Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dijous, 12 d’agost del 2010

12/08/2010 - 27 anys a 78ºN -


Jo no volia celebrar de forma especial el meu aniversari a la UNIS, però la Lorna ja es va encarregar ahir d'escampar, via la Malu, la cita, i avui m'imaginava que tindríem "alguna sorpresa". Al llevar-me, he fet dutxa i he decidit esperar-me una mica per sortir ja que estava plovent. M'he prepatat el "traje de agua", i al final l'he fet servir per protegir l'ordinador.
















Un cop a la UNIS, he estat a l'ordinador esperant a que fós mig matí per pujar a la teulada a posar en marxa el segon mostrejador d'aire. Cap a les 10h, ha aparegut la Lorna a felicitar-me i m'ha regalat un pa-dolç (rotllo "brioche"). Ja li he dit que si ho sé no li dic res ahir jejej. Amb totes les molèsties que s'ha prés, li he comentat que el compartiríem després a mitja tarda quan fèssim un descans. Al final han aconseguit que ho celebri jaja.

A les 11h hem quedat amb el Mark per posar en marxa el segon mostrejador. M'ha deixat fer tots els passos a mi sol, per veure si no tinc problemes i durant la próxima setmana puc fer-los servir. Tot ha anat bé, i per si de cas, hem netejat algunes espumes per poder muntar nous filtres nets. Fa extraccions amb soxhlets, i això ho se fer anar jeje. Demà, probablement muntarem alguna cosa del tercer mostrejador per aprendre com funciona el motor. A més, m'ha explicat la història de la copa de vi. En una de les valls que es veuen des de la UNIS, es pot veure la imatge d'una copa de vi formada per la neu acumulada (veure foto). La tradició de Svalbard diu que l'estiu comença quan es trenca el tronc de la copa (es fon la neu), i finalment s'acaba quan es torna a unir (torna a neva prou)! Fins i tot hi ha una lumineta d'apostes per encertar quan es trencarà :) Amb tot això, s'ha fet l'hora de dinar i ningú dèia res. He anat a mirar i estaven tots en algun lloc secret jaja, així que m'he esperat mitja hora i al final he dinat sol xD Més tard he vist que la Pernilla tornava d'algun mostreig, i les altres dues ni idea de què han fet. Llavors he rebut un sms de la Malu dient-me que a les 16h hi havia "cake break" al departament de biologia. He conegut nova gent que s'ha apuntat al menjar, i hem provat el pastís de l'Svalbardbutikken i el pa-dolç amb nocilla! Estava tot boníssim :)



















Després, una mica d'ordinador i de seguida s'ha fet l'hora de marxar. Ens han proposat anar a casa la Malu a les 19:30h per sopar i veure una peli i en principi volíem anar-hi. Així que cap a les 18h hem sortit la Lorna, la Meagan i un servidor cap al supermercat. Només he comprat un parell de coses que em faltaven, i al sortir ens hem unit a uns altres 3 estudiants cap a Nybyen. Hem arribat cansats i hem decidit no baixar a casa la Malu. La meva idea era sopar pizza a casa tranquilament i xerrar amb la familia. A les 19 i poc han picat a la porta. Era la Lorna, necessitava un xip per entrar a la UNIS perquè s'havia deixat les claus allà i no podia accedir a la seva habitació. Pobreta, 1 hora més de caminar. Quan ha tornat, l'he convidat a sopar i s'ha quedat. Hem estat xerrant una estona i ha marxat a descansar. Després ha vingut la Luba a fer-se el sopar i xerrar una mica més, perquè estava sola a l'altra cuina. He descobert que tenen un microones (va bé saber-ho jeje), així que potser algun matí m'escalfo la llet xD Al cap d'una estona, jo ja havia acabat de fregar i recollir-ho tot, així que quan m'he cansat, diplomàticament, he anat cap a l'habitació.

He parlat amb la tieta i l'Astrid, però els pares han tingut problemes tècnics i no s'han pogut connectar. En general, l'aniversari celebrat més al nord (78ºN) ha estat entretingut i divertit :) Demà final d'una setmana que m'ha passat volant!

Dolços somnis i fins aviat.

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger