Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dimecres, 13 d’octubre del 2010

13/10/2010 - Dia estressant i amb mala sort -


Com cada dimecres que faig experimental, treballo moltes hores al laboratori. Avui no ha estat una excepció, i de fet ha estat el pitjor dia des de que estic en aquest laboratori jeje. Res greu, que ningú s'espanti, però he acabat sortint força tard. El matí s'ha llevat amb la tònica setmanal, el fred s'ha instal·lat del tot, i sembla que continuarà així fins que deixi l'illa. Aquest matí estàvem a -3ºC, més o menys com els dos dies anteriors, i la baixada a la UNIS ha estat bé. Tranquila i amb gent per la carretera :) Al arribar al passadís de la meva oficina, he vist que hi havia la Pernilla. Ja ha tornat per fi de Tromso, i no torna a marxar fins a finals de mes, quan va a la reunió de projecte que s'organitza a Barcelona! Hem xerrat una mica i després ja m'he posat a treballar de valent :)




























De bon matí, he apagat els soxhlets i mentre esperava que es refredessin, he parlat pel xat amb la Lorna (12 hores més allà a Nova Zelanda jeje). Diu que està aprenent rus, francès i espanyol a l'hora. Està boja jeje. Bàsicament hem tingut una conversa sobre "Estoy caliente" i "Tengo calor", perquè no vol dir el mateix jajaja. Per els anglo-parlants això és difícil ja que ells diuen "I'm hot/warm" i clar, no entenen que nosaltres no usem el verb "estar". Veurem com evolucionen els seus estudis. Aquesta ha estat la part del dia divertida, després, un cop al laboratori, he començat a treballar de valent i a mig matí, he pogut posar les mostres a evaporar mentre pujava amb el Mark i els estudiants (Kristine i Robert) a calibrar l'equip TSP i recollir els filtres d'aire dels PUFs. Avui el calibratge ha sortit molt bé al segon intent. Sí, el primer intent ha fracasat perquè l'aigua del tub baromètric s'ha congelat i no es movia quan canvíavem la pressió xDD Estàvem a -6ºC a la teulada però sense massa vent, així que era potable. M'agrada treballar allà dalt perquè les vistes són espectaculars jeje. Abans de marxar, la Kristine m'ha dit que havien quedat amb tota la classe demà per sopar junts i que em podia apuntar. Han quedat al Kroa, a les 18:30h (sopar en horari europeu clar jeje). M'he apuntat, amb una mica de sort podré menjar i tornar a veure la peli a la UNIS :D


















Després, he retornat al laboratori per finalitzar la concentració de mostres i poder dinar. Hem quedat amb l'Anna per menjar i hem estat a la sala de reunions una estona per descansar. A la tarda em tocava fer l'atac amb àcid sulfúric. Avui he tingut problemes, perquè mentre preparava la primera tongada, he trencat un tub de centrífuga al enroscar el tap. Ja fèia dies que estava una mica tocat, i ha decidit rebentar avui. Això m'ha plantejat dos greus problemes. Primer, he hagut de traspassar la barreja (mostra + àcid) a un altre tub. I després, el fet de perdre un tub no m'ajuda gens, ja que per equilibrar bé la centrífuga, estava utilitzant els 8 tubs que em serveixen de Barcelona i ara només me'n quedaven 7. He decidit provar d'usar un altre dels tubs amb un tap que vaig trobar que encaixava. Això sí, no hi he posat mostres sinó que l'he fet servir per equilibrar només, i la mostra l'he posat en un dels 2 tubs de recanvi que tenia. Ha estat un encert, perquè el nou tub ha petat dins la centrífuga :S Encara he tingut sort perquè al rebentar, el tap ha funcionat com a tope i tots els vidres s'han quedat dins una caixeta. Així només he hagut de rentar i netejar aquesta i no tota la centrífuga xDD Bé, en definitiva, avui he tingut guerra amb la part de l'àcid, ja que al treballar amb les mostres més grans, teníen més greixos i he necessitat més atacs per destruir-ho tot. Això ha implicat allargar la tarda de feina i finalment he pogut acabar-ho tot a les 19h :S


















No era excessivament tard, però realment he estat 10 hores tancat al laboratori treballant de valent, i mentalment necessitava descansar després dels petits problemes (ara ja només em queda un tub de reserva, esperem que no passi res en les pròximes 3 setmanes jeje). He anat a recollir-ho tot, i finalment cap a les 19:30 he pogut sortir de la UNIS per tornar xino-xano cap a casa. Fèia fred, es notava l'ambient gèlid però no bufava vent (menys mal ja que estàvem a -9ºC xDD). De moment és el meu rècord de temperatura real (almenys que jo hagi pogut mesurar) :) La pujada ha estat tranquila i amb encara una mica de llum darrera les muntanyes, la visió era genial. Això sí, necessitava menjar algo dolç i he decidit menjar galetes maria mentre caminava. Greu error. La mà que aguantava el paquet se m'ha quedat gelada i m'he hagut de posar almenys un guant xDD Per fi, al arribar a Nybyen, he decidit fer-me el sopar d'hora, desconnectar una mica de la feina i anar a l'habitació a descansar! El dia no donava per més :)



















Bona nit,

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbardContinuacio#



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger