dissabte, 2 d’octubre del 2010

02/10/2010 - Mal temps & Sukkertoppen salvatge -

M'he llevat a les 9h i al obrir les cortines només he trobat la fina pluja característica d'aquí, i per suposat vent amb boira per tot arreu. Les condicions no convidaven massa a fer l'excursió, però com altres vegades ho hem provat i ha sortit bé, he començat a preparar la bossa i el menjar necessari! Just abans de les 10h, he rebut un sms de l'Anna en que no ho vèia massa clar i em preguntava si ho deixàvem estar. He decidit anar a la seva barraca (just a l'altra banda del carrer) i veure què fèiem. Finalment, ens hem quedat mirant una pel·lícula tranquilament i hem decidit baixar a Longyearbyen a la tarda (jo a comprar i ella a la UNIS perquè no té Internet a Nybyen pobreta).

Hem dinat cadascú a la seva cuina, i a les 14h, ens hem reunit per baixar a la civilització jeje. Hem fet l'aturada tècnica a la Svalbardbutikken, però com que m'havia deixat la meva fantàstica llista, he comprat més del compte xDD Sempre trobes coses noves, és espectacular. Després de 3 mesos, avui hi havia mongetes verdes enllaunades!! M'he quedat dues llaunes perquè potser no les torno a veure mai xD La següent parada era la UNIS, allà l'Anna ha pogut parlar amb la seva família i jo he estat fent feina en un dels ordinadors. És genial que estigui tot obert les 24h del dia i definitivament trobes gent a qualsevol hora!

A les 17h, hi havia millor temps, i hem decidit provar d'anar a pujar una aresta que vam veure l'altre dia des del cim del Sukkertoppen. Hem deixat el poble per la zona de l'Isdammen (el llac que ens nutreix d'aigua potable), i hem anat directament a buscar el nostre objectiu. De cop, ens hem trobat una profunda vall i no hem sapigut veure per on creuar-la, així que hem decidit pujar amunt cap a la nostra dreta i intentar creuar-la més amunt! Això ha implicat remuntar turons de roques fins que de cop ens hem trobat dins d'una tartera enorme de pedres on només podíem pujar jeje. A més, hem vist una guineu àrtica que ha començat a fer uns crits extranys i després ens anava seguint. L'hem hagut d'espantar una mica amb pedres mentre anàvem pujant! Ha estat un ascens farragós i gens cómode (no diré perillós perquè possiblement no ho fós, però deu ni do). I al final, hem vist clar que se'ns faria fosc si intentàvem anar més lluny, així que hem decidit acabar de pujar perquè sabíem que aniríem a parar a Sukkertoppen, i baixar pel camí "normal". De totes formes, quan ja estàvem ben aprop de finalitzar l'ascens, la paret s'ha posat força vertical, i ens hem hagut d'aplicar per arribar a dalt :)

Hem pujat al Sukkertoppen pel cantó salvatge bàsicament jeje. Almenys les vistes eren genials, no fèia gens de fred i hem arribat a temps a dalt! La guineu insistia en seguir-nos, però ara mantenia una distància de seguretat, així que no li hem fet cas i llestos. Per acabar de rematar la sortida, hem pujat la darrera part fins la cresta per tenir bones vistes, i hem baixat abans de que es fés fosc! A mitja baixada ens hem trobat un grup de 4 persones pujant tard i sense rifle. Els hem deixat arribant a dalt en plena boira així que no crec que hagin vist res xDD Nosaltres hem tingut sort perquè sempre hem estat per sota :) Hem marcat una línia recta fins a la UNIS, i hem anat a recollir la compra i l'ordinador de l'Anna!

Hem pujat junts a Nybyen, i després de sopar ha vingut l'Anna a mirar el correu al meu ordinador i hem estat enviant fotos a la Fanny i parlant amb la Lorna. Volien saber les novetats aquí a Svalbard, ara que fa poc que han marxat jeje. Per acabar la jornada, he estat parlant amb la familia i l'Astrid abans d'anar a descansar. Demà és l'aniversari de l'Anna i ha triat excursió: anirem a Plateaufjellet, l'atravessarem tota fins els radars-satèl·lits, i baixarem prop de Bjorndalen per tornar cap a Longyearbyen pel camí de peatons que va per sobre la carretera de l'aeroport! Una llarga caminada que no hauria de ser excessivament dura :)

A descansar!

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: