Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dimarts, 2 de novembre del 2010

02/11/2010 - Prova satisfactòria amb els otolits de les truites alpines -


De nou m'he llevat puntual a les 7h, i per tant he dormit poc. Almenys en termes globals, el dia ha estat molt positiu. Com que l'haig de tornar demà, però avui vaig menys carregat, m'he endut ja el rifle cap a la UNIS per deixar-lo amb candau allà. He fet tots els preparatius del matí, i he sortit a la meva hora carretera avall. El fred ja no m'afecta, i he aprés a fer la majoria de coses amb els guants posats (recomanació dels locals) així que no se'm gelen les mans jeje.
















Durant el matí, he pujat a parlar amb les noies de la SITO (l'allotjament). En teoria vam quedar que podia pagar els últims dies de lloguer avui i em tornarien els diners de la fiança en metàl·lic. No hi ha hagut cap problema i he aprofitat per acomiadar-me també. Després he estat a l'ordinador fins les 11:30. Llavors he quedat per intercanviar les fotos amb la Kristine (alumne del Mark) del sopar que vam fer de classe. No me les podia enviar perquè ocupaven massa al correu electrònic jeje. Un cop hem acabat, he trobat una oferta brutal per dormir al Hilton de l'aeroport de Copenhaguen i ho he reservat. El tema aquest de les reserves per Internet no l'entendré mai, a tot arreu (inclosa la pàgina web de l'hotel) hi havia un preu, i on he reservat era el 60-70% més econòmic pel mateix dia!! Tenia pensat dormir als bancs les 8-9 hores que m'haig d'esperar, però un dia és un dia i probablement no tornaré a dormir en un hotel de 5 estrelles mai xDD Almenys tindré llit i si compto els preus dels altres hotels + taxi per arribar-hi, surt exactament igual, amb l'avantatge de que podré dormir i esmorzar xDD

Finalment, abans de dinar (cap a les 12h), he anat a trinxar els peixos per posar les darreres mostres als soxhlets abans de dinar. He parlat amb l'Anna i està liada amb papers i burocràcia per demanar vises per anar a França a fer el doctorat. Ja se sap, las cosas de palacio van despacio! Jo al final he decidit quedar-me treballant tot seguit i a les 15h, he anat a dinar tranquilament. La resta de tarda només quedava barallar-me amb els otolits de les truites amb més optimisme que ahir :)

Avui he decidit canviar de tècnica. He anat al laboratori de classes per agafar unes pinces més primes (puntes ben fines), i he provat d'obrir tres peixos. Un cop amb el cap obert i el cervell ben col·locat, he aplicat només la teoria per posar les pinces al lloc on se suposa que hi ha els otolits, i tibar amunt. M'ha fet moltíssima il·lusió quan he aconseguit treure'n almenys un otolit de cada peix com a mínim!! Sense veure'ls era quasi impossible extreure'ls, però ha funcionat i realment són ENANOS. Després de pas he mirat si es podien observar bé per la lupa binocular i no he tingut problemes. Es podien veure força ratlles i tenia certa coherència. Només volia fer una aproximació per saber si podré acabar tota la feina entre dijous i divendres ja que demà tinc el dia llarg de laboratori. Sembla que serà possible així que perfecte :D
















Finalment, he desat tots els otolits petits en bosses de plàstic de tancament hermètic i he marxat cap a la Svalbardbutikken. Volia peix (és dimarts) però no n'hi havia!! Ni congelats!! No sé què estaven fent però demà tornaré a mirar jeje. Suposo que tocava neteja de congeladors o recanvi de material :( Total, he comprat els darrers detallets de menjar i crec que tinc de tot per sobreviure fins que marxi la setmana vinent :P A més, he mirat possibles souvenirs i alguna cosa potable trobaré.

Després, he pujat cap a casa a una hora normal i he seguit el meu menú. Poc a poc vaig alliberant espai a la nevera i congelador jeje. Per acabar la jornada, he parlat amb la familia i l'Astrid i a dormir d'hora que demà toca el darrer dia llarg de laboratori :P

Bona nit,

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbardContinuacio#


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger