dissabte, 4 de setembre del 2010

04/09/2010 - Nordenskiöld i cabana a Bjorndalen -

M'ha costat una mica llevar-me. Portava son acumulada de tota la setmana però com sempre que tinc excursions, m'he activat ràpidament! Faltava preparar algunes coses per endur-me (el més imprescindible, no volia carregar més roba del compte) i esmorzar :) Un cop ho tenia tot, he rebut un sms a les 9 de la Lorna per si li podia deixar la meva clau per anar a la UNIS. Per fer-me pujar fins la seva barraca m'ha dit que em regalaria pa de brioche jeje. Total que la pobre Meagan, ha baixat fins la meva barrack a les 9 i hem tornat a pujar fins a la seva (està a l'habitació del costat de la Lorna) xDD

Després, ens hem reunit amb Anna i Fanny (barrack 3) i hem començat l'excursió. He fet les dues fotos de cada dia, i hem iniciat la pujada per la vall que porta a Plateaufjellet amb molta calor. No bufava gens de vent, i m'he hagut de treure jaqueta i obrir el polar. Poc a poc hem anat pujant, i tinc la sensació que cada cop que faig aquest tram, em sembla més curt, em dec estar acostumant jeje. Just al arribar a dalt, hem vist un Ptarmagian!! És una mena de codorniu enorme, molt més gran del que em pensava, que costa de trobar i és molt apreciada pels caçadors. Hem estat fent fotos, i després n'hem vist altres en una zona rocosa :) A més, a la llunyania hem vist una persona sola, que anava davant nostre, però l'hem perdut al arribar a dalt de Plateaufjellet.

Nosaltres hem pujat per la morrera fins arribar al glaciar als peus de Nordenskiöld. Voliem fer el camí esquerre així que hem anat seguint les roques però al final hem decidit que no calia enfilar-nos a la cresta, sinó que hem pujat per la glacera. Ha estat un camí dur, perquè sobre el gel has de fer molt més esforç per anar amunt. De totes formes, no estava massa desfet i es podia caminar perfectament! A mitja glacera, hem vist la persona solitaria fent la ruta per l'aresta dreta. Nosaltres hem seguit fins la cresta final, i des d'allà hem gaudit d'unes vistes amb boira i semblava que empitjorava cap amunt. No sabia si voldrien seguir, però quan els he preguntat, han dit que endavant. M'encanta! Hem fet la darrera part dura cap amunt i he arribat a la plana superior abans que elles. Allà m'he trobat la dona solitaria (professora de la UNIS). Per tant, és més curt el nostre camí, tot i que al esperar a les noies, ha acabat arribant abans la dona, per tant si fa no fa és el mateix en quant al temps invertit aproximadament xD Nosaltres hem tingut sort, perquè hem gaudit d'una "finestra" de sol, just quan arribàvem a dalt. No hi havia grans vistes, però almenys el temps era potable i permetia fer unes bones fotos a dalt. La meva càmera ha començat a crear més taques negres pel fred :S No hem estat molta estona a dalt perquè fèia fred. Hem trobat la caixa per firmar, i els he posat els "snickers" a dins la bossa del llibre, així tenien el seu premi jeje. Des d'aquí hem tingut bones vistes de l'altra banda del cim (Bjorndalen i Isfjord). Hi havia núvols però la vista era millor que la del Longyearbreen (totalment coberta de boira tota la vall). La baixada ha estat molt ràpida, seguint l'aresta dreta, ens hem trobat una cresta molt xula i intimidatoria però fàcil de baixar.

Al arribar a Plateaufjellet, hem parat a dinar. Eren ja les 14h i hem estat rodejat d'una parella d'ocells que volien companyia. Era extrany perquè els animals salvatges no s'acostumen a quedar aprop dels humans, devien tenir molta gana i volien aprofitar les nostres restes. Després de la paradeta, hem anat a buscar com baixar a Bjorndalen. Mirant el mapa, la segona vall semblava força practicable, però un cop allà ens hem trobat un mur de gel i un barranc molt complicat, que unit al fet de que no vèiem l'abertura posterior cap a la vall, ens ha fet desestimar aquesta opció. Llavors hem anat fins la primera vall per observar i sinó haguèssim baixat per la carretera de l'observatori, que va a l'aeroport i després tocava caminar més distància. Però bé, a la primera vall, hem vist que podíem seguir una carena, i en teoria m'ha semblat practicable un zig-zag fins a la llera del torrent. Ho hem provat, obrint camí jo mateix, i han baixat totes 3 com unes campiones, sense queixar-se i fins avall. Són unes cracks perquè era un descens molt complicat, amb unes tarteres que impressionaven força!

Un cop a Bjorndalen, només faltava creuar el riu i arribar fins a la cabana!! Ja estem a finals d'estiu i es nota que el cabdal dels rius està minvant, ha estat força fàcil creuar per la part central i no haver de baixar fins a la platja. Per fi, unes 7 hores després de sortir de Nybyen, hem arribat a la cabana de la UNIS. Però la sorpresa ha estat que estava tancada :S He rebut Varis missatges de la Lorna dient que vindrien tard, així que semblava que ens tocava esperar a l'exterior un parell d'hores. A més, quan he intentat respondre i enviar sms, el meu mòbil moria per culpa del fred! Finalment, després de buscar un possible amagatall per una hipotètica clau, hem tornat a provar de forçar les portes. La davantera estava ben tancada, així que hem anat a la de darrera, i fent molta força l'he pogut obrir. Bàsicament estava encallada al marc! Ja estàvem a dins jeje. La cabana és molt xula, amb dues petites habitacions-hall, dues habitacions amb dues lliteres, una sala menjador-cuina amb una taula per 12 persones, un sofà i butaques i tres habitacions més. En total hi ha 12 places amb matalàs per dormir. Jo, seguint les indicacions de la Mari (que va venir la setmana passada), m'he instal·lat a l'habitació de darrera el forn per no passar molt fred :P

Hem aconseguit encendre el foc amb cert esforç, i poc a poc s'ha anat escalfant la casa. Mentre esperàvem hem jugat al Ludo (un parxís extrany que he adaptat a la nostra versió :P). La Meagan havia estat tocant la guitarra (sí, hi ha una guitarra a la cabana per matar el temps jeje) i ho ha fet molt bé. Total que jugant ho hem passat molt bé i els ha agradat el joc (no el coneixien!!). Després de dues partides fins al final, hem canviat per jugar als daus i finalment cap a les 20h ha aparegut algú. Era la Sinne, una noia que no coneixíem i que portava el seu gos :) Ens ha demanat si ens importava que entrés, i un cop a dins s'ha portat perfectament. Al final, el gruix de l'expedició ha aparegut a les 21h, quasi 5 hores més tard del que havien dit xD En total erem 13: Philipp, Peter, Meagan, Kollet, Anatoly, Anna, Fanny, Kristin, Sinne, Johanna, Erika, Lorna i un servidor. Ens han fet un aperitiu extrany que estava molt bo (bolets en llauna fregits amb sucre). Després, ells han preparat el sopar, fent una olla gegant d'arrós amb diferents coses (un potaje vamos jeje). Hem sopat tots junts la olla amb una mica de tot + peix fregidet, boníssim! Primer àpat calent del dia jeje. Finalment, els amics del Philipp han tret un pastís i li hem cantat la cançó aniversari!

Per acabar la jornada, hem anat al costat de la llar de foc, on els sofàs i hem estat jugant a "La Mafia", un joc amb rols i que és força divertit i entretingut. Amb la tonteria se'ns han fet les 3 del matí xDD A més, amb el joc podies conèixer la nova gent! Quan ja anàvem a dormir, he parlat amb la Meagan per si demà volia pujar a Fuglefjellet ja que estàvem allà, i m'ha dit que ens podíem llevar i veure el temps per decidir. M'ha dit que ens llevem entre 10:30 i 11h així que perfecte, a veure si hi ha sort i puc fer la novena caixa negra!! M'he posat l'alarma, i confio que la Fanny, la noia amb la que dormo, i que s'ha fotut al llit a les 22h, ja s'hagi llevat quan soni :P

Bona nit, és hora de dormir i recuperar energies :)

L'Avi Salmó des de la Cabana de la UNIS a Bjorndalen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#