil. Tenia un nou missatge. Només he desitjat que no fós publicitat, i efectivament, no ho era. La Lorna em convidava a unir-me amb ella per fer una excursió que sortiria de la seva Barrack 10, cap a Sarkofagen. No ho he dubtat pas, ràpidament li he dit que m'apuntava!

Així, m'he aixecat a fer un esmorzar potent i preparar-me algo per l'excursió. Primer he intentat trobar informació sobre el destí, per saber a què m'enfrontava jeje. En principi no és de les més complicades, unes 4 hores pujar i baixar i està aprop de Nybyen. Desnivell total de 500 metres aproximadament, partint d'uns 40 m sobre el nivell del mar i arribant a 512m. Per tant, m'he fet un entrepà de tonyina i l'he posat a la motxilla juntament amb unes quantes ametlles, la cantimplora d'aigua i unes galetes. Després, ha tocat decidir quina roba posava a la motxilla (pel tema fred/vent).

A les 12h estava esperant a fora de la Barrack 10, i com que he vist que no sortia ningú, he decidit entrar. Just al descans, estaven la Lorna i la Meagan (l'he conegut avui), preparant-se per la sortida. He vist que portaven tota l'equipació per fer unes quantes fotos térmiques de les flors (tesi de la Lorna), així que aprofitaríem per fer feineta :) Un cop fetes les presentacions, hem començat l'excursió deixant Nybyen per la part superior, creuant el riu format pel desgel i girant ràpidament cap a l'esquerra. Sarkofagen és la muntanya que es veu a l'esquerra quan llenço la meva foto matutina cap a Nybyen. Primer ens hem trobat una pujada plena de roques i han començat les primeres fotos de les flors. M'han fet servir de pantalla per aturar el vent i evitar el moviment jeje. A continuació, he estat designat per portar el rifle durant tota l'excursió. Hem anat pujant, flanquejant la muntanya per l'esquerra i de cop, al superar un turó, el paisatge canviava totalment. Havíem arribat a la glacera i morrena, on es podia observar l'acció del gel sobre la roca. L'ascens ha continuat (era la part més dura) fins que hem arribat a tocar neu, amb la glacera de Lars a mà esquerra. Després de fer alguns descansos, les noies no seguien el ritme jeje, hem acabat d'arribar a la part superior del Sarkofagen. Ja només faltava passejar per dalt de la planície i arribar al punt més alt on hi ha la caixa negra per firmar (Sarkofagen, 512m.).

Les vistes des d'aquí dalt eren genials avui, fèia un dia clar i sense núvols, que permetia veure tota la vall que inclou Nybyen i Longyearbyen. Hem pogut fer unes fotos ben xules. Veient que hi havia gent firmant, hem decidit fer el dinar abans d'acostar-nos-hi i fer les notres panoràmiques. No fèia gens de fred perquè no hi havia vent, i al solet, podies aguantar amb un sol polar a sobre tranquilament. Finalment, abans de tornar, hi havia algun animal movent-se. Per fortuna era un ren que estava pasturant, així que li hem estat fent fotos i hem començat a baixar. A mitja baixada, la Lorna ha fotut el peu dins d'un bassal de fang i se li ha enfonsat fins al turmell. Com hem rigut :P En general, la tornada ha estat ràpida fins arribar a casa i hem quedat 20 minuts més tard per baixar al centre.

A les 16h, hem sortit per retornar coses a la UNIS i anar a comprar al super. A mig camí, ens hem trobat a la Tora i encara anava sense veu pobreta jeje. Llavors, en primer lloc, hem deixat el rifle a la universitat i jo he anat a comprar un segell al museu de Svalbard (just al costat). Allà m'he reunit amb la Lorna de nou i ens ha tocat fer una cua important a caixa perquè avui hi havia un grup de francesos d'un creuer :S A continuació, ens hem reunit tots tres per anar a comprar al supermercat (obren de 15h a 18h els diumenges) i després, hem tornat a la UNIS i hem ajudat a la Lorna a preparar potets pel seu mostreig de camp. Quan ja voliem tornar, ella ha decidit trucar a un taxi perquè estava morta de tant amunt i avall (entre tres persones sortia a unes 30 NOK cada un, 4 euros aprox.). Finalment ho ha pagat ella i ens hem acomiadat fins demà. Un bonic dia en companyia de gent nova i un temps perfecte!

Un cop a casa, he endreçat coses a l'habitació i he baixat a mirar si per casualitat la rentadora estava buida. He tingut sort, així que he posat la roba i a fer el sopar. Tenia gana, per tant m'he fet amanida, truita i arrós! Mentre estava cuinant ha aparegut una noia a la cuina (Luva, de Rúsia), i dues noies més a robar el sofà gran i portar-lo a l'altra cuina. He hagut d'ajudar a obrir una llauna a la Luva, i després ha vingut a sopar amb mi perquè no li venia de gust estar amb tanta gent a l'altra cuina, així hem estat parlant una estona i després ja ha marxat a l'habitació mentre jo acabava. En definitiva, m'he apalancat a una de les butaques que quedaven i he vist els Europeus d'Atletisme fins les 21:30h. He rentat els plats, i quan ja anava cap a l'habitació, m'he enrecordat que tenia la rentadora!! Quin desastre jeje. Quan he baixat, algú ja ho havia tret de dins jeje, ràpidament ho he posat a la secadora i en 45 minuts ho tindria llest.

Per acabar la jornada, una mica d'Internet, Skype i a les 22h i pico he recollit la roba i l'he estès als penjadors de l'habitació. Ara ho tinc tot net :) S'acaba el diumenge i demà comença una nova setmana!

Molt bona nit i a descansar,

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#