Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dijous, 2 de setembre del 2010

02/09/2010 - UNIS movie night -


Ja hem passat el dijous, i avui ha estat especialment productiu. Amb un matí ben normal, he baixat a la universitat amb la Lorna, ja que al contrari que la resta dels dies, quan no hi ha absolutament ningú al carrer, avui baixava ella de la seva barraca. Almenys s'ha fet més curta la baixada. Un cop a la UNIS, i amb el permís de la Gerd Irene (la cap de material), m'he apoderat d'una lupa binocular del laboratori de classes! No és tan xula com la que tenen allà, però servirà :P

Així, he agafat alguns otolits per fer vàries proves de les distintes tècniques que vaig aprendre a Blanes. Primer cal llimar-los bé per deixar-los ben finets. Si amb això no n'hi ha prou, es pot intentar tallar per la meitat i comptar els anells al tall transversal. I per últim, hi ha l'opció de cremar una mica l'os, ja que al tenir diferent composició, es poden resaltar les línies o anells que es volen comptar. Ho he provat tot, per estar segur de que funciona i ha sortit tot força bé! A més, he buscat estudis que correlacionin l'edat dels peixos que vull analitzar amb la seva longitud, així després podré tenir una idea aproximada (un rang) dels anells que puc trobar.
















Per altra banda, m'ha arribat un correu de la Monika, la noia alemana que en teoria ens va deixar per sempre la setmana passada, però que em dèia que tornava a venir demà per acabar unes mostres. Així que necessitava que li posés unes coses a la mufla (forn) així que veurem què m'explica quan arribi. En teoria d'aquí res ha de marxar cap a Chile per fer de guia de turistes als Andes :) A més, el Mark resulta que marxa demà i no torna fins l'altre diumenge, així que estic encarregat de posar els filtres dilluns, i controlar si podem fer l'experiment amb el fum de la fàbrica de la ciutat. Es fia molt de mi, i això és bo perquè vol dir que faig les coses prou bé :) Ara ja tinc tot el material net i preparat per quan pugui començar les extraccions la próxima setmana. Quan el Mark ha acabat amb els seus soxhlets, he aprofitat per fer el canvi de condensadors o refrigerants. Has de vigilar sempre amb les connexions entre ells per a que funcionin bé. A més, com que barregem escalfadors de diversos tipus, hi ha una mà de cables al mig interessant xD Bàsicament hi ha 6 condensadors, amb 2 connexions fetes amb tubs per cada un (entrada i sortida), més 6 escalfadors (4 van directament a la corrent, mentre que els altres 2 són americans i van a una connexió especial de 110V, acoblada a un regulador de freqüència per passar de 60 a 50 Hz i tot connectat a un transformador de 110V a 220V que tenim endollat!!).

Amb això ja m'he estat una bona estona, així que s'ha fet l'hora de tornar a casa. Avui volia plegar dora, però al final he anat a la oficina de la Lorna a preguntar si algú tornava caminant, i entre totes (Meagan, Kristen i Anna), m'han convençut per quedar-me a veure la peli. Estava ja vestit i preparat per anar a casa, i amb cert cansament, així que he estat dubtant perquè volia anar d'hora cap a Nybyen i descansar, però després he pensat que m'haig d'apuntar a aquestes coses si realment em venia de gust veure la peli, així que m'he quedat fins les 20h treballant, per veure la peli Aquatic Life with Steve Zissou (gran comèdia d'humor totalment absurd). M'ha encantat la pel·lícula perquè bàsicament porten l'humor fins al punt més absurd que es pugui imaginar. Intentaré resumir-la molt breument: una reproducció còmica de Jaques Custeau que ha perdut els seus moments de glòria, i després de la mort del seu company de grabació, es troba arruinat, però per casualitats de la vida aconsegueix finançament i comença l'aventura per trobar l'animal especial, que ningú creu que existeixi, que va matar al seu amic. Dins de tot això, hi ha un munt d'escenes i diàlegs espectacularment d'humor cínic que m'han encantat! A més, hi ha crispetes gratuites en aquestes trobades. Avui les he compartit amb la Mari, que ha vingut a última hora a veure la peli. Això ha servit per aguantar el meu estòmac fins arribar a casa :P


He tornat amb Lorna i la Marie (doctorant de biologia), que si bé no han baixat a veure la peli, estaven treballant i han plegat quan marxàvem del cine. Darrera nostre venia la resta de gent de la UNIS, i el camí s'ha fet força curt ja que no fèia massa fred. Només arribar, m'he fet el sopar. Era tard, però m'ha quedat molt bo. Finalment, hem estat veient el programa danès amb la Mari fins que s'ha acabat i he marxat a l'habitació. Més tard he tornat un moment a agafar aigua de la cuina, i m'he trobat amb el nou company de cuina, Christien (marxa en barco 2 setmanes). Finalment, per acabar el dia, abans d'anar a dormir, hem estat comprant els bitllets d'avio i tren per Paris i Londres amb l'Astrid. Així ja ho tenim a bon preu i podem mirar els hotels. S'ha fet una mica tard, perquè és quasi la 1h, però demà ja és divendres :P

A dormir que és tard!

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger