Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dimarts, 24 d’agost del 2010

24/08/2010 - Ja tenim el permís -


Encara continua el bon temps a Svalbard. Ens hem tornat a llevar amb sol i cel blau, així sempre comences el dia amb més ganes :P Avui, camí de la UNIS, m'ha atrapat la Lorna amb la seva bicicleta i hem fet un trosset junts. Ja li he dit que tirés endavant perquè em sabia greu que anés frenada. A primera hora, el Mark m'ha vingut a buscar i hem desmuntat el motor del tercer mostrejador, l'hem canviat per un de nou i hem fet proves al laboratori. L'hem deixat funcionant amb una tecnologia hi-tech de subjecció (veure foto) jeje. Tot això s'havia de fer abans de pujar a dalt a la teulada i fer el calibratge. En teoria demà repetirem aquesta operació, perquè els números no han sortit perfectes, quasi però no jeje. La recta de calibratge té una bona R (0.99), però al aplicar les fórmules del manual per corregir els fluxes amb la temperatura ambient i pressió atmosfèrica real, perdem "força" estadística (0.97). A veure què surt demà!

















A mig matí he baixat a la cambra freda de logística per treure les 3 bosses de peixos que volia analitzar. No sabia quan trigaria a desfer-se la pilota de gel, però volia extreure el múscul aquesta tarda abans de plegar per no deixar els peixos tota la nit fora. He ocupat tota una campana, ja que no vull el laboratori ple de pudor a peix, i confiaré en que funciona bé. Sinó la Monika em matarà xDD Abans de dinar hem baixat a buscar la centrífuga. El Mark tindrà convidats que la volen usar i portaran uns tubs de 10 mm. Jo li he dit que s'ha de mesurar bé si hi caben, així que hem anat a l'edifici vell, i no estava la centrífuga al seu lloc. Resulta que l'han tornat al laboratori de classes (al costat del nostre jajaj). Tornada cap amunt i hem estat fent proves, en teoria hi haurien de cabre els seus tubs, veurem què passa.






















Avui he dinat tard amb tant moviment amunt i avall, així que m'ho he escalfat al microones de dalt i he menjat a la meva oficina tranquilament. El Tol em va abandonar ahir, ja que ha marxat d'ajudant en un vaixell de mostreig, i per tant estic sol :) A la tarda m'he dedicat a recopilar el material que necessitava per tallar el múscul dels peixos (petits robatoris al laboratori de classes), mesurar i pesar els peixos (això ho podia fer al nostre laboratori). Al final, no ha estat fins les 17h que he pogut començar a treballar amb els peixos descongelats. He decidit fer només el bacallà avui, i demà continuar amb l'altra espècie. He agafat unes safates d'alumini individuals per posar-hi cada peix, i així l'aigua que perdien no ho tacava tot. A més, la Pernilla m'ha informat de que ja tenim el permís per anar a mostrejar a Kapp Linné :) Visca, podré agafar les meves mostres del llac espero. El problema és que ella no em pot acompanyar perquè marxa a Tromso un mes i mig, i haig de trobar algú amb experiència per a que vingui, a veure si tinc sort!

El que quedava de tarda (la gent ja havia plegat aquí jeje), he estat obrint peixos. Per sort, ha anat tot força ràpid i he pogut fer les 17 mostres de bacallà en una hora i trenta minuts. A tres quarts (estava a mig acabar), he rebut un sms de la Lorna per si volia pujar caminant amb ella. He aprofitat per negociar que si m'esperava fins les 18:30h, estava fet. Ha accedit sense problemes. Ara li toca començar la feina de laboratori i es veu que va força endarrerida! He acabat els peixos "on-time" i he anat a buscar-la al seu despatx. Me l'he trobat adormida amb el cap arrepenjat a la taula jaja, estava força cansada de tot el cap de setmana i el mostreig de camp d'avui aiaia. Finalment, hem marxat cap a Nybyen parant a la Svalbardbutikken, i ens ha acompanyat en Paul, un noi alemany. La resta de la tarda ha estat tranquila a la cuina. Primer fent el sopar i després parlant una mica amb la Mari abans de que marxés a piscina. Finalment, he menjat tranquilament i he torant a l'habitació a treballar amb l'ordinador.

Segon dia de setmana completat i sense agulletes, estic sorprés i alhora orgullós del meu estat físic :)

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger