Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dissabte, 28 d’agost del 2010

28/08/2010 - Airship Museum de Spitsbergen -


Ahir vaig anar a dormir sense correu electrònic de resposta per part de la Lorna. Per tant, no sabia si avui aniríem d'excursió o no. I això significava no utilitzar l'alarma del mòbil com a despertador. De totes formes, aquesta nit m'he anat despertant vàries vegades, i finalment cap a les 10h m'he llevat. No he volgut esmorzar molt perquè volia dinar dora i baixar al poble abans de les 15h. Un cop estava ben despert i arreglat, he decidit enviar un sms per veure com estava el tema. Llavors ha arribat l'explicació, ahir van anar de festa amb dos companys de cuina que marxaven aquest cap de setmana, i per això no havia respost al correu. No es vèia en cor de fer res avui (primer sms). Després, s'ha adonat que és propietaria d'un rifle i això és un privilegi, i m'ha dit d'anar a fer una sortida curta a la tarda (segon sms). Per mi, perfecte, ho he començat a preparar tot. Finalment, després d'una hora, m'ha escrit dient que s'havia inspirat per una presentació oral que ha de fer i es quedaria treballant, i em preguntava si ho podíem aplaçar a demà (tercer sms). Evidentment, per la meva part, cap problema. Jo tenia el meu plan B :P
















Cap a les 14h, després d'estar endreçant i arreglant algunes fotos (tenen taques de l'objectiu de la càmera :S), he anat a fer-me el dinar (una bona amanida i un parell d'ous fregits). Volia visitar l'Airship Museum de Spitsbergen (Museu d'Aviació), el tercer que hi ha a la ciutat, i bàsicament el que em faltava per veure. La setmana passada em van dir que no valia la pena, però venint de gent que no va a museus, no puc valorar sense veure-ho :) Abans de marxar, he vist al fulletó que tenen una pàgina web. Perfecte, l'he obert per veure què explicaven, i posava que tancaven els dissabtes. Bingo, 10 punts pel David! De totes formes, com eren les 15h he decidit sortir de casa a fer una volta i fer "shopping". A mitja baixada, un cop superat el poliesportiu i gimnàs, m'he decidit a creuar el riu i mirar si el museu estava obert. Al meu subconscient em sonava haver vist cartells de que obrien tots els dies. Si no era així, podia fer les fotos a l'edifici ja que és una antiga granja de porcs, i visitar l'esglèsia, que està a la mateixa zona (Skjaeringa). Bé, efectivament estava obert el museu, així que he comprat l'entrada i he estat una hora i mitja (fins que han tancat a les 17h) documentant-me sobre les expedicions aèries que es van fer a principis de segle sobre el Pol Nord. Les històries són realment interessants i et transporten a com es vivia la competició entre els exploradors. En general tota l'exposició es basa en cartes, diaris i fotos que tenen com a fil conductor, l'evolució temporal. A més, a cada secció tens una sinòpsi d'un full per situar-te, amb el qual és fàcil seguir tots els plafons. En general m'ha agradat força, però crec que és massa car pel que ofereix (mateix preu que l'Svalbard Museum).































































Ja eren les 17h, i per tant massa tard per anar a comprar, així que he anat a visitar l'esglèsia. Estava a només 100 metres així que valia la pena provar. La Mari em va dir que l'interior era molt maco i el retaule, diferent. Tenia raó! Per començar, l'edifici és peculiar. No s'entra per una gran porta que porta a la nau central, tal i com estem acostumats. S'entra per una porta normal, que et deixa en un hall on t'has de treure les sabates i posar-te unes xancles. Aquí tenen un espai enorme per penjar-hi els abrics també, és un "macro-penjarobes". Llavors has de pujar unes escales, i al pis superior, et trobes un menjador enorme, decorat amb molta cura i amb taules i cadires ben cómodes per seure i llegir. Tenen un sortit de revistes en vàris idiomes, i un servei de begudes self-service, que pots utilitzar deixant els diners en un bol de vidre. Sí amics, aquí es fien de la gent! Al fons, hi ha la sala eclesiàstica pròpiament dita. Moltes cadires a banda i banda i el retaule i l'altar al fons. Resulta que està pintat a mà sobre fusta, amb vàries escenes de la vida de Jesús però que tenen un caire infantil, com si fóssin pintades per nens (almenys a mi m'ha recordat això). És força curiós, així que estic content d'haver-hi entrat :)



































En aquell moment, he baixat per l'altre pont, que està mig ensorrat i només permet un carril pels cotxes, fins al centre de Longyearbyen. He entrat al centre comercial (en teoria obre fins les 18h), però les tendes interiors ja estaven totes tancades, així que he mirat una mica els aparadors i he sortit al carrer principal per tronar cap a Nybyen. La pujada ha estat tranquila, l'ambient es notava fred però no bufava vent (3ºC). Un cop a casa, avui tocava actualitzar blog tranquilament, preparar un sopar a base de peix al forn (que sempre requereix més temps) i intentar veure el partit de la selecció d'espanya de bàsquet. Avui començava el mundial de Turquia, i gràcies a Internet, pots estar al dia de tot jeje. Espanya ha jugat fatal i només s'ha posat les piles quan anava per sota, massa tard i comencen el mundial amb derrota. El temps dirà si és bo o dolent aquest resultat, perquè recordo un mundial quedant primers de grup i jugant quarts de finals contra EEUU (i cap a casa jeje). Així que bé, toca seguir jugant! Després, a dormir i a veure si demà anem a caminar una mica o no (mai se sap amb la Lorna jaja). Per si de cas estaré llevat a mig matí :)

















A descansar!

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger