Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dimarts, 17 d’agost del 2010

17/08/2010 - Digues No a la KISP III -


Avui he dormit bé. M'he llevat puntual i he pogut entrar a la dutxa abans d'anar a esmorzar. M'he trobat al meu amic japonés esmorzant i hem estat xerrant una estona. Així tranquilament a les 8:30h estava a la UNIS. Avui ja he estrenat la bufanda, no he patit gens de fred amb ella :) Al arribar a la universitat, m'he trobat a la Lorna a l'entrada. Això és relativament petit i al final coneixes a gairebé tothom, en persona o de vista jeje.

Al matí hem estat sopesant l'opció d'anar a provar la bomba d'aigua al camp, però la Pernilla ha decidit que no valia la pena. Realment només filtra un litre cada 5 minuts, amb una durada total màxima de les bateries d'unes 10h, ens dona un total de 120 litres filtrats. No n'hi ha prou per poder trobar bones concentracions dels compostos a estudiar. Així que he estat el matí fent proves de nou per veure si almenys amb volums com 10 L seguia funcionant, i sí, filtrava el volum desitjat amb força precisió. No acabo d'entendre com és que el software et deixa posar un màxim de 6500 L de filtrat, si les bateries només aguanten 10 hores jeje, però bé ja se sap, la teoria és la teoria i la pràctica és la pràctica, i normalment les persones teòriques, no treballen a la pràctica xDD
















He estrenat la cantina per anar a dinar. Com que he baixat un pelet més tard perquè estava canviant ampolles al laboratori, gairebé tots havien acabat de menjar xD M'he assegut amb la colla de doctorants, però no he pogut xerrar massa perquè estava a una punta, havia de menjar i ells ja estaven acabant. A vegades semblen una mica freds perquè cadascú va una mica a la seva jeje. Bueno, paciència :) Un cop al despatx, he enviat un correu per solucionar el tema del pagament de l'habitació, perquè ja entrem al segon mes i no he rebut cap carta per fer l'ingrés. La noia que s'encarrega està de vacances (he rebut la seva auto-resposta), però almenys ha delegat la feina a un altre correu electrònic. He rebut resposta quasi immediata: per tema de vacances, rebré la carta cap a mitjans de setembre i ja pagaré els dos mesos, perfecte!

A la tarda he estat endreçant la bomba KISP perquè ja no la farem servir més. Almenys estic content perquè l'he pogut fer anar, programar i que filtri. La resta ja és un problema més físic que no pas meu! Després he estat al PC fent coses que tenia pendent. He enviat un petit resum al noi espanyol amb el que vaig fer el curs de seguretat, ja que està escrivint un article sobre la seva estada aquí i ens va demanar a la Malu i a mi si volíem sortir-hi. Com que és un article divulgatiu em sembla perfecte, de totes formes, m'ha dit que m'enviarà l'escrit abans per si cal corregir-hi coses jeje. Sempre és bonic que s'expliqui la teva feina! Després m'ha donat temps a finalitzar el protocol de la KISP (almenys ho tinc tot escrit) i sobre el calibratge i ús dels mostrejadors d'aire. Demà toca recollir-los i podré fer alguns numerets per veure si han filtrat el volum adequat. Amb tot això s'han fet les 18h i encara estava a la UNIS, quan m'ha vist la Monika m'ha dit que havia de marxar a casa que estava treballant molt jeje.

Dit i fet, he anat a veure si la Lorna pujava a peu. Avui tampoc jeje, ahir tenia sopar i pubbing i avui sopava a casa la seva supervisora. Per tant, he pujat sol directament a la barrack 4. Durant la tarda he fet un petit inventari del que em queda de menjar per intentar fer neteja, he pogut omplir tota la setmana amb àpats, així que no hauria de comprar res fins divendres o dissabte. Però com que mai saps què trobaràs al super si ho deixes tot per última hora, segurament faré mitja compra un dia i mitja l'altre xDD Abans de marxar, la Lorna m'ha dit que demà hi ha una festa sorpresa que li fan els estudiants al novio de la Malu (professor). El millor de tot és que és a la meva barrack jajaj, així que no m'haig de desplaçar massa lluny :P A més, dijous, a la barrack 10, també festa de comiat del Max (que marxa divendres). Tindrem dos dies ocupadets, sempre va bé als vespres!

De camí cap a Nybyen, m'ha tornat a passar que m'ha adelantat una persona en bici, i després no són capaços de pujar fins a dalt. Al gimnàs ja anava a peu, i l'he acabat adelantant a la recta infernal perquè van més lents caminant amb la bici al costat xDD Regaleu-me la bici!!! jejeje. Un cop a casa, hi havia la Mari a la cuina acabant de sopar. Hem estat parlant una estona mentre berenava una miqueta (no entenen com puc menjar algo dolç a mitja tarda, just abans de sopar xD). El concepte berenar no es porta :P M'ha explicat que en teoria s'ha carregat el triturador de menjar posant-hi blat de moro (no es pot). I dic en teoria, perquè quan he tornat a l'hora de sopar, el cartell de "NO FUNCIONA", ja no hi era. Demà preguntaré com ha anat la història xD Mentrestant, he anat a l'ordinador per intentar parlar amb la familia (no hem coincidit) i a les 20h, cap a la cuina a sopar. He tornat a trobar-me a l'Ana fent-se el sopar tard per culpa dels treballs que han de fer. Jo no necessitava molta cosa així que hem compartit fogons amb l'altre David també (el noi norueg del qual no en sabia el nom es diu igual que jo xDD). Al final un bon àpat, tranquil i xerrant amb ell sobre el tema beques, diners, etc. Els tres geòlegs només estan fins la setmana vinent, així que suposo que vindrà gent nova. A veure com són!

Per acabar el dia, a l'habitació mirant Toy Story 3 i després d'escriure aquesta entrada del diari, continuaré llegint a l'Ipad el llibre: "El Cuarto Protocolo", del Frederick Forsyth. El vaig trobar en pdf quan mai l'he trobat en format paper, és curiós :)

Fins demà!

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger