Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dimecres, 15 de setembre del 2010

15/09/2010 - Dia complet de laboratori & Visita a Santa Claus després de la nevada -


Els dimecres són el dia estrella de la meva feina al laboratori. Em passo pràcticament tot el dia a dins, fent diversos passos del meu protocol de treball. Però mentre estic entretingut, el temps passa ràpid i tampoc es fa excessivament pesat. El dia ha estat força fred, però entre que t'acostumes i que dins l'edifici s'està bé, no hi ha problemes. El camí ha estat tranquil i solitari, com de costum jeje. Avui he intentat anar per feina per finalitzar a les 12h i poder anar al seminari de la Lorna. No m'ha estat possible finalitzar-ho tot, però m'ho he manegat per anar a la conferència.

M'ha faltat part d'una rotaevaporació, però l'he deixat a la nevera i l'he continuat després de la xerrada i després del dinar. Entre mig de tota la meva feina, m'ha tocat pujar a la teulada a retirar els mostrejadors d'aire (sobre les 11h) i com que, un cop desmuntats, havia de baixar els filtres de la fase gasosa a la nevera de logística, ho he fet encaixar amb l'hora de recollir rifles. Total que jo he entrat, creuant tot el recinte fins a la nevera, i al tornar, m'he fet una mica el longuis preguntant si hi havia rifles disponibles (eren les 11:58h). M'han fet esperar fins les 12:00h, però ja ho he fet a dins i no a fora. Aquí ha estat la clau, perquè m'han donat el primer rifle jaja i al sortir, hi havia gent esperant a fora (l'experiència és un grau :P). Total que torno a tenir rifle per fer algunes excursions aquest cap de setmana!

Bé, he tingut el temps just d'arribar a la conferència i veure la feina completa de la Lorna. Pocs resultats encara, però ens ha explicat tot el procediment i preparació dels mostrejos que ha estat fent. Un cop acabat, en teoria es podia dinar a dins (era un lunch-seminar), m'he reunit amb l'Anna y la Fanny per menjar (elles tampoc ho havien fet). Així hem estat una estona als sofàs de biologia abans de retornar al laboratori. Ja els he dit que em podien visitar perquè avui fèia coses més interessants jeje.

A la tarda, tocava acabar la rotaevaporació i fer els atacs amb àcid sulfúric. Per usar la centrífuga haig d'anar al laboratori-aula (teaching lab), tot disfressat amb la bata i ulleres, i avui precisament hi havia classe de biologia. Després de demanar permís a la professora, m'han deixat usar la centrífuga (és a dir, entrar i sortir cada 5 minuts jeje). Resulta que era una classe de biologia, amb tota la classe de la Mari (que ja quasi els conec a tots xD). I ella ha vingut a preguntar-me què fèia i tal. Semblava més interessant que estar 4 hores mirant per una lupa :) En un dels viatges entre laboratoris, m'he trobat a l'Anna i la Fanny, que venien a visitar-me al laboratori. Així els he estat ensenyant més coses del meu protocol.


A fora s'ha posat a nevar de valent, i anava cuallant per tot arreu. Així, hem decidit fer una excursió a visitar la mina 2b (Julenissegruva), on suposadament treballa el Pare Noel cada nit. Aquesta mina abandonada és la que es troba de camí entre Longyearbyen i Nybyen, i no costa més de 30 minutets arribar a ella. Com que molta gent ja l'havia visitat per dins, tenia les instruccions clares i hem entrat. Si no, m'hagués fet mal rotllo i hagués estat més insegur d'anar per certs llocs. Total, que després de pujar per la banda esquerra, rodejar l'edifici des de dalt fins la dreta, i trobar la porta d'entrada, hem accedit a dins la mina. Evidentment calia un frontal per veure-hi, i comprovar en tot moment on estaves trepitjant jeje. Hi ha coses ben extranyes, restes de tot tipus, i zones gelades (mur de gel, estalactites, metall cristal·litzat...). Finalment, hem explorat tota la planta superior, i hem baixat per les escales de fusta (m'havien dit que eren segures) fins al pis inferior. Fèia bastanta rasca a dins, i hem decidit sortir i baixar fins a Nybyen per sopar una mica.




































Hem usat el camí habitual, que no relliscava massa i en 10 minuts erem de nou a la carretera. S'han decidit a venir a sopar a la meva cuina, i com acostuma a passar amb aquestes reunions, hem fet menjar per parar un carro. Total, demà tenim tots tres "tupper" per dinar jeje, serem com una familia xDD Quan han marxat a descansar, m'he quedat xerrant una estona amb la Renate i la Mari, que avui sopaven tard. S'han fet les 00h, i he decidit que ja tocava anar a l'habitació :)
















És hora de descansar, molt bona nit!

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#


1 comentari:

  1. Mite'l ell que espavilat, fent-se el longui i colant-se a tothom...jajaja

    Recorda que li has de dir al pare Noel que m'he portat molt bé aquest any! No te n'oblidis eh?? jejejeje

    Petonets!!

    -Blanca-

    ResponElimina

Arxiu del diari

Sobre el viatger