Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

divendres, 24 de setembre del 2010

24/09/2010 - Acabant les disfresses & Svalbar -


Els divendres són el meu dia lliure normalment. Puc dedicar-me a coses diferents del meu protocol estàndard d'extracció. Sovint els dedico a treballar a l'ordinador, però avui he combinat aquesta feina amb la preparació de la classe pels alumnes de màster, i la finalització de la disfressa. De bon matí, he estat comprovant quins fitxers excel volia ensenyar, els he posat una mica més macos i he fet més gràfics per facilitar la comprensió. Després, ho he grabat tot al USB-Targeta, que m'alegro d'haver deixat a la cartera, ja que m'he deixat el USB normal a Nybyen xD

Un cop tenia això arreglat, he estat finalitzant els darrers detallets de la disfressa i hem fet posada a punt amb la Lorna. Després, he intentat organitzar la próxima setmana ja que encara no sabia si podria anar de mostreig o no. Els de logística han passat de mi de forma important, però jo havia de saber algo avui sí o sí. Així que he pujat al despatx del Fred, i he insistit per parlar amb ell sobre el tema. M'ha confirmat que hi ha espai als bots per anar-hi, i que necessita el nom del meu assitent de mostreig (l'Anna) per fer la reserva. Perfecte, podrem anar-hi!! He baixat ràpidament a buscar l'Anna per donar-li la notícia, i llavors tocava posar en marxa la maquinària de les coses a preparar. La idea és que ens unirem als bots que han preparat per una reunió que tenen la gent de logística i d'administració de la UNIS a l'Isfjord Radio Hotel a Kapp Linné (sud-oest de d'illa). Simplement aprofitarem el transport i un cop allà, farem la nostra mentre ells estan reunits!



















A la 13h, he anat a fer la classe als alumnes del Mark. Com que ja som quasi una familia, no tenia gens de nervis i he estat explicant els diferents excels que he creat per fer el seguiment de les mostres d'aire. He vist que anaven força perduts en quant a les fórmules que tenen als seus apunts, així que espero que al haver-ho vist en format excel i amb gràfics, no s'espantin tant. No hi ha una excessiva dificultat, però si no et poses a provar els números, pot ser farragós. En teoria unes explicacions que havien de durar uns 10 minuts, s'han convertit en una classe de 30 perquè he estat ensenyant tots els passos i he escrit les fórmules a la pissarra per a deixar-les clares (sí, com un professor 100% xD). Estic content, perquè crec que m'han entès en anglès, i parlant de matemàtiques jeje així que ja és molt :P

He dinat ràpidament perquè volia passar per l'agència de viatges abans de que tanqués. En teoria l'horari és de 9 a 16h, però avui era divendres, i jo ja sé què fa la gent el darrer dia de la setmana jeje. He pujat força ràpid la rampa, ja que eren les 15h, però he trobat les dues secretàries encara treballant. He demanat informació sobre el viatge a Barentsburg per diumenge. És el darrer cap de setmana que s'hi pot anar de visita amb vaixell turístic, i és el segon poble en número d'habitants de l'illa, així que el volia conèixer. Hi havia places, i m'han continuat fent el descompte de "resident", així que m'he estalviat de nou un 40% del cost total. Així, per una mica més del preu de les dues excursions, he pogut visitar Pyramiden i Barentsburg :D La única pega del viatge de diumenge, és que surt a les 8:30h del matí, i la nit anterior hi ha la festa de disfresses a la UNIS, però bé, tampoc crec que m'hi quedi fins tard!

Ja amb el cap de setmana força organitzat, he tornat a la UNIS per aprofitar la tarda. He estat a la meva oficina acabant els detalls de la setmana i pensant com aconseguir el material que necessito per dimarts vinent. Els de logística no m'han dit res sobre això encara :S En una de les visites a l'oficina de les noies, la Lorna m'ha dit que havia quedat amb la Meagan per anar a sopar a l'Svalbar, per si m'hi volia apuntar. M'ha semblat perfecte, ja que és infinitament millor aquesta proposta que quedar-se al Friday Gathering :P

Ens hem reunit amb la Meagan al bar, i hem demanat unes bones hamburgueses. Bàsicament fan un plat combinat amb patates fregides i una hamburguesa enorme plena de coses segons el model. Jo he demanat una Texmex, és a dir que portava enciam, ceba, tomàquet, "jalapeños", nachos i un tall de carn enorme. Tot per 13 euros, està molt bé de preu perquè quedes ben tip, us ho ben asseguro. Després, m'he demanat una xocolata calenta, per fer temps i anar xerrant mentre elles bebíen. L'Anna ens ha abandonat abans perquè volia anar a nedar una mica abans que tanquèssin la piscina, així que ens hem quedat els altres 3 xerrant. A l'hora de pagar, la cambrera ens ha convidat al café i xocolata, així que ha sortit tot rodó :P

















Un cop al carrer, elles dues (Meagan i Lorna) havien quedat per anar a beure cerveses a l'Oktoberfest, així que jo he pujat cap a casa tot solet en la foscor. Volia mirar de posar una rentadora, ja que els divendres acostumen a ser els dies adequats perquè no hi ha molta gent a les barraques jeje. Però al arribar a la meva cuina, m'he trobat a la Mari, Maya i Renathe sopant tard. Per sort, la rentadora estava lliure i l'he pogut posar tranquilament. Es nota quan no hi ha gent a la barraca perquè no t'has de barallar per aquestes coses :P Després de sopar, la Renathe ha marxat, i l'Anna ha vingut per acabar part de la seva disfressa per demà. Hem estat tots junts xerrant i elles han decidit mirar la peli "El laberinto del Fauno" en castellà i amb subtítols en norueg! Total, que m'han forçat a quedar-me ja que la podia seguir sense problemes, i he anat traduint i explicant les coses a l'Anna, ja que era la única que no s'enterava de res pobre xDD

A les 00h i poc, s'ha acabat la peli i tothom ha anat desfilant. L'Anna i jo havíem quedat amb la Lorna per fer una excursió demà (Plateaufjellet), així que cal descansar i esperar a veure com es lleva el dia. Ens endurem a la Maya, ja que sinó es quedarà tancada dins del poble i no pot ser. Bé, i jo encara no veig clar que la Lorna vulgui/pugui venir, si avui va de festa i ha d'acabar tantes coses abans de marxar (ens deixa el proper dilluns). Però mira, de moment li donaré el vot de confiança fins demà jeje.

Dolços somnis,

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbard#


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger