Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dissabte, 30 d’octubre del 2010

30/10/2010 - Sukkertoppen nevat amb un dia fantàstic -


A les 9h ja es veia que el dia seria maco. Hi havia certa claror provinent de l'est que indicava més llum que no pas núvols :) M'he llevat amb temps per preparar l'esmorzar i un parell de coses per menjar. L'excursió havia de ser curta, però sempre has de dur menjar per si de cas. A la cuina, m'he trobat al Christian, que també volia anar d'excursió amb la seva nòvia però no sabia encara on. Volia fer Nordenskiöld, però és una excursió llarga, dura i freda per fer ara que no hi ha tanta llum, hi ha gel i fa molt fred xDD A les 10h, m'he trobat amb la Katrine al sabater, ha vingut molt puntual, perfecte :)
















Mentre jo m'acabava de preparar, ha anat a la barraca de la Renathe a buscar una peça de roba extra per si de cas. Evidentment m'he vestit ràpid i mentre l'esperava al carrer (fèia massa calor dins la barraca jeje), ha començat el primer encontre amb bèsties. De sobte, estava tan tranquil donant voltes en 1 metre quadrat, quan he escoltat un soroll sord i m'han passat volant per davant i darrera (a una distància d'uns 20 cm!!), 2 Ptarmigans que s'han aturat davant meu a buscar menjar xDD M'he endut un bon ensurt jaja. Estic segur que són els mateixos que la setmana passada vam veure al matí també al costat de la nostra barraca. Són els més llestos i saben que si es queden dins els pobles, no els poden caçar xD Un cop llestos, tocava baixar de Nybyen, fins a Longyearbyen, i abans d'arribar a la Svalbardbutikken, hem torçat a mà dreta per iniciar l'ascens al Sukkertoppen. De cop, hem tingut el segon encontre amb bèsties (sí, avui era el dia) ja que de la muntanya baixava trotant una guineu àrtica, tota blanca i cofoïa xD Ens ha passat a 5 metres, xino-xano i s'ha dirigit al poble. No és bona senyal, ja que segurament vol dir que pot aconseguir menjar allà i no hauria de ser així, però almenys no ens ha seguit. Estic segur que és el mateix individu que ens vam trobar amb l'Anna el dia que vam pujar a Sukkertoppen per la via salvatge. Jo només esperava que no ens trobèssim una tercera bèstia blanca, gran i peluda xDD
















Amb la capa de neu que hi havia a tota la tartera, era impossible trobar el petit camí que hi ha. Evidentment no sempre el segueixes quan fas aquesta excursió a l'estiu, però avui m'interessava trobar-lo per evitar-nos problemes. No hi ha hagut manera. A més, a simple vista, la Katrine m'ha dit que no es crèia que es pogués pujar directament fins al cim jajaja, és divertit que la gent pensi això. Bé, ens ha tocat usar la meva tècnica del "free-style", és a dir, pujar per on vulguis, en línia recta i mirant bé les pedres que pots anar trepitjant. Ens ha costat una mica avançar perquè no era gens còmode, però un cop superada la part central de l'ascensió, el camí era més fàcil i en ben poca estona hem arribat al primer cim. Allà és on a l'estiu posen la caixa per signar, però per mi, el cim real és quan t'enfiles a dalt la cresta. Hi ha unes bones vistes i si el dia és clar, les fotos són genials! Bé, hem fet algunes instantànies al primer replà, i després hem enfilat la darrera part de pujada (5 minuts) fins a la cresta.


















Avui, per enfilar-se a dalt, hi havia força neu i havies d'anar amb compte per evitar relliscar. Però bé, hem pogut pujar els dos sense problemes, i un cop a dalt, tot és pla i fàcil de caminar :) La llum era genial, no hi havia ni un núvol i el paisatge tenia uns colors brutals. He provat de fer una panoràmica de 360º ja que des d'aquí no tens obstacles al voltant! La Katrine, que estudia art, ha anat fent fotos poc convencionals d'aquestes "diferents". Jo ja m'ho conec de l'Astrid, així que no m'ha sorprés gens jeje. Un cop hem passejat tota la cornisa fins al final, hem decidit tornar pel mateix camí, ja que necessitaríem força temps per baixar per les pedres. Però com sempre, la fortuna m'ha portat a seguir unes petjades, i hem vist que es podia baixar per la carena que dóna a Longyearbyen perquè estava coberta de neu. Hi havia les petjades que ho certificaven, i evidentment ha estat infinítament més fàcil baixar per la zona nevada que per la rocosa!! Només havies de vigilar on posaves el peu perquè a sota hi havia pedres i te'l podies torçar, però a part d'això (volia dir que no podies baixar corrents bàsicament), tot ha anat perfecte!!





Un cop a baix, hem decidit menjar alguna cosa dolça de les que portàvem i ha estat un greu error. No semblava que fés massa fred, però al estar 5 minuts amb les mans fora els guants, se m'han congelat els dits. És brutal l'efecte que es produeix tan ràpidament. En el meu cas és accentuat perquè no tinc una bona circulació a les mans, però quan m'he acabat les torrades, no podia moure els dits i quasi no em puc posar de nou els guants tot sol!! És el que té estar a -15ºC jaja. Finalment, ella ha aprofitat que no era tard (al voltant de la 13:30h) per passejar per les tendes i jo he tornat a Nybyen. El cel estava del tot obert i he decidit fer algunes fotos a l'Adventdalen de nou. Després, ja he enfilat cap a casa per fer-me el dinar (i de pas he preparat el de dilluns per la UNIS), i he passat la tarda a l'habitació. Els dies ara tenen només unes 4 hores de llum, així que és normal tancar-se una mica a l'habitació :) Cap a les 17h, m'han picat a la porta i resulta que era la Katrine. Al final s'ha animat a fer una altra excursió demà (li he dit que si volia, em vingués a veure) i hem decidit que pujarem a Sarkofagen (excursió curta i maca). Sense voler, i he tornat a fer doblet d'excursions aquest cap de setmana jejeje. Li he comentat també a la Mari, per si es volia apuntar, i en principi vindrà!

A l'hora de berenar, he anat a buscar aigua a la cuina i m'he trobat al Christian, la seva nòvia i el Jomar (del departament de tecnologia àrtica) preparant un sopar clàssic norueg. Resulta que avui teníem sopar de departament a la nostra cuina jeje. Ja els he dit que per mi cap problema, que jo em faria el meu sopar tard així que podien ocupar-ho tot :) Al cap d'una estona, mentre estava de nou a l'habitació, ha vingut a buscar-me el Christian per convidar-me a sopar amb ells si volia. He decidit apuntar-m'hi, per suposat! Total, era a la meva cuina i coneixia a tota la gent jeje. Ha estat la setmana dels sopars del departament xD El menú d'avui estava format per un plat que CAP guia o pàgina web et recomana que tastis jejeje. Al 90% de la gent que ho tasta per primer cop no li agrada!! Es diu Lutefisk i bàsicament és peix blanc (bacallà, eglefino, etc.) tractat amb sosa càustica (sí, li posen sosa a un pH de 11-12, que és corrosiu, per inflar la carn i fer perdre fins al 50% de les proteines, donant-li una consistència gelatinosa). Un cop tens el peix del forn, ho acompanyen amb vàris complements (puré de pèsols, beicon, patates bullides, formatge norueg, mel, etc..). Jo només puc dir que l'he trobat boníssim (sol i amb els complements), i que la millor combinació és amb patata i beicon, per suposat xDD Però dels dos que ho menjàvem per primer cop, l'altra persona no ha pogut menjar-ne més d'un parell de trossets jaja. S'han sorprés força de que m'agradés tant, però suposo que estic acostumat a menjar peix i tampoc era tan gelatinós com pensava, estava molt bé :) Després, ens han preparat un postre també norueg (una massa on hi pots posar el que vulguis, avui tocava canyella, i que enrosquen en forma de braç de gitano i tallen en rodanxes per fer al forn). Al final obtens una mena d'ensaimades boníssimes, que combinades amb gelat...fan un postre genial (jo he menjat un excés de pastes, però és que els postres em perden jajaj).




















Després d'estar parlant una estona, rient i fent bromes, han decidit continuar la festa al poble i han trucat als taxis per baixar. Jo m'he quedat a casa perquè demà tenia excursió, així que volia descansar. Avui toca canviar l'hora, i almenys guanyem una horeta de son. Però, quan hi penso, vol dir que a partir de demà, a les 14h, aquí ja serà fosc jajaj, curiós! Un fantàstic dissabte més aquí a l'Àrtic, a 78ºN, disfrutant dels dies festius ;)































Molt bona nit,

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbardContinuacio#


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger