Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

diumenge, 19 de setembre del 2010

19/09/2010 - Nordenskiöld amb sol -


Ahir vaig anar a dormir tard, i avui costava llevar-se a les 8h. Almenys, al obrir les cortines, s'observava un bon dia. A les 9h i poc he anat a la barraca 3 a buscar a l'Anna i a la Fanny. Hem acabat sortint a les 9:30h i ens hem dirigit directament cap a la que jo anomeno "Val de la calor". Sempre que pujo per aquesta vall cap a Plateaufjellet, fa molta calor perquè no hi bufa mai vent. Almenys avui, en previsió, no m'havia posat totes les capes a casa així que no m'he hagut de treure coses de sobre jeje. Un cop a dalt, hem decidit que avui pujaríem per la carena oest, pel camí més llarg però menys dur en principi. L'altre dia vam fer la ruta al revés (carena est de pujada i oest de baixada).
















































A mig camí, hem vist que podia quedar molt xulo grabar el video per la tesi de l'Esther just en una carena de neu sense paisatge al darrera. Sí, ja estaven avisades de que hauria de fer un ball pel regal de la tesi, així que estaven desitjant grabar-me i partir-se la caixa xDD A més, mentre intentava pujar, he relliscat gel avall, i també tinc unes bones fotos del meu cul jaja. Total, que el ball ha sortit força bé (m'han donat l'aprovat) i hem continuat pujant per la cresta de neu. La visibilitat era perfecta avui, tot i que bufava un vent gelat important! Almenys, un cop superada la cresta de pedres, la darrera part ha estat sense el vent. Hem remuntat uns quants turons de neu-gel i finalment, hem vist a la llunyania el cim, amb tot el que allà s'hi troba (una cabana tancada, una estació meterològica antiga, dos muntanyes de pedres, etc.). Durant tota l'ascensió, hem tingut unes bones vistes de la zona de Bjorndalen i l'Isfjorden, era espectacular!


























Al no fer excessiu vent, hem dinat al cim. Hi havia un altre grup de 5 persones arrecerats darrera la cabana, així que nosaltres hem menjat en una de les piles de pedres. Aquí ha tocat fer la versió 2 del ball, amb un bon paisatge de fons, i les dues frases per la cançó. Crec que he necessitat 4 intents per fer la bona jajaj, un desastre amb la frase. Després, hem fet unes fotos de grup amb l'automàtic (les he tirat a terra jeje) i hem baixat per la carena est. M'esperava molt més risc de relliscades, però el camí estava molt bé, així que hem anat molt ràpid. Ens hem creuat amb més gent (home i dos gossos ben xulos, i una parella de dones que també pujaven), i mentrestant anàvem gaudint d'unes bones vistes de Longyeardalen i del Longyearbreen.















































Com costa pujar a vegades, i què ràpida es fa la baixada jeje. De seguida ens hem plantat a la vall de la calor, i en uns minuts més a Nybyen. En total, hem estat 6 hores per fer tota l'excursió, així que és un temps genial. Ens hem acomiadat, i hem quedat de trobar-nos entre 19 i 20h per fer el sopar "català". Com que no eren ni les 16h, he provat de posar la rentadora però me l'he trobat ocupada i amb una bossa esperant :S He decidit deixar-ho i pujar a l'habitació. A la cuina m'he trobat la Mari (encara amb ressaca), i resulta que era ella la que estava posant mil rentadores, així que li he demanat que m'avisés quan acabés. Mentrestant he anat a l'ordinador i quan he baixat més tard, m'he trobat que ja m'havia posat la roba amb part de la seva i la tenia neta. Així només he hagut de posar la secadora vès :)


A dos quarts de vuit, han arribat les convidades. Hem fet traspàs de fotografies i per fi he pogut veure els videos en condicions. No tenen desperdici jaja. Hem estat rient una bona estona, i després hem anat a la cuina a preparar el pà amb tomàquet, el meló i la resta d'embotits. A més, elles han portat sopa d'espinacs (estava boníssima) i "pierosky", una mena de brioche rus ple d'arrós, pastenaga, patata, bolets, etc. L'Anna m'ensenyarà a fer-los perquè estan boníssims!! Total, que com sempre, hi havia menjar per aturar un tren :) Mentre menjàvem han aparegut, intercaladament, els dos nous companys de cuina durant aquesta setmana, el Christian, i la Maia (7 i 10 dies, respectivament).
















Després de sopar, la Fanny ha marxat a parlar amb la seva família, i l'Anna i jo ens hem quedat veient un video de 10 minuts sobre el primer capítol del Winnie Pooh rus, jeje, curiós i ben interessant. A més, hem trobat la versió rusa amb subtítols en espanyol jaja. Finalment, ha marxat a descansar, i jo he estat acabant coses a l'ordinador per arrodonir un dia fantàstic :)

Ara toca anar a dormir després d'un altre gran cap de setmana!

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger