Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

diumenge, 17 d’octubre del 2010

17/10/2010 - Longyearbreen & Massa pastís de xocolata -


Una mica abans de les 10h, només l'Ida ha vingut a la cuina per saber si podíem fer algo o hi havia massa boira. Li he dit que sortíem segur, ja que l'excursió era ben aprop i senzilla xD Al final, la Silje va disfrutar massa de la festa ahir i s'ha quedat dormint. Aquí, tots els locals beuen i s'emborratxen molt. Prèviament, al arribar a la cuina per esmorzar, m'he trobat a l'Adrian en calçotets fent-se un esmorzar ben potent. M'ha dit que estava ressacós i necessitava menjar molt abans de tornar-se a posar a dormir xDD
















Al sortir al carrer amb l'Ida per anar a buscar l'Anna, ens hem trobat un grup de 3 Ptarmigans menjant just sota els cotxes aparcats. Ja són completament blancs i només tenen les "ulleres de sol" negres i les potes amb pell groguenca. Són molt xulos i es mimetitzen moltíssim. Han estat davant nostre molta estona i quen hem continuat caminant s'han enfilat cap a la barraca de l'Anna, que se'ls ha trobat de cara jeje. Després d'algunes fotos, hem sortit de Nybyen seguint la carretera per anar cap a Longyearbreen. Volíem aprofitar per revisar si l'Anna es va deixar els guants la setmana passada quan vam estar dinant allà. No els troba per enlloc! I com sempre dic aquí, faci el temps que faci, o tot i que hagis estat recentment en un lloc, sempre, absolutament sempre, és diferent l'excursió. Primer han estat els Ptarmigans, però és que al arribar a la zona on es troben fóssils, avui estava tot completament cobert de neu. El glaciar ja no relliscava perquè la capa era prou profunda, i hem pogut atravessar inclús algunes esquerdes sense haver de saltar. Avui en comptes d'aigua teníem gel amb coloracions blavoses espectaculars.
















Hem decidit creuar cap a l'altra banda per la base del glaciar, per evitar algun problema amb les esquerdes grosses, i hem remuntat amunt fins a trobar la roca on vam dinar. Al principi no l'hem vist i ens pensàvem que no la trobaríem, però una mica més amunt, recordant les referències que tenia a la meva memòria, l'he localitzat. Ha començat la recerca al voltant, treient tota la neu possible, però els guants no hi eren. Han desaparegut, o no se'ls va deixar aquí jeje. Al final, hem menjat alguna cosa ràpida, i hem decidit tornar. La boira anava fluctuant per sobre de Longyearbyen i Nybyen, però hem tingut 10-15 minuts de cel blau-rosat per sobre de Larshiertafjellet. La baixada ha estat interessant perquè he caigut dues vegades a les zones planes (en una m'he fotut una bona castanya a l'esquena amb el rifle jaja) i en canvi a les baixades xungues, he pogut surfejar dret sense problemes mentre elles dues havien de baixar de cul xDD En general ha estat una sortida curta però interessant, com sempre :)






















Com que era d'hora, hem decidit mirar si hi havia molta gent a la barraca de l'Anna i dinar allà. La cuina estava buida, així que he fet pasta a la bolonyesa amb tots els ingredients que teníem i hem menjat fruita després. Ha quedat força bé i l'Anna no s'ha pogut acabar el seu plat, així que jo he menjat més xDD En principi m'havia dit que avui podia usar el seu ordinador per arreglar els meus fantàstic punts negres de les fotos, així que he estat gairebé 2 hores i mitja motivat treballant, però he pogut acabar totes les fotos endarrerides!! Estic molt content :) Més tard, ella havia de parlar amb la familia, i jo he tornat a la meva barraca a dutxar-me. En teoria havia de tornar perquè volíem fer un pastís de xocolata que vam comprar al supermercat. Al arribar a la meva cuina, hi havia la Mari i la Renathe fent un treball. Els he donat dos consells sobre gràfics d'excel i els ha agradat com ha quedat :P És la veu de l'experiència jajajaja. He estat una estona amb elles, i m'han convidat a sopar, però el que volien preparar, s'acabaria tard, així que he decidit deixar-les i marxar a fer el pastís amb l'Anna. M'he fet una petita amanida i llestos :)






















De nou a la barraca 3, hem posat el pastís al forn amb el meu motllo (té les mides ideals per aquest pastís) i hem estat mirant una peli. L'Anna volia comèdia, així que hem buscat "Los padres de ella" i no hem parat de riure en tota l'estona :) M'he adonat de que hi ha una diferència important en quant al coneixement de llibres i pelis amb la gent russa. No tenen un accés molt directe a la cultura més europea/americana i defensen força les produccions locals. Això sí, li ha encantat la pel·lícula jaja. Mentrestant, el pastís s'ha fet i he menjat 3 talls calents (estava boníssim). Ha estat un greu error, perquè la meva panxa m'ha donat la tabarra just abans de marxar cap a casa. Massa xocolata, en calent i sense descans...la gula me ha podido xDD


































Per no patir, m'he prés un almax i a descansar, que demà serà un altre dia. Una nova setmana comença i ja només en queden 3 de feina de laboratori. Aprofitant al màxim un dels darrers caps de setmana amb llum, tot i que ja fa dies que el sol no trepitja la nostra vall :)

Dolços somnis,

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbardContinuacio#



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger