Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dimecres, 27 d’octubre del 2010

27/10/2010 - Conductors suecs el primer dia oficial sense sol -


Avui he tornat a guanyar a l'alarma i m'he despertat abans de l'hora convinguda. Després m'he tornat a adormir i just ha sonat el despertador jeje, sort que la mala llet del moment només em dura 10 segons a mi xDD Aquestes últimes setmanes he decidit canviar el meu esmorzar per evitar la monotonia, i ara faig les torrades amb nocilla en comptes de mantega i mermelada :P Com sempre, he esmorzat sol i en la foscor, ja que ahir va ser el darrer dia en que el sol pujava i baixava a l'horitzó (a les 14h) i a partir d'ara només tenim claror (crepuscle) a les hores centrals del dia, i res més!!
















He sortit camí de la UNIS, i després de la meva aturada a fer les fotos del dia, un cotxe s'ha aturat al meu costat a la carretera. Resulta que era la furgoneta que quasi cada matí em creuo (viu a l'edifici de davant), i el conductor m'ha convidat a baixar-me en cotxe!! M'ha anat de conya perquè avui anava carregat amb el rifle per retornar-lo xD Total, que hem estat xerrant una estona i resulta que és un noi suec que porta 2 mesos treballant aquí i té previst quedar-se fins a l'estiu vinent! M'ha estat preguntant què fèia aquí, i la conversa ha estat fàcil i fluida, res incòmode durant els 5 minuts que ha durat el trajecte :)
















Com que he arribat d'hora a la UNIS, he fet proves de fotos amb la lluna per veure què sortia ja que avui m'havia de passar tot el dia tancat dins el laboratori :) Hi havia massa llum i la tècnica de cel estrellat, no funcionava massa bé jeje. He anat directament al laboratori per aturar els soxhlets i deixar-los refredar. Durant el matí havia d'acabar de concentrar les mostres per deixar lliure el Turbovap, ja que la Pernilla el volia fer servir a la tarda. Està molt estressada perquè vol fer mostres, no planifica res del material que necessita, ha de fer de tècnic amb els equips i cap d'ells funciona xDD A més, han vingut dues estudiants a pesar uns filtres i ens ha tocat esperar a que la balança s'estabilitzés. Just mentre això passava, ella volia pesar una cosa i crec que s'ha emprenyat una mica per haver d'anar a l'altre laboratori a pesar, aiaia què hi farem.
















A les 12h, m'ha vingut a buscar per baixar a la cantina ja que hi havia celebració del 50é aniversari del cap del nostre departament. Han portat dos pastíssos gegants (xocolata i fruita confitada i pa de pessic amb nata) i et podies servir lliurement. Total, que hi havia reunida tota la mafia russa al voltant del Dr. Marchenko i mentre la gent menjava els pastissos com a postre, jo fèia el meu segon esmorzar xDDD Només m'he pogut quedar un quart d'hora perquè havia de retornar el rifle abans de les 12:30h, i he aprofitat per guardar la caixa dels peixos a la cambra freda de logística (així aprofitava el viatge jeje). A més, abans de dinar, he acabat de concentrar mostres i les he posat als tubs de centrífuga i a la nevera!
















He dinat a la sala de reunions, amb les sobres de pastís, mmm bonic postre per complementar la meva poma xDD Com que no volia estar al laboratori fins molt tard, a les 14:30h, ja tornava a ser allà treballant. Durant la tarda tocava fer l'atac àcid. Tot ha funcionat bé (el meu invent per equilibrar la centrífuga funciona a la perfecció) i a les 17:30h, havia acabat amb la feina de laboratori i he estat a l'ordinador revisant els treballs dels estudiants, ja que m'han enviat els fitxers abans de passar-los al profe (Mark). Així puc avisar dels petits errors i tindran menys por quan ho entreguin jaja. Suposo que demà vindran en massa a la meva oficina, així que intentaré ajudar-los xDD
















A la tarda, la Pernilla havia de pujar a Nybyen en cotxe, així que m'ha promés que si em quedava per la UNIS, no hauria de caminar jeje. Perfecte, avui s'ha donat la coinicidència que m'han portat el cotxe al matí i a la tarda, i tots dos eren conductors suecs xDDDD Un cop a casa (eren ja les 20h), m'he fet el sopar i he estat a l'ordinador treballant un abstract que vull acabar demà!! Avui la Mari i la Renathe estaven a la cuina, ja que aquesta última ha tornat d'unes mini-vacances de 5 dies per visitar la familia. Els he deixat tastar les meves llentíes amb arrós, patata i pastenaga perquè n'he fet masses i els ha agradat :)
















Finalment, cap a les 22h, he anat a comprovar si es vèien aurores boreals, ja que tot i que l'activitat prevista era molt baixa, no hi havia núvols, així que s'havia de provar. Ha estat una decisió encertada! És curiós com pot semblar que no hi ha activitat al cel, i en 5 minuts, veus aparèixer una sèrie de llums que es mouen, ballant entre núvols, estrelles i la lluna. Avui han estat unes aurores boreals més potents que l'altre dia, però més curtes i més difícils de fotografiar. Crec que tinc menys fotos maques, però més il·luminades en color verd! De totes formes, quan vols tenir les mans al descobert a l'exterior, notes els -15ºC. Se m'han gelat els dits!! De nou m'he anat movent entre la Barrack 3 i el pàrquing de cotxes, per tenir fotos diferents segons d'on venien les aurores. A més, com estic en un ambient molt fred, i el tipus de foto necessita molta bateria, he hagut de tornar a entrar a la meva habitacio per recarregar una de les bateries jeje.































Al final, cap a les 23h, ja no es veien més llums i he tornat a l'habitació per parlar una mica amb l'Astrid abans d'anar a descansar. Demà toca feina d'ordinador gairebé tot el dia (haig de rentar tot el material del laboratori però crec que ho podré enllestir en 2 horetes). Tercer dia que veig aurores boreals, i avui he disfrutat moltíssim perquè es vèien totalment verdes a la realitat (no només a les fotos :P)!!

















Bona nit,

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbardContinuacio#


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger