Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

diumenge, 10 d’octubre del 2010

10/10/2010 - Sarkofagen amb els rookies -


Després de que no rebre cap missatge (ni al mòbil ni al correu electrònic) per anar a ajudar a les noies que treballen amb els rens, vaig decidir organitzar alguna petita excursió per avui si el temps era potable. Al final vam quedar amb dues noies noves de les que vaig recollir a l'aeroport per anar a caminar aquest matí. Vaig enviar uns sms a l'Anna per trobar-nos tots a les 10h, així que una horeta abans m'he llevat per preparar-ho tot.
















Ens hem reunit amb la Silje i l'Ida a l'entrada, i a última hora s'ha apuntat el Howard (un altre dels nous). Així, amb els tres rookies hem anat a esperar a l'Anna a la barrack 3. Jo ja l'havia avisat per internet de que estàvem a punt, i ens hem trobat al carrer. El dia no era fantàstic, però no es veia boira cap a la zona de Sarkofagen, així que hem decidit fer l'excursió més senzilleta per als nous. Tampoc es notava el fred, així que la pujada es preveia força bé. Això sí, un cop hem començat a pujar, tots els noruegs s'han hagut de treure capes de roba jejeje, els que ja som veterans, no anem tan protegits. Però és divertit veure que fins i tot els locals s'esperen més fred del que realment tenim a Svalbard!!





















Avui només calia anar seguint el camí cap amunt, així que ens hem anat aturant unes quantes vegades (bàsicament per a que la Silje pogués respirar) i els hem explicat alguns detalls o curiositats (sí, l'Anna i jo fèiem com de guies xD). Després ha vingut la gran frase del dia: m'han tornat a dir que sóc una cabra corrents amunt la muntanya!! xDDDDDDDDDDDD Crec que ja van 3 o 4 cops, i prometo que no he pujat a un ritme ràpid avui :) Aquesta joventut no està en forma, sort que els avis ens cuidem i estem en plenes condicions :P Com a tret diferenciador d'altres dies, és que aquesta nit ha nevat una mica i hi havia una fina capa de neu a tota l'ascensió. Així almenys no predominava el color marró per tot arreu i el paisatge era més maco :P Bé, finalment, hem arribat a la placa de gel que indica que només falta remuntar uns metres fins la plana del Sarkofagen! Allà, tot i que esperava trobar boira a la vall i no poder fer fotos, hi havia bones vistes :)


Han estat fent-se un munt de fotos (els rookies ja ho tenen això, jo també ho vaig fer el primer cop jeje) i com que ja no podem signar (les caixes van ser retirades fa 2 setmanes), hem decidit baixar perquè començava a refrescar. Per sort, no bufava vent, i per tant, no fèia excessiu fred. Ha estat curiós veure els tres noruegs ben abrigats, amb gorro i guants, mentre que l'Anna i jo anàvem amb les mans descobertes i sense res al cap :P Al baixar ens hem trobat un munt de gent que pujava. Primer un grup gran amb els "anglesos" de la UNIS. Després una parella d'homes de l'Institut Norueg de recerca Polar. A continuació un grup de turistes amb un guia, i per acabar, una familia amb una nena petita que s'ho passava pipa amb la neu :) La baixada ha transcorregut amb normalitat, tot i que la neu es començava a desfer i el fang patinava una mica. S'ha obert una mica el dia i en comptes de núvols grisos i lletjos, hem tingut núvols prims i una mica de llum (després d'una setmana i pico sense sol, s'ha agraït).
















Al arribar al poble, ens hem trobat amb una companya de l'Anna, que marxava avui i estava esperant l'autobus. Hem parlat amb ella, i després ja ens hem separat dels rookies. Ells cap a casa, i jo i l'Anna a esmorzar-dinar a la seva cuina. Al no aturar-nos a la muntanya, hem estat menjant a la barraca 3 abans de marxar. L'Anna havia quedat amb unes noies russes de la seva classe de norueg, i jo l'he acompanyat fins a mig camí per fer les meves fotos diàries. Després, ja he tornat cap a casa a fer una bona dutxa i treballar a l'ordinador. A mitja tarda ha començat a nevar durant una bona estona, i s'ha cobert tot el terra amb una fina capa de neu. I de seguida ja s'ha fet fosc, ara aproximadament cap a les 18h, ja no hi ha llum (perdem 20 minuts al dia xD).
















Al vespre hem quedat amb l'Anna per veure Shreck 2 i després, ja he tornat a casa per sopar i acabar de relaxar-me, ja que és diumenge i cal agafar energies per la setmana. Encara no sé si em tocarà ajudar com a "sherpa" a les noies dels rens o no, així que veurem si demà poso soxhlets o no jeje. Per avui això és tot, un diumenge light, però amb passejada i boniques fotos (crec que m'he posat molt en forma, i ara si no camino almenys 6-7 hores, em semblen passejades jajaja).

















Bona nit!

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbardContinuacio#



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger