diumenge, 7 de novembre del 2010

07/11/2010 - Tornada amb llum i ajuda -

A les 9:30h, només la Rosi estava llevada xD Poc a poc tothom ha anat aixecant-se i a les 10h, hem començat a preparar "fish and chips" per esmorzar. Era part del sopar d'ahir, però com vam quedar tan tips, vam decidir fer-los per esmorzar jeje. Al final, hem passat la llarga espera xerrant i picant (he preparat meló talladet i la gent s'ha tornat boja xD). Després d'aquest esmorzar potent, hem començat a recollir tots la cabana. La Rosi i la Hanna tenien pressa per agafar un taxi, ja que aquesta última havia d'agafar l'avió avui (havia d'estar cap a la 13:30h a l'aeroport jeje. Total, que tothom ha marxat amb elles en un sòl taxi (i així els sortia més econòmic) i ens hem quedat 5 per finalitzar la feina i tornar caminant (jo volia tornar fent excursió jeje). Així la Kristen, Masha, Meagan, Renatha i un servidor hem deixat la cabana a punt a les 12:30h i encara teníem una bonica llum. Com canvia tot amb il·luminació jeje, la sensació de perill o més ben dit negitositat d'ahir, no l'he tingut en cap moment. Sempre veient les cabanes, trobant gent i sempre amb referències :)

Total que hem baixat el pendent de neu (totes amb cul a terra i jo corrent jajaj, m'encanta) i he enganxat la Meagan caient de cul i acabant de baixar arrossegant-se :P Després de creuar la platja gelada, he vist que alguna cosa es movia entre les cabanes i he volgut estar segur de què era abans de seguir. Binocles en mà he comprovat que era un ren gegant, així que no hi havia perill. Li hem fet unes quantes fotos i hem continuat caminant per enganxar la carretera sense asfaltar i nevada que porta a l'aeroport. Avui fèia moltíssim fred (he comprovat ara per Internet que estàvem a -26ºC reals i amb una sensació tèrmica de -35ºC, absolutament els meus rècords xD). A més, el fet de caminar a la part més oberta al Isfjorden (fiord del gel), no facilitava les coses ja que la brisa àrtica fa molt :P

Un cop a l'aeroport, ha coincidit que hem vist aterrar l'avió del dia i la Meagan i Renathe s'han acostat fins la terminal per agafar l'autobus fins a Nybyen. Estaven cansades i amb fred jeje. Jo els he dit a la Kristen i Masha que si el volien agafar, jo podia fer la darrera part sol ja que només calia seguir la carretera o el camí alçat fins a Longyearbyen. Però no han volgut, així que hem continuat nosaltres 3 pel camí alçat i se'ns ha fet fosc quasi arribant al poble. Són maques les vistes per aquest camí, ja ho vaig dir amb llum i ho repeteixo en semi-foscor :D En aquell moment estava molt i molt content perquè havia sobreviscut a la meva 30ena excursió/caminada a Svalbard, espectacular!!

Només mancava pujar per la banda de Huset cap a Nybyen, però per acabar d'arrodonir la jornada, tot just començàvem a caminar que ens ha parat un taxista de l'hotel i ens ha pujat gratis fins a Nybyen. Ens ha vist carregats i sabia que fèia molt fred i li hem fet pena jajaj. Està fent més fred del normal aquest novembre (el rècord de tot l'any passat va ser al Març amb -24ºC!!). Un cop ens ha deixat a la Barrack 10 (la de les noies), m'he acomiadat agraïnt-los el cap de setmana i he baixat fins la meva Barrack. Només arribar he posat una rentadora i secadora i he començat a preparar la maleta amb el que tenia net i no necessitava :P

Després de la dutxa, he estat fent el pastís de xocolata 1-2-3 (per tontos). Bàsicament obres una caixa de cartró molt bufona i trobes 2 bosses de plàstic transparents. Has de mesclar la bossa A amb 250 ml d'aigua i 150 ml d'oli en un bol. Remenar-ho fins que homogenitzes i abocar-ho tot en un motllo per posar al forn (oficialment ha de fer entre 22 i 24 cm de diàmetre). Després, poses el forn a 175ºC i esperes 35-40 minuts. Mentrestant pots mesclar la bossa B amb 4 cullerades soperes d'aigua per preparar el sucre glassé que s'afegeix a sobre. No has de fer absolutament res més xDD I sí, està boníssim :) Això sí, he tingut problemes amb el forn, i només escalfava per la part de dalt i s'ha apagat a mitja cocció, només el podia fer funcionar si el posava quasi a 200ºC. Però bé, el pastís ha queda potable i demà veurem si es pot menjar o no xD Amb els deures fets, només mancava sopar alguna cosa (les darreres restes de menjar de la meva nevera jeje) i he decidit controlar si es podien veure les aurores boreals avui. N'hi havien unes quantes però molt dèbils. Almenys s'han deixat veure per acomiadar-me jeje.

Ara ja toca anar a dormir que és tard i estic mort, d'aquí un dia i mig marxo de l'illa després de 4 mesos!

Bona nit,

L'Avi Salmó des de la Barrack 4, room 211, Nybyen, Svalbard

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbardContinuacio#