Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dimarts, 26 d’octubre del 2010

26/10/2010 - Éxit al laboratori -


Avui ha estat un dia totalment diferent. M'ha costat llevar-me i això vol dir que he dormit tot seguit jeje. Els matins ja són ben foscos i el meu experiment de la foto diària crec que tocarà a la seva fí perquè no té sentit continuar si totes les fotos a partir d'ara són iguals (negres i amb la il·luminació dels fanals xDD). No hi ha ningú que surti de Nybyen al voltant de les 8, així que he baixat sol. Això sí, ja no hi ha gairebé neu ni gel a la carretera i es camina fàcilment.
















Al arribar a la UNIS, he anat directament a preparar el material que necessitava al laboratori. No volia que passés com ahir, i els estudiants m'interrompèssin sovint jeje. Només tocava deixar llest el nou dissolvent i matxacar els peixos de la penúltima tanda. He acabat força d'hora així que m'he decidit a provar fortuna de nou amb les truites alpines. He agafat "El Monstre" i he començat a remenar per dins el cervell (m'ha costat moltíssim obrir el cap perquè era duríssim xD). He tingut el meu primer èxit del dia i he extret 1 otolit. Són molt, molt, molt petits. I això que estava treballant amb l'individu gegant :S Total, que abans de continuar, m'he decidit a fer un canvi de material. Ha estat la millor decisió que he pogut prendre, ja que amb les noves pinces i aplicant només la teoria, he pogut treure els 2 otolits d'un peix dels petits (això vol dir, obrint curosament el cap, i rebuscar pels laterals del cervell sense veure absolutament cap otolit i tibar a cegues xDD). Ha estat impressionant :)

Llavors ja m'he animat per continuar després de dinar. He fet la parada per alimentar-me tranquilament a la sala de reunions i he tornat al laboratori per posar en marxa els soxhlets i continuar amb els peixos. Poc a poc he pogut recol·lectar els otolits de tots els peixos, a cada èxit, creixia la meva alegria jeje. Després faltarà veure si són fàcils de llegir, però ja m'hi barallaré quan tingui més temps :) Amb tot això, he pogut acabar abans de les 18h i recollir tot el material (no vull que faci pudor de peix tota la setmana dins la campana jeje). En teoria ja no hauré de treure mai més la caixa dels peixos així que ho he preparat per deixar-ho dins el congelador per un bon temps xDD


Abans de marxar, he estat a l'ordinador acabant excels fins les 19h. He deixat la UNIS una mica tard però encara he arribat a temps a la Svalbardbutikken per comprar peix fresc. Sí, els dimarts i dijous tenen el peix del dia i aprofito :) De pas també he comprat una mica de carn per tenir de tot fins la propera setmana. Després tocarà començar a calcular més o menys què compro per acabar tot el que tinc a casa abans de marxar. La pujada fins a Nybyen, igual que ahir, amb fred exterior però sense vent, amb el qual si vas ben abrigat, no es nota gens :) M'he fet el sopar i he estat a l'ordinador fins l'hora d'anar a descansar! Avui ha estat un dia profitós i estic content :)

A descansar!

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbardContinuacio#


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger