dissabte, 18 de setembre del 2010

18/09/2010 - Bicicletada fins Bolterdalen & Rieperbreen -

A les 9:30h he sortit de la meva barraca per trobar-me amb la Fanny. Com que ahir quan ens vam acomiadar no sabia si tindria bici o no, vam dir de baixar a peu fins a la UNIS tots dos. L'Anna vindria mitja horeta més tard amb la seva bici, així podia dormir una mica més :) Total, que al final jo tenia la bici de la Mari, però he baixat a peu. A mig camí ens hem creuat amb la Pernilla, que pujava en cotxe per recollir a la Lorna. Avui anaven a caçar Ptarmigans (les perdius gegants d'aquí jeje). Total, que al creuar-nos de baixada un altre cop, s'ha aturat i ens ha deixat pujar a la furgoneta, amb bici inclosa. Així hem arribat una mica dora, però ràpidament hem trobat a la Hanne, i hem esperat a l'Anna i la Kristen, que també s'havia apuntat a última hora.

La Hanne i la Fanny han anat a agafar la bici de la UNIS, i hem sortit pedalant per l'Adventdalen en direcció a la Mina 7. Al abandonar el poble, just deixant enrera les gosseres, ja he vist que seria un dia dur. Bufava un vent en contra intens, així que ens ha tocat pedalar a contra-corrent els 7 km que separaven la nostra sortida del nostre destí! Haig de dir, que entre motxilla, rifle i vent, a mi se m'ha fet llarg el camí en bicicleta. A més, l'últim quilòmetre de pujada, sense poder-me aixecar de la bici per culpa del rifle, ha estat molt dur, però jo he arribat fins a dalt :P Algunes d'elles, han hagut de baixar de la bici, però és que la pujada tenia tela. A la corva des d'on començava l'excursió, he vist que hi havia la furgoneta de la Pernilla, i he decidit deixar-hi una nota. Sí, aquí els cotxes no es tanquen, així que pots obrir, seure, escriure, etc xDD Tot perquè quan fa fred de veritat, es pot congelar la tanca i no pots entrar després. Amb el fre de mà passa el mateix, no l'utilitzen, només deixen les marxes posades!

Bé, hem començat l'excursió, i bàsicament consisteix en una passejada per Bolterdalen, ja que en tot moment vas pla. Les distraccions del dia han estat les roques ben gelades i relliscoses, jo he caigut dos cops, però com sempre, no ha semblat que caigués del tot xDD El dia era preciós, amb un sol brillant davant nostre, i tot enlluernat per clapes de neu entre el sòl. De seguida hem arribat a la caixa negra (1 horeta i poc) i ens hem aturat a dinar. La Hanne, noruega, ja tenia gana des de fèia estona jeje. Amb les forces recuperades, i després de veure petjades probablement del grup de caçadores, hem decidit pujar fins al Rieperbreen (una glacera situada una mica més endins).

La Kristen hi va estar ajudant a un doctorant, i ens podia ensenyar l'entrada a unes coves de gel ben xules. Així, hem començat a pujar pels marges de la glacera fins trobar un pal metàl·lic que indicava la primera entrada. Realment, si veus el forat no et creus que a dins et puguis posar dret i caminar jeje. No hi hem entrat perquè no teníem casc ni la suficent experiència, però no deixa de ser un fenomen curiós. Durant tota la darrera part de la pujada, calia anar amb compte perquè hem estat caminant sobre gel cobert amb restes de roca, i és perillós perquè no saps realment el gruix de gel que tens a sota. De totes formes, en cap moment hem passat per zones amb risc així que no hi ha hagut cap problema. Hem arribat a la segona entrada, un forat amb caiguda lliure més espectacular que el primer. Aquí has de baixar amb cordes, però també permet entrar a dins. A més, la part divertida ha estat la troballa d'unes molses curioses, que creixen sobre petites muntanyes de gel, formant un cap de bolet, fins que al pesar massa, cauen, rodolen i arriben a un altre lloc. La Fanny ha estudiat algunes d'aquestes aquí a Svalbard! Són força curioses :)

Ja no hem pujat més endins de la glacera perquè hi havia més risc, així que hem tornat fins a Bolterdalen, i després de menjar una mica més, hem trobat la gran pedra. Aquí, l'Anna ha intentat enfilar-se i no podia, així que m'ha fet ganes de pujar-hi xD Ho he aconseguit i llavors la Fanny també volia jaja. Total, que hem estat jugant una mica abans de fer-nos una foto de grup, i retornar fins les bicicletes. Anàvem contra-rellotge perquè resulta que volien parar al supermercat per comprar alguns ingredients per fer "Waffles", el postre típic norueg. Així, hem fet tota la vall força ràpid i hem vist que el cotxe encara estava allà, així que les caçadores no havien tornat encara. Tocava la millor part, baixada en bici i sense vent!! No he hagut de fer servir ni els frens, la carretera-camí està força bé de sotracs i pots anar tranquil. El paisatge i els colors a mitja tarda eren preciosos.

Com a incidents cal mencionar una caiguda de la Hanne, per despistar-se mirant el paisatge, i sense conseqüències, i el problema tècnic del dia. Resulta que la Kristen m'ha dit aquest matí que la seva roda de darrera, alguna d'aquests petaria, doncs dit i fet, ha petat mentre tornàvem xDD L'hem esperat, i quan ens hem reagrupat, no estàvem massa lluny del poble, així que li hem deixat el rifle i les bales, i nosaltres hem continuat per arribar a temps a la tenda. El grup ja només tenia 4 components, i n'hem perdut 2 mes al arribar a la UNIS perquè l'Anna i la Fanny, havien de parar un moment. Total que hem anat al super, la Hanne i jo, i allà ens hem reunit amb totes (a la Kristen l'ha recollit una furgoneta al final). Però bé, hem tingut temps de comprar, així que perfecte!

Al arribar a Nybyen, ens hem donat 1 hora de descans per sopar, i hem quedat cap a les 20h a la cuina de la Hanne (barrack 9) per aprendre a fer els "Waffles". Realment, és ben senzill, ràpid i queden boníssims jeje. Són com petits gofres però amb forma de trèbol. Suposo que es poden fer amb la sandwitxera normal, amb forma de quadrat, i així no t'has de comprar la màquina especial, ho hauré de provar :) Tots ens hem copiat la recepta en el nostre idioma i jo he inclós el protocol, ja que per a tothom pot semblar obvi, però jo sé que no ho recordaré quan ho torni a provar xDD

Finalment, cap a les 22h, hem anat una estona amb l'Anna a la meva cuina, ja que avui hi havia festa allà. Estaven jugant al Sing-Star, així que ens hem assegut discretament i a observar. Ens han intentat fer cantar, però necessitem sol per demà així que hem preferit deixar als professionals :P Hem estat xerrant una estona, i després ens hem acomiadat per anar a dormir. Com que demà és l'últim dia de la Fanny aquí, l'hem deixat triar excursió, i s'ha decidit per Nordenskiöld (la muntanya més alta dels voltants amb 1050 m), així que toca descansar. És la seva darrera voluntat perquè ens deixa dilluns :P

Bona nit!

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#