Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dilluns, 9 d’agost del 2010

09/08/2010 - Tercer xip i burocràcia ràpida -


Tot i només dormir 6 hores, per la recollida d'estudiants al vol nocturn d'ahir diumenge, m'he llevat prou bé! A les 8:30h ja estava a la UNIS i he aprofitat per parlar amb el Ruben (administració). M'ha dit que tota la feina havia estat perfectament realitzada, i m'ha preguntat si hi havia algun estudiant que no s'havia presentat. Com que tot va anar rodat, cap problema. Ara només em faltava demanar el ID a la oficina de taxes (un número de 11 dígits per a que estiguis registrat, i se suposa que amb això em podran pagar). El que no sé, és si un cop ho tingui em faran fer un compte o em podran pagar directament. Espero que sigui fàcil perquè no vull tenir més comptes oberts xD

















Quan deixava al Ruben i anava cap al meu despatx, la Camille (secretària de recepció) m'ha saludat simpàticament preguntant si havia funcionat el xip. Quan li he dit que no, no s'ho podia creure jeje, almenys ara que em coneix està força simpàtica i m'ha dit que baixés que en faríem un de nou. He deixat les coses al despatx i he anat a tornar-li el xip a la Pernilla, m'ha salvat el cap de setmana! Després de revisar correus, he decidit sortir a intentar solucionar el tema del ID de la oficina de taxes. En teoria amb el passaport n'hi ha prou per a que te'l donguin.

La Camille m'ha vist baixant les escales i sense que li diguès res, ja m'ha dit que podiem mirar de fer un nou xip. Perfecte, avui la màquina ha trigat menys a carregar-se i m'ha triat un xip que en teoria té bateria segur perquè algú l'estava fent servir (calia esperar a la tarda per sortir de dubtes xD). He triat un codi senzill i que es pugui marcar ràpid, a veure si la màquina funciona! Un cop arreglat això, he sortit de la UNIS per anar fins a l'oficina de taxes (just a sobre del banc i correus). No hi havia ningú esperant, i efectivament en 1 minut s'han fotocopiat el passaport i enviaran la sol·licitud pel meu ID. En teoria la pròxima setmana ho tindré. És l'avantatge de fer burocràcia en un poble, que ho soluciones tot força ràpid :)

De tornada a la UNIS, fèia bon dia, amb sol i sense vent. A la tarda estava previst un augment de la força del fent i unes temperatures força més fredes, amb el que la sensació de fred (windchill) pot estar al voltant dels -3 o -4ºC. Durant el matí, he estat a l'ordinador acabant protocols i intentant connectar-me a una impresora del departament per imprimir. Impossible. He seguit les instruccions de la guia en pdf però no hi ha hagut manera així que m'ho he copiat en un USB i he confiat que podria imprimir a la sala comú d'ordinadors. Quan he arribat, he entrat al sistema i sortia una impresora disponible (està a la mateixa sala de PCs, fantàstic). El problema és que quan he clicat a imprimir em demanava un número identificatiu de departament i un nou password :S Mira que ho fan complicat jejej. Abans de donar-ho per impossible, he volgut provar una cosa. He posat el meu codi d'impressió a la casella del departament i la contrasenya l'he deixat en blanc...i "voilá" ha funcionat!! M'ha sortit el meu full a doble cara :P

Amb tot això, s'ha fet l'hora de dinar. M'han dit que estava oberta la cantina i que baixarien a dinar allà, però un cop m'he escalfat el menjar, ha arribat un home que no conec i s'han quedat totes xerrant, així que he dinat sol a la sala de sempre xD Tenia el peixet al forn d'ahir (aquest cop ha quedat genial) i un entrepà de paté + una poma. A mitja tarda estava berenant perquè tenia el dinar als peus :P Menjo massa sa!! Avui volia plegar més o menys dora, i quan m'estava decidint, m'ha trucat la Lorna! Estava a l'aeroport i necessitava algun vehícle per transportar tot l'equip i mostres cap a la UNIS. He intentat trobar algú de logística o administració, però a partir de les 16h, no hi ha ningú. Li he preguntat a la Pernilla i m'ha dit això: benvingut a Noruega xDD

Total que al final han vingut amb autobus/taxi i al cap d'una hora m'ha enviat sms per quedar a recepció. He baixat i ens hem trobat al sabater! Estava morta jeje i m'ha comentat que ha vist un munt de guineus àrtiques a Ny-Alesund. Han estat una setmana de mostreig a l'altra població científica més al nord. També m'ha dit que va caure 2 cops al fang (en la seva línia jajaj). Li he demanat si podíem provar si funcionava el meu xip...i sí, ara ja en tinc un de correcte! A la tercera ha anat la vençuda jaja. Quan semblava que podrien marxar cap al super, ha vingut la seva jefa i resulta que al descarregar, no han posat bé les mostres i havien de quedar-se. Per tant, jo he marxat solet!
















He comprat algunes coses que em faltaven i ja tinc el rebost ben ple. Al sortir cap a Nybyen, he començat a notar que el vent bufava amb importància :S Ha estat el primer dia que he passat una mica de fred. A més, igual que ahir quan vaig sortir a córrer, venia tot de cara, resseguint tota la vall :S Així, un cop he abandonat la poca protecció de les cases, el vent no em deixava avançar amb normalitat, i la bossa del super anava oscil·lant! Poc a poc he anat pujant fins al poliesportiu i llavors em faltava la gran recta mortal (sense protecció). Just quan l'encarava, ha creuat una guineu àrtica (sempre pel mateix lloc les veig jeje) i he vist que seguia la mateixa direcció que jo. Per tant, he tret la càmera, i tot i el fred i la càrrega que portava, he aconseguit algunes fotos. L'he anat seguint des de la carretera, i finalment, ja arribant a Nybyen, s'ha aturat una mica i he pogut fer el parell de fotos decents (lo màxim que es pot amb la meva càmera compacta xD). Almenys he passat fred per una bona causa :P
















Quan ja ha tornat a creuar la carretera i l'he perdut, he anat ràpid cap a la Barrack 4 amb la intenció de no tornar a sortir avui jeje. A la cuina hi havia l'Amy i el Scott començant a fer el sopar. Jo he aprofitat per rentar el tupper i he vist que l'aigüera no anava massa bé. Investigant per sota, resulta que el triturador que ens han posat s'ha d'endollar, i per tant encara no funciona xD De totes formes, no succionava bé l'aigua així que hi devia haver algun problema. En principi ho he deixat així i he anat a l'habitació mentre menjaven!

Una hora més tard, i després de parlar amb els pares (connectats des d'un bar de la platja amb wifi, jajaja al final seran experts d'internet) he decidit que avui soparia sopa d'arrós amb gambes. Un gran pla perquè ha quedat realment boníssim! Finalment, mentre fregava els plats, he provat un invent i m'ha sortit bé. He usat el tap que té el triturador de menjar per fer el buit a la canonada i intentar desbloquejar-la. Ha funcionat a la perfecció, ja torna a estar lliure :P

Amb la panxa plena, cap a l'habitació a finalitzar la jornada que estic cansat. Per avui no hi ha massa cosa més a explicar, demà veurem si passo molt fred baixant (previsió de 0ºC i amb vent :S). Ara es pot escoltar com bufa el vent al carrer encara, així que bona nit!

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger