Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dimecres, 22 de setembre del 2010

22/09/2010 - Tot el dia al laboratori & Fent disfressa -


Avui era el meu dia llarg. Aquesta matinada, m'he tornat a despertar sobre les 5:30h, grrr, quina ràbia em fa jaja. No tinc problemes per tornar a dormir, però ja em trenca la nit :) Tot ha anat de meravella a Nybyen, i de camí cap a la UNIS. Avui he hagut de retornar el rifle així que anava carregat. Almenys no fèia ni de bon tros el fred dels dies anteriors, i he pogut baixar sense gorro i tot :) 4ºC ja els considero temperatura d'estiu jajaja.
















Al arribar, he anat directament a aturar els soxhlets, revisar del correu ràpidament, i he tornat al laboratori per començar. Si vaig per feina, puc acabar la primera part del protocol entre 9 i 12h, just a temps per baixar el rifle i reunir-me amb el Mark i la seva classe cap a les 12:30h. Sí, els horaris són apretats, però ja sabeu que jo sóc el "controler" del temps així que intento fer-ho encaixar tot :P No sempre és possible per això, ja que depenc de les màquines en alguns processos jeje. Bé, avui ha anat tot prou bé, i a les 12:15h estava a punt per baixar el rifle. En teoria hem fet una tàctica amb l'Anna. La idea és que si baixes el rifle just a les 12h, hi ha força gent esperant i segurament el teu rifle és donat a algú altre. Però si t'esperes a les 12:25h (sí, només pots agafar i retornar rifles de 12h a 12:30h, 3 dies en setmana), la gent ja ha marxat perquè els han dit que no en queden, i pots enviar algú que coneixes a recollir el rifle que tu deixes :P Avui volíem aplicar-ho, però al final, per assegurar-nos, hem decidit que l'Anna provaria a les 12h, i si no tenia èxit, faríem això!

A les 12:10h, m'ha vingut a visitar al laboratori dient que teníem rifle pel cap de setmana, així que he pogut baixar-lo sense problemes. M'he aturat a la sala de neteja, ja que l'has de tornar ben net i amb oli per tot arreu i l'he estat netejant. No és complicat, així que val la pena fer-ho bé perquè a tots ens agrada pensar que rebem un rifle en condicions de ser utilitzat xDD Bé, he pogut pujar a la teulada amb la classe, a les 12h:30 i hem estat recollint els filtres normals i posant en marxa del tercer mostrejador (que és diferent), després d'haver fet el calibratge. Amb aquest aparell, sempre hi ha problemes perquè no és fàcil ajustar la quantitat d'aire quan volem fer la recta de calibratge. Hem fet vàries proves, i finalment hem obtingut 5-6 punts que caldrà mirar si són vàlids. De totes formes, hem decidit posar-hi un filtre perquè en 24h, vam descobrir que filtra fins a 1700 m3 d'aire (això és 4 vegades més que els altres mostrejadors usant-los 48h jeje). Em quedat amb la classe, demà a la 13h per tornar a repetir el calibratge i posar un nou filtre que podem recollir divendres. Així s'ho passen bé, ja que la part pràctica sempre és millor veure-la in-situ!

Amb tot això, a la tarda necessitava anar a la caça d'un vòrtex. La Pernilla em va dir que n'hi havia un dins d'un armari al corredor de laboratoris de l'edifici antic. He anat a investigar. Primer, he estat remenant en un armari blanc però no he trobat res. Quan ja pensava que seria impossible, he trobat, al fons del passadís, uns altres armaris de fusta. Els he obert, i allà estava, un fantàstic vòrtex. He mirat a quí pertanyia l'armari i he anat a buscar-lo per demanar-li si el podia utilitzar. Resulta que és d'una professora de biologia, just a l'oficina del costat de la de les noies jeje. No m'ha posat cap pega sempre i quan, al acabar, el retornés al seu lloc. Genial! A més, mentre passejava amb el vòrtex amunt i avall, he trobat als venedors d'entrades per a la festa de dissabte, i ja que al final l'Anna també s'apuntava, he comprat la meva entrada. De tema, m'ha tocat: Àrtic & Antàrtic, així que almenys coincidiré amb la Lorna. Ràpidament, he anat a buscar l'Anna per a que baixés a comprar la seva entrada (en teoria demà vendran per últim dia, i almenys tenim una tarda més per preparar la disfressa xD). A ella li ha tocat: Aire (i no sé qui hi ha en aquest grup), ja ho veurem :)

Al final, he estat mirant de què em podria disfressar, i crec que optaré pel recurs fàcil: el pingüí. Probablement hi hagi més gent fent servir aquesta disfressa però així podem anar junts amb la Lorna jaja. Se m'ha acudit que podem fer un ou gegant per complementar la disfressa, serà divertit xD Amb tot això, he deixat a la Lorna al lab ja que havia d'esperar fins les 20h, i jo he sortit cap a les 19:30h per pujar a Nybyen i trobar-me amb l'Anna. Tenia gana, així que li he demanat si podia venir a la meva cuina, i així tenia temps de menjar alguna coseta abans d'anar a la barraca de la Lorna a fer disfresses.

Al final, ens hem trobat tots a les 21h a la barrack 10 i hem estat confeccionant disfresses fins les 23:30h. Hem necessitat vàries proves i intents però crec que al final quedarem força decents. Ja tenim el bec, el cap (demà haig de trobar imperdibles), i el cos blanc sencer. Poc a poc, i en tan sòls unes hores, quasi hem confeccionat el total de la disfressa, això vol dir màxim rendiment jeje. Fins i tot l'Astrid ha donat el vist i plau a l'equipació quan li he ensenyat abans d'anar a dormir. Això és tot per avui!

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger