Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

divendres, 10 de setembre del 2010

10/09/2010 - Fotos, Reserva a Pyramiden, Friday Gathering & Kitchens party -


El primer divendres d'una setmana d'experimental al laboratori, ha estat un dia tranquil. Només havia de controlar el tema de la mufla i comprovar que tot el material estava en perfectes condicions. Quan faci doble sessions d'experimental a la setmana, la cosa canviarà i serà un dia més dur! Avui m'he llevat uns minuts més tard i he gaudit d'una bona dutxa per despertar-me. A la cuina m'he tornat a trobar al noi japonés, ha tornat després d'una setmana fora. Més tard, també han aparegut Mari i Per, així que m'he acomiadat de nou d'ell, marxava avui!
















A fora, no fèia tant fred com ahir. Des de fa uns dies, puc calibrar més o menys la temperatura amb la sensació que tinc al sortir de casa. És divertit perquè no fallo per massa. L'ambient era fresquet però com sempre dic, la clau és el vent. Quan no n'hi ha, puc baixar sense gorro :P He arribat bé a la UNIS, i a primera hora he estat revisant que la mufla haguès funcionat bé i he tret tot el material. Després he posat el que faltava, així per dilluns i dimarts, ho tindré tot a punt :) A continuació, com que vaig rebre correus electrònics de que podia cobrar la meva feina per a la UNIS en efectiu, he baixat a recepció durant el torn de la dona simpàtica. Sí, durant el dia van fent torns a recepció entre les administratives, i jo ja tinc la meva preferida :P Efectivament, estava tot controlat i m'ha donat el meu sobre, només he hagut de signar conforme havia rebut els diners i llestos! És una meravella aquesta efectivitat :P

Durant el matí he estat fent feina d'ordinador, i aprofitant per passar les fotos de les excursions comuns a la Lorna, la Fanny i l'Anna. A més, m'han donat les seves, i un llibre de nivell 1 de norueg, així quan vulgui consultar alguna cosa, ja ho tinc :P Després, li he deixat un paper a la Lorna amb els telèfons per a trucar i demanar informació sobre la nostra excursió a Pyramiden. Tothom m'ha recomanat aquesta visita al poble rus abandonat (o semi-abandonat) així que a veure si hi podem anar diumenge. Com que estava força atavalada amunt i avall, li he deixat els telèfons a la taula per aque ho fés quan pogués. Al final, en un dels meus viatges al seu despatx (traspassant fotos), m'ha dit amb cara de pena que no podia acompanyar-me perquè volia treballar tot el cap de setmana. Aiaia, ja li he dit que se'n penediria però bé, ha trucat per demanar la informació per mi i m'han dit que em podia apuntar demà i que tenia un descompte si vivia aquí més de 3 mesos. Perfecte, jo estaré 4, així que compto com a resident jajaj xD La única cosa que havia de fer era pagar avui a l'oficina de Spitsbergen Travel (a 50 metres de la UNIS). En aquell moment encara no sabia el preu final, però tot el que fós un descompte, seria benvingut :P

Llavors hem anat a dinar els 4 a la cantina avui. Hi havia varis grups amb gent que conec, poc a poc la familia va creixent i al final veus les mateixes cares jeje. Ens hem assegut amb l'Anatoli, que estava dinant sol, i hem estat xerrant i disfrutant del dinar. Suposo que ara que tenen el meu correu, em podran avisar més o menys regularment i anar a menjar plegats. L'altre dia els vaig ensenyar el nostre microones secret, a la sala de reunions, just davant l'oficina de la màfia rusa (on jo estic jeje). Després de dinar, he anat al laboratori una estona, i quan tornava per agafar les coses i marxar a pagar a l'agència, la Lorna m'ha trucat al mòbil. Com que anava de camí no he contestat, sinó que m'he plantat a l'oficina. Resulta que estava parlant amb la Meagan sobre la meva excursió i s'hi volia apuntar, així que perfecte, ja tenia companya per anar demà a Pyramiden! Només m'ha dit que si era extremadament car, potser al final dèia que no jeje. Total, que hem recollit les coses i cap a l'agència. Al arribar, hem pogut parlar amb la dona que ens ha atés el telefon al matí, i així ja sabia de què anava el tema. Total, que ens han aplicat un 40% de descompte per ser "residents" jeje. Ha quedat perfecte de preu i per tant la Meagan, definitivament, s'ha apuntat. Ja tenim pla per demà :) Ens han de recollir a les 10 davant la Guesthouse de Nybyen. Així que tampoc caldrà matinar molt!

A la tarda, he estat a l'ordinador acabant feina, quan de sobte han saltat els ploms i hem perdut l'electricitat a tota la UNIS. Tothom ha començat a sortir de les seves oficines i laboratoris per veure què passava. Jo he anat a apagar la mufla, almenys esperaré a que torni l'electricitat per posar-la de nou. M'he trobat a la Maria, que ha hagut de deixar la feina a mitges, pobre. Hem estat una bona estona sense llum, jo just havia carregat el PC, així que tenia 2 hores i mitja per treballar abans de baixar a menjar pizza gratis (de 4 a 6 pm avui) i després al Friday Gathering. Volen instaurar un servei de pizza durant les reunions, així pots menjar sense haver de sortir, i com que avui era el primer dia, l'han servit gratuïtament! Es veu que no només hem perdut electricitat a la UNIS sinó a tot Longyearbyen. He rebut un sms de la Mari dient que a Nybyen estàvem sense llum també. Total que amb tots els incidents, la pizza no arribava així que he tornat al despatx. Greu error, quan he tornat a baixar, la gent agonies s'havia menjat tots els talls jeje, ja veurem quan toqui pagar quanta pizza es consumeix xDD

Després ja m'he quedat fent feina fins les 19h i he baixat al Friday Gathering. Avui gairebé no coneixia a ningú, així que m'he assegut amb la Mari i els seus amics. Hem estat xerrant una estona i després m'he acoblat a jugar a ping-pong. Han muntat una taula improvitzada amb les taules del menjador, però que era ben decent amb xarxa i tot. Hem estat jugant a parelles però només fent piloteig, algun dia haig de fer un partidet contra el Thomas, que es veu del meu nivell aproximadament. La resta de gent amb la que he jugat avui, no en tenia massa idea jeje. Les hores han passat, la gent s'ha animat a ballar avui perquè anaven ja una mica "contents", i poc a poc s'han fet les 22h. Tocava pujar cap a Nybyen, però la majoria de gent volia anar en taxi perquè anaven una mica beguts, i teníen més festa a la barrack 10. La Lorna inclosa, així que jo he decidit pujar a peu tranquilament.
















Quan he arribat a Nybyen, he intentat connectar per parlar amb la familia, però no em podia registrar a la xarxa. Ho he provat durant 15-20 minuts i no hi havia manera. No sé si serà el meu ordinador, espero que no. Probablement sigui arrel de la pèrdua de corrent, així que ja que no podia fer servir Internet, m'he fet el meu sopar a base de pà amb tomàquet i embotit, abans de pujar a la festa de cuines (Kitchens party) de la barrack 10. La idea és que et vas movent de cuina en cuina i bebent durant unes quantes hores, però el que m'he trobat és un munt de gent borratxa fent festa, cridant i bebent jeje. Així que m'he mantigut a la zona de seguretat, és a dir el passadís, parlant amb diversa gent de la UNIS que encara estava serena xD Com que el plan no és dels que em motivin, he estat per allà una hora i pico, i he decidit marxar a dormir. Demà toca estar al 100% per la visita a Pyramiden :) Com anècdotes divertides, puc mencionar un danés de característiques físiques asiàtiques fent sangria, molt begut i cantant cançons cridant, i un altre noi molt begut que em volia fer creure que la bandera d'Euskadi era la de Catalunya xDDD A veure si puc aconseguir algunes de les fotos perquè segur que són ben divertides!
















Ara ja he deixat les coses preparades per demà i toca anar a dormir :)

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger