Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dilluns, 4 d’octubre del 2010

04/10/2010 - Posant ordre al laboratori -


Aaiai, ja no tenim tanta llum al matí i m'ha costat més llevar-me. Avui ha estat el primer dia que no m'he despertat del tot amb l'alarma! De totes formes, m'he acabat llevant i fent totes les coses a temps per arribar com sempre a la UNIS. No fèia gens de fred al carrer perquè no bufava vent :) Ràpidament, he deixat les coses a l'oficina i he anat al laboratori a començar la feina d'avui. Volia endreçar el meu material dins l'armari per tenir-lo controlat!
















He preparat els dissolvents i els soxhlets, i a les 10 ja els tenia a punt per posar en marxa. Llavors he descobert que em faltava el transformador del Mark per a passar de voltatge 110 a 220 per usar els dos escalfadors americans! Va estar movent el seu material a un laboratori a l'edifici antic, que també pertany al departament de tecnologia àrtica, i s'ho va endur tot. He anat a la seva oficina i li he demanat si ho podia utilitzar durant les 4 setmanes que em queden. M'ha acompanyat a buscar-lo i he pogut encendre tota la bateria :) Ja només faltava anar controlant-ho fins l'hora de marxar a casa!

Després, he desat totes les coses i he estat arreglant els excels del Mark a l'ordinador. Vull fer una carpeta amb les dades dels estudiants i així ho tindrà tot recollit. Avui m'ha felicitat perquè l'estic ajudant molt i fent bé les coses. Es veu que no havia tingut ajudants potables mai, i està content amb mi. És una bona senyal :) A les 11:15h, ens hem trobat amb els dos estudiants que han de fer el mostreig aquesta setmana. Hem agafat tot el material, i cap a la teulada! A mig matí ja fèia força vent i el fred era important. Han fet els calibratges i després em baixat al laboratori per preparar els filtres i tornar a pujar per posar en marxa els equips! En definitiva, cap a les 12:30h ja estava lliure per avui. He anat a l'ordinador a finalitzar fulls d'excel i treballant se m'han fet quasi les 14h. Llavors han aparegut la Tania i l'Anna. La primera, ha vingut a treballar a les 14h, i la segona ha vingut a buscar-me per dinar. Ha tingut reunió amb la seva supervisora i se li ha fet tard. Mira així he dinat amb algú :)

Durant el que quedava de tarda, bàsicament he estat a l'ordinador i ajudant a la Tania amb el laboratori. Ella volia fer moltes coses i no havia buscat el material. Llavors li he fet veure que primer ha de tenir el material, l'ha de rentar bé i després podrà treballar. Fins que no li he enumerat totes les coses que necessitaria, no ha vist que tot era més complicat del que ella es pensa. Jo ja vaig passar per aquest procés durant el mes d'agost, quan no tenia tubs i altres coses jeje, així que li he dit que paciència. Potser podem compartir alguna cosa, però primer vull acabar les meves mostres d'aquesta setmana! A les 17:30h, ha vingut l'Anna a buscar-me per si podia plegar i pujàvem junts. Ella es quedaria a la piscina, però almenys fariem mig recorregut junts. Com que ho tenia tot enllestit, he fet un cop d'ull als soxhlets, he posat la mufla i demà tocarà trixar peixos amb el sulfat!

Hem pujat tranquilament, amb una mica de vent però a ratxes. Es podia caminar jeje. He arribat a Nybyen d'hora i he pogut acabar feina endarrerida dels correus electrònics. Ja estic actualitzat en aquest tema també! He berenat força i clar, a les 20h, no tenia gana per sopar jeje. De totes formes, he anat a cuinar una mica i cap a les 21h he sopat abans d'anar a visitar l'Anna a la seva habitació. Havia de creuar el carrer i pujar el relliscós camí de fang, però estava plovent i no hi havia llum, així que he confiat en que no hi haguèssin pedres i he pujat corrents xD M'he copiat les seves fotos del cap de setmana i ja he tornat a l'habitació a acabar coses i descansar!

Això és tot per començar la setmana llarga, bona nit :)

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbardContinuacio#



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger