Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

divendres, 20 d’agost del 2010

20/08/2010 - Plan B en marxa -


Aquest matí he comprovat que la previsió del temps era correcta. He baixat fins la UNIS amb la jaqueta descordada, sense gorro i sense gens de vent. Un dia totalment d'estiu aquí :) Devíem estar a uns 7ºC! Després de la compra d'ahir, ja torno a tenir la nevera plena. Estic acabant amb la mantega i la confitura de taronja per esmorzar, quan s'acabin, passaré a la mena de nocilla acaramelada ;)

















Un cop a la UNIS he estat treballant a l'ordinador fins que he coincidit amb la Pernilla. Llavors li he preguntat com els va anar la caceria d'ahir, i m'ha estat explicant que els va tocar caminar molt perseguint les preses jeje. Almenys van tenir bon dia i al final van capturar el que volien. Després he anat a parlar amb la Lorna per si volia anar a Pyramiden aquest cap de setmana. M'ha estat explicant que ahir no va poder anar de mostreig, i que avui necessitava un conductor per portar-la a la Gruve 7. Per mi cap problema, en quant tingués cotxe, em podia venir a buscar al despatx. En quant al tema Pyramiden, m'ha dit que no volia gastar-se tants diners i que volia avançar feina. Si la setmana vinent no trobo a ningú, crec que m'apuntaré jo sol i a fer de turista :D


Abans de dinar, hem preguntat per la centrífuga (ja la tenim localitzada) i la Pernilla m'ha ensenyat les mostres del Plan B (mostres de peixos de mar aprop de Barentsburg, el poble rus força contaminat). Puc començar a fer aquests peixos mentre seguim esperant. Total, m'ha portat a la cambra freda on els té desats i hem estat mirant què hi havia. Els noms estaven en norueg, així que li he demanat si me'ls podia escriure en un mail jeje. Encara he tingut temps de trobar uns tubs al laboratori amb rosca i que podien servir per la centrífuga, calia comprovar si hi cabien. Evidentment, no podia sortir tot rodó, eren massa llargs. Ja que estava a la planta zero, he anat a logística per intentar aconseguir un rifle i fer alguna excursió aquest cap de setmana. Era el segon de la cua, però a les 12h ha aparegut el Martin dient que no n'hi havia cap disponible, així que cap a dalt un altre cop :)

Per sort, també tenia un pla B en aquest aspecte. Demà aniré amb la Lorna i la Meagan d'excursió per la tarda. En teoria hem quedat a les 15h a la seva cuina (espero que hi siguin jeje). Segurament repetirem excursió perquè elles volen anar a Trollsteinen (on vaig estar dissabte passat) però m'és igual, es tracta de caminar una mica (intentaré allargar l'excursió fins a Lars Hiertafjellet, o tornar per un altre camí, Sukkertoppen per exemple :P). En definitiva, quan ja pujava a dinar, he vist que havia tornat el Ruben (administració) i he aprofitat per preguntar-li com havia d'omplir el full per a que em paguèssin (ara que ja tinc el ID Norueg). Total que m'ha dit que em podien fer un ingrés al meu compte d'un banc espanyol, perfecte, però que m'esperés fins a final de mes perquè potser tenien més feina per mi aquest cap de setmana o el vinent. Al final, aquesta setmana no arriba ningú però la propera potser puc recollir gent :)

Durant la tarda he estat a dalt a l'ordinador buscant informació sobre les espècies a analitzar i veure quines seran més interessants. Li he enviat un mail al meu supervisor (Professor R. Kallenborn) per veure si li semblava bé la idea, i m'ha contestat que era perfecte, però que em centrés en els peixos amb major consum per a les persones (així he pogut descartar una espècie jeje). En teoria faré bacallà i "eglefino", nom en castellà que no havia escoltat mai xD Volia baixar a veure quants individus hi havia de cada tipus, però la cambra freda està a logística i a partir de les 16h no hi havia ningú. Com que no sé si puc obrir la porta amb el meu codi, i no corre pressa, ho faré dilluns. Serà una setmana completa, arriben amics de la Pernilla, suposo que anirem al camp a mostrejar herba (espero, ja que vull fer treball de camp jeje) i haig de comprovar que tingui tot el necessari per treballar, ja que a finals de mes la Pernilla marxa a Tromso ;) Crec que tindré gairebé tot el laboratori per mi, així que podré estar tranquil :)


















Amb tot això, s'han fet les 18h de la tarda i tocava baixar al Friday Gathering. He recollit totes les meves coses i he anat a la cantina una estona. Encara no hi havia molta gent, però es nota que ja han començat les classes perquè el número era força superior a d'altres vegades. Finalment a les 19h i poc, he marxat cap a la Svalbardbutikken, que tanca a les 20h. He acabat de comprar allò que em faltava d'ahir (més algun extra jeje) i cap a casa. Avui he tingut una "pàjara" pujant jajja, no tenia masses forces perquè devia estar cansat. Finalment, al arribar a la cuina, tenia molta gana i m'he fotut galetes amb nocilla acaramelada i el que em quedava d'una bossa de patates chips xDD Clar, amb tot això, quan he tornat al PC a parlar amb els pares, s'ha fet l'hora de sopar i no tenia gens de gana :P

Sort que avui era menú light, entrepans de tonyina i restes de xoriço envasat al buit. Així he acabat amb el pa, amb l'embutit començat i he obert la llauna de conserves :P De postre un iogurt Safari, l'estava d'ahir del super. Resulta que estaven d'oferta i per això els vaig agafar, i no em vaig parar a mirar-ho, i me'ls van cobrar a preu normal (més cars que els que jo compro, i a sobre estan més dolents xDD). L'única cosa bona que ténen és el mico de cartró que regalaven i que ara porto a la motxilla xDD Evidentment es diu Swindle (Estafa, en anglès) jajaj. Per acabar el dia, he anat a l'ordinador i a descansar, que demà no hi ha despertador!

Per cert, haig de comentar que portava uns dies amb uns problemes de pantalla, on a vegades se'm tornava una mica blava com si fallés la connexió. Abans d'ahir resulta que em va aparèixer una amenaça de virus que vaig eliminar amb l'Avast, i des de llavors funciona perfectament la pantalla. Hi ha dues hipòtesis: que amb aquests dies de fred l'ordinador no treballés bé i tingués problemes (ja m'ha passat algun cop a l'alta muntanya amb la càmera de fer fotos); o bé era com un virus, i un cop tret tot torna a funcionar. Veurem si aguanta, ja que també podia ser sobreescalfament però avui he treballat tot el dia amb l'ordinador i res!

És hora de fer nones :)

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger