Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dimarts, 9 de novembre del 2010

09/11/2010 - Fi de trajecte -


Aquest matí m'he llevat sabent que abandonaria l'illa que m'ha acollit des de juliol. He deixat enrera moltíssimes aventures i sobretot una gran experiència, tant personal com laboral o científica. Tal i com vaig descriure al iniciar el blog, ha estat el període de temps més llarg fora de casa i considero que ha anat molt i molt bé. Estic satisfet de mi mateix i de com he pogut aprofitar aquesta oportunitat al màxim. Així, he acabat de recollir la roba que havia d'encabir a la maleta i l'he deixat tancada!

Després, només em faltava escombrar i fregar la cuina i l'habitació. La cuina, com que l'hem mantingut ben neta al llarg de tots aquests mesos, ha anat força ràpid. Només he hagut d'escombrar i passar l'aspirador per terra. Les taules i marbres estaven nets d'ahir a la nit (que els vaig fregar després de fer-me el sopar com sempre). I un cop preparades totes les bosses de brossa, he anat a l'habitació a escombrar i fregar-la. Més o menys cap a les 12h, ho tenia tot preparat. He decidit passar-me totes les fotografies a l'iPad i així les podria mirar als avions i a l'hotel sense veure-ho tot amb coloracions blaves (del meu ordinador malalt xD). Ha començat a transferir imatges i la predicció que he fet és que necessitaria 1 hora i mitja (de 12h a 13:30h, just quan m'havia de recollir la Pernilla). Una mica just però calia provar jeje.
















Mentrestant he anat fent fotos des de la meva barraca, per tenir unes últimes imatges de la poca llum diurna que deixava a Svalbard. A la 13h, he sortit a llençar la brossa i visitar la galeria d'art perquè volia comprar els últims regals. Allà vaig veure arrecades i collarets molt macos i que no tenien res a veure amb el típic souvenir que pots trobar a baix al poble. He estat parlant amb la noia perquè s'ha sorprés que vingués algú un dimarts a la 13h quan obrien jeje. Li he explicat que marxava després de força temps i volia mirar la tenda. M'ha deixat agafar lliurement totes les peces que volia mirar i cap a dos quarts ja havia finalitzat les compres. Quan he tornat a l'habitació, tot just acabava el traspás de fotografies, però no havia comptat que necessitaria més temps per transferir-les :S Uns 10 minuts. Amb tot això, ha vingut la Pernilla i li he hagut de demanar si ens podíem esperar uns minuts! Al final ha tocat còrrer per tancar l'ordinador i carregar les maletes al cotxe jeje. Hem sortit de Nybyen a la 13:45!

Hem baixat i atravessat el poble, dient adéu o fins aviat (mai se sap) a la UNIS. I cap a les 14h he entrat a l'aeroport. Molt just pel que jo estic acostumat, però més que suficient en aquest cas jeje. Encara faltaven 45 minuts per a que l'avió sortís jajaj. He intentat trobar la Mari entre la gent de l'avió que havia aterrat, ja que vaig entendre que arribava avui, però no hi era. Sort que li he deixat una nota escrita a mà a la seva porta jeje. Finalment, m'he acomiadat de la Pernilla i li he donat les gràcies per tot. Evidentment no he hagut de fer cua ni per facturar (la maleta pesava 25 kg però no m'han dit res) ni per passar el control policial (he vist una de les caixeres com a membre de seguretat jaja). Això sí, m'han obert la maleta perquè portava 2 paquests de goma dos (els formatges noruegs jeje). Almenys els policies aquí eren molt simpàtics i ja m'han dit abans d'obrir la maleta si portava formatge a casa :P Un cop a dins la terminal, no m'ha donat temps ni a seure que ja cridaven per embarcar, perfecte! He fet cua i cap a l'avió :)

Ja tenia ganes de començar el viatge de retorn cap a casa. Realment estava a gust aquí dalt però començava a enyorar la vida amb llum i envoltat de la gent que estimo. El primer vol me l'he passat mirant fotos de l'estada, i de seguida hem arribat a Tromso. En un cert moment del vol es podia veure per la finestra una mena de línia de llum a l'horitzó que m'ha recordat que volava en direcció sud :) Al arribar al primer aeroport (16:20 aprox.), ens han fet sortir de l'avió i passar per aduanes. Com que no tenia clar si havia d'agafar la maleta o no (a Svalbard m'han assegurat que sortiria directament a Copenhaguen), he preguntat als policies de seguretat d'aduanes i m'han dit que no em preocupes, que si volava tot seguit, podia passar sense parar a aduanes, així que m'han deixat passar jeje. He hagut de tornar a passar el control de seguretat (i de nou m'han obert la maleta pels formatges) i esperar 45 minuts. El següent vol sortia a les 17:10 cap a Oslo.























A l'hora acordada, hem començat a pujar al mateix avió amb la mateixa tarjeta d'embarcament i el mateix seient. Tocava un vol d'unes 2 hores fins a Oslo. No hi ha hagut cap incident i al arribar, no he hagut de passar per cap aduana ni control policial. Al tenir un vol d'enllaç, he pogut baixar unes escales i entrar a la zona interior per esperar el següent vol. Al veure que seria la darrera vegada que parava, he buscat un entrepà i una beguda i he gastat les darreres monedes de corona noruega que tenia. M'he menjat la baguette i he esperat uns 30 minuts fins que hem embarcat al darrer vol del dia que sortia cap a les 20:30h. Aquest només ha durat una horeta i estava ple d'uns executius que estaven liant-la a l'avió tota l'estona, al més pur estil d'adolescents que van de viatge de fi de curs. No he pogut llegir en tot el trajecte perquè no callaven :) Per fí, a les 21:45 hem arribat a Copenhaguen i tot i que a les pantalles posaven que l'equipatge no sortiria fins 15 minuts després, tan bon punt m'he assegut a esperar, s'ha posat en marxa la cinta i la meva maleta ha sortit LA PRIMERA! Increïble, l'he agafat i he sortit sense que m'aturéssin a cap aduana. He caminat 200 metres i he arribat al hall del Hilton (sí, avui tocava dormir per primer cop en un hotel de 5 estrelles :P).


Hi havia un grup de pilots i hostesses austríacs que portaven un bon embolic i m'ha tocat esperar. Un cop m'han atés, quasi se'm cola un altre home, me l'he hagut de mirar amb cara d'emprenyat xD Finalment, a les 22h, ja estava a l'habitació, gaudint d'un descans merescut! M'han dit que podria esmorzar a les 5:30 però abans ja hi hauria un pre-esmorzar al hall, així que a les 23h m'he posat a dormir després de programar un despertador molt freak. Podies triar amb quina música et volies llevar (jo he triat rock-britànic), veurem què sona demà xDD

Ara toca descansar! Demà, darrer vol cap a casa :D

L'Avi Salmó des de l'Hotel Hilton, Copenhaguen, Dinamarca

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbardContinuacio#


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger