Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dimarts, 19 d’octubre del 2010

19/10/2010 - Vent, vent i més vent -


M'he tornat a llevar amb una trucada. El so, diferent a la meva alarma, m'ha fet recordar que em vaig oblidar de posar el despertador. Evidentment era l'Anna trucant-me per saber on estava. M'havia tornat a adormir grrr. Li he dit que si m'esperava 15 minuts estaria llest i com que s'havia deixat la càmera a casa, li ha semblat bé :P Ho he preparat tot i fins i tot he pogut beure un got de llet abans de marxar :P Després, hem descobert que aquesta nit ha estat nevant de forma important. Les escales de la barraca estaven cobertes per uns 15 cm de neu, i la carretera estava plena de neu. A la meva zona de les fotografies diàries, hi havia una profunditat d'uns 20 cm i se'm mullaven els pantalons xDD

















A més, al arribar al complex esportiu, el vent ha començat a bufar molt fort i molestava a la vista i a la cara. Avui m'he posat el buff i almenys no he tingut fred al coll. Només arribar, l'Anna m'ha demanat si podíem pujar a la teulada perquè cap a la zona de l'Adventdalen interior, el cel tenia unes coloracions molt xules. Hem anat a dalt i ens ha tocat trepitjar els 20 cm de neu sense sabatilles (l'Anna) i amb crocs (jo) jeje. Almenys les vistes eren xules :) Un cop de nou a dins l'edifici, durant el matí tocava aturar soxhlets i preparar les mostres per començar la tanda. Després he estat parlant una mica amb la Pernilla, ja que me l'he trobat al laboratori del costat intentant fer funcionar els equips. Tenen molts problemes i evidentment, no hi ha facilitats per a que vinguin els tècnics jeje. Hi ha una responsable però quasi sempre t'ho has de manegar tu tot sol i parlant per telèfon amb els experts :) M'ha proposat de fer un "Lunch seminar" per presentar la meva feina. Els dimecres, de tant en tant, convoquen un seminari a l'hora de dinar i pots fer una presentació de la teva feina sense que hagi de ser una explicació molt científica. M'ho haig de pensar perquè vaig una mica just de temps i no vull perdre massa temps preparant-ho :S
















Al laboratori, quan anava a començar a trinxar peixos, s'han presentat la Kristine i el Robert per pesar els seus filtres de la setmana passada. Els he explicat com fer-ho i després, per fi he pogut posar-me a treballar jeje. Les coloracions del cel d'avui eren espectaculars, cada certs minuts fèia una parada tècnica per fer algunes fotos perquè hem tingut cels rosats, vermells i blau-grisos. Tot ha anat bé i abans de la una ho tenia tot a punt i fins i tot havia rentat el material utilitzat avui! He quedat amb l'Anna per dinar, i quan hem anat a la nostra sala de reunions amb microones, ens l'hem trobat ocupada amb una reunió!! Noooooooooooo :P Total, que hem baixat a la cantina a dinar avui, acompanyats de la Tatyana. Com que estava tot el menjador mig buit (massa tard a la 13h jeje), hem pogut seure a les taules dels sofàs i dinar ben còmodes.





Quan hem pujat a dalt, he estat ajudant a l'Anna a imprimir ja que li han tornat a tancar el compte. No té connexió a Nybyen i no pot imprimir. Després he anat a posar en marxa els equips i he estat ajudant a la Tatyana amb els patrons de recuperació que vol usar per punxar al GC-ECD. Té molts problemes perquè no sap exactament com funciona tot això. Es nota que ha fet algo abans, però mai ha treballat concretament amb aquests compostos i equips. Jo l'intento indicar amb el que jo sé, però veurem si se'n surt! Durant la resta de tarda, he treballat en l'enviament i registre d'un resum per anar a una reunió l'any vinent i ho he deixat enllestit. Espero que no hi hagi problemes i a finals de novembre sabré si m'accepten o no! Al final m'he quedat fins les 19h fent feina i he decidit recollir perquè volia passar pel supermercat abans de que tanqués. Avui és el dia del peix fresc i he comprat bacallà i he trobat carn molt barata i m'he endut una safata :P Com bufava el vent de camí cap a Nybyen, no era tan fort com els dies en que no podia ni caminar, però m'ha costat arribar a dalt!






Amb tot això, he arribat a casa a les 20h i ja m'he posat a fer el sopar. Tocava sopar no saludable, a base de patates fregides i ous fregits avui. Em venia de gust :P Per demà he aprofitat per fer una truita i així ja ho tinc solucionat. Després, he anat a l'habitació i a relaxar-me una mica per anar a dormir d'hora. Toca descansar bé que demà és el meu dia llarg de laboratori i acabaré una tanda més :) De totes formes, el vent s'ha començat a animar, i ara mateix hi ha una ventisca brutal a l'exterior que arrossega la neu amunt i avall. La temperatura no és freda (al voltant de -1ºC) però el vent és d'uns 70 km/h i això dóna una sensació tèrmica d'uns -18 o -20ºC!! És el meu rècord fins ara :)

Bona nit,

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbardContinuacio#


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger