Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dimecres, 11 d’agost del 2010

11/08/2010 - Mostrejador d'aire & Pubbing & Foxes -


Ahir vaig agafar fred prenent la coca-cola al pub, perquè aquest matí m'he llevat cansat i no té lògica xD Una bona dutxa i de nou el meu esmorzar de cada dia, m'han donat energies per baixar fins a la UNIS a temps! Un cop superada l'entrada a Longyearbyen, m'he trobat de nou un ren pasturant. He fet fotos i després les he comparat amb les dels altres dies, i diria que no són el mateix individu (interessant).

















Durant el matí he estat a l'ordinador escrivint més protocols sobre la bomba KISP i com fer-la funcionar, fins que m'ha vingut a buscar el Mark. Hem agafat l'equipament necessari i m'ha ensenyat a muntar el mostrejador d'aire. Realment no és massa complicat, però per evitar ensurts deguts a la climatologia, hi ha coses que és millor fer-les al laboratori i passar el menor temps possible a la teulada! Així, al laboratori hem muntat la columna de vidre i el filtre, abans de pujar. Un cop a l'exterior, primer s'han d'anotar una sèrie de paràmetres (per tenir un registre) i desprès ja només quedava acoblar aquesta part de l'equip al motor de la bomba (he aprés com fer-ho), treure la tapa i enroscar unes "palometes" abans de posar-ho tot en marxa! Abans de dinar, m'ha encomanat trobar la temperatura i pressió de l'hora de la calibració per poder fer uns càlculs, així que he estat investigant a la web amb els registres d'Adventdalen que ja miro normalment per saber les dades meteorològiques :P Estava al meu terreny jajaj!

Amb això s'ha fet l'hora de dinar. Avui només hi havia la Lucie i la Karoline, i el tema estrella han estat les anècdotes de les seves sortides de camp amb els estudiants. Males organitzacions, perills i ensurts ben grans amb les morses i els óssos. No passen més coses vés a saber perquè :S Per sort, també hi ha anècdotes divertides com la d'una morsa (500-1000 kg) fent la croqueta per una pendent de gel mentre anava pixant jajaj si visualitzeu la imatge és genial xDD


Després de dinar, unes proves més amb la KISP (definitivament només es pot calibrar amb 1 L). El control remot ha funcionat a la perfecció així que el proper pas serà provar-la amb columna i filtre suposo. I a les 14h, he quedat amb el Mark per revisar els càlculs del mostrejador d'aire. Ahir vam estar calibrant-ho i cal comprovar que els equips funcionen bé. Per a fer això, cal analitzar la recta de calibració, calcular unes fórmules extranyes amb una sèrie de paràmetres enviat pel fabricant, i trobar una pendent i intercepció per poder calcular el volum d'aire mostrejat al acabar el nostre període d'estudi. Ell havia preparat un excel amb els càlculs i m'ha demanat que ho repassés per si hi havia errors de fórmules. Bàsicament la resposta és sí. Tres errors: un número mal copiat, un número de més en uns decimals, i un error de parèntesis en una fórmula!

Ho he revisat vàries vegades per assegurar-me de que no m'equivocava jo, i al estar segur, li he enviat els nous càlculs explicant-li els errors. Al cap d'una estona m'ha confirmat que ho havia revisat amb una versió on-line i que jo tenia raó. Per poder-ho fer tal i com tenia el seu excel, he hagut d'instal·lar l'eina estadística de l'Excel (amb l'Office 2007 no sabia com es fèia, però Sant Googuelio sempre està :P) i he trobat la funció de regressió ràpidament. Així que està tot preparat per quan acabem de filtrar!

Demà al matí posarem en marxa l'altra mostrejador durant 24h per recollir-los tots dos el divendres al matí. El Mark marxa la próxima setmana així que millor deixar-ho recollit (no sé si em farà posar-ne en marxa algun). Per tant, intentaré acabar el protocol de funcionament o preparació dels mostrejadors (fet per mi, l'oficial en pdf ja el tinc jeje) durant el matí, ja que a la tarda potser puc acompanyar a mostrejar al camp a la Lorna (a veure si hi ha sort, em vé de gust fer una excursió!).

La darrera part de la tarda he estat davant el PC, fins que a les 17:30h he anat a buscar a la Lorna al seu despatx a veure si tornava caminant. Ella havia quedat per anar a fer "Pubbing", és a dir que hem anat al bar! Allà ens hem reunit amb la Malu, el Max, el David i els seus estudiants. Després he conegut al pare de la Malu, que està de vacances, i hem format el corner espanyol :) Després de tot el dia pensant i parlant en anglès, va bé desconnectar la ment :P Cap a les 20h, hem pujat amb la Lorna cap a Nybyen i jo m'he fet un sopar ràpid a base de cigrons de llauna (estan boníssims) i frankfurts! Just abans d'arrivar, hem vist una guineu amb un bonic pelatge marró-blanc (he fet un intent de fotos). Després de sopar, quan he tornat a l'habitació, he enganxat dues guineus des de la finestra i he provat de treure fotos. Se m'ha escapat la que estava aprop i ha fugit del meu camp de visió, però l'altre (més lluny), s'ha estat una estona donant voltes i aplicant tot el zoom de la càmera, ha sortit alguna cosa potable!
















Finalment, toca anar a dormir i demà més i millor, potser anem a sopar fora pel meu aniversari, a veure si fem algo o no! Molt bona nit a tothom :)

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger