Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dimecres, 10 de novembre del 2010

10/11/2010 - Bon dia Catalunya -


A les 4:50 del matí m'ha sonat el despertador. Ha sonat un grup de rock que no coneixia de res :S No he dormit massa bé perquè no vaig aconseguir adormir-me ràpid i després durant la nit m'he llevat un parell de cops, però les ganes d'aixecar-se i agafar el darrer vol, m'han permés estar a la dutxa a temps jeje. Després de fer-me algunes fotos a l'habitació, he baixat al hall a les 5:20h per veure què podia esmorzar. En teoria, al estar tan aprop de la zona de check-in, podia deixar l'hotel a les 5:45h :)
















M'he trobat una cosa espectacular. El pre-esmorzar, el que diriem que "només" era algo per picar, estava format per dues taules plenes de suc de taronja natural, llet, café i tè. Acompanyats de 7 tipus de pans diferents, mantegues, mermelades, cereals de tots tipus, algunes fruites i una safata plena de pastes (croissants, ensaimades, napolitanes, etc.). M'he quedat de pedra perquè jo imaginava 4 galetetes jajaja. Total que m'he servit i he esperat a les 5:30h que obrissin el menjador de l'esmorzar. Estava tan tip que només he agafat una mica de remenat d'ous amb bacon per acabar d'acumular energies i he anat cap a recepció per deixar l'hotel!

Amb tot això, a les 5:45h estava facturant. M'ha tocat esperar una mica perquè en una de les cintes hi havia un home que tenia sobrepes a la maleta i volia pujar 2 bultos a dalt. I li han dit que només en podia pujar un i que havia de facturar l'altra bossa. Ell s'ha rebotat i han estat discutint. Mentrestant, a mi m'ha atés la dona de la cinta del costat i també m'ha dit que havia de pagar els 2 kg de sobrepes i que la meva maleta de mà pesava massa i l'havia de facturar. Li he demanat quant costava perquè no volia discutir jeje i que si podia treure coses de la maleta gran i posar-les a la petita per evitar el sobrepes de la primera. Total, que m'ha vist de bona fe, amb un bon somriure i que venia d'estar-me 4 mesos a l'Àrtic i 3 vols ahir, i s'ha aixecat per preguntar una cosa a la seva companya. Es veu que li ha dit que podia pujar 10 kg a dalt (en comptes dels 8 kg que ella dèia) i m'ha deixat pujar amb la maleta de mà sense facturar-la (pesava 12 kg) i no m'ha fet pagar ni els 2 kg extres de l'altra (25 kg) jejej. I és que com dic sempre, les bones persones tenim sort :) Amb tot això, l'home del costat encara estava fent i desfent maletes per organitzar-ho tot i no li deixaven passar ni un gram aiaiai no es pot anar discutint amb la gent que té la paella pel mànec :P




















Bé, un cop més, al control policial he tingut problemes amb els formatges i la seva aparença de goma dos explosiva i m'han apartat i fet obrir la maleta jeje. Un cop ho han vist, m'han deixat passar sense problemes! Ja estava dins i faltava esperar una horeta fins que sortís l'avió (7:10h). M'ha tocat al final de tot i per tant m'han deixat pujar dels primers, no tenia finestra però he estat jugant amb l'iPad i l'home del costat anava rient quan ha vist els jocs divertits que hi havia. Aquest era el vol més llarg que tenia el meu viatge (unes 2 hores 45 minuts), i a mig trajecte hem tingut la sort de gaudir de la llum del sol. Per mi ha estat xocant perquè almenys fèia un mes i mig que no el vèia amb tanta potència!! He fet alguna foto a través de la finestra :) A les 9:30 ens hem aproximat a Barcelona i he pogut veure la "meva terra", amb La Mola, Montserrat, Terrassa i Sabadell, però ens han fet donar un parell de voltes abans d'aterrar perquè fèia molt vent i calia encarar bé l'avió. Es movia força i les ales vibraven força, però l'aterratge ha anat bé! Ja estava a casa :)

Mentre esperava la sortida de les maletes, he vist de tot. Avis que no sabien on recollir les seves i que no han fet cas de les indicacions quan preguntaven (per això, no preguntis). Després hi havia els que anaven de llestos, quasi barallant-se per estar davant de la sortida de maletes i al final han sortit per l'altra banda, on jo estava assegut jajaja. Com he rigut :P He trucat als meus taxistes a la mare i m'ha dit que estaven aparcant, així que anàvem perfectes de temps jeje. Total, que de nou, la meva maleta ha sortit força ràpid i he pogut sortir cap a la zona d'arribades. No els he vist així que he anat voltant i de cop he vist a la meva mare i l'Astrid (que havia vingut de sorpresa) com miraven. No m'havien vist, així que havia d'aprofitar per soprendre-les jo jajaja. He atacat per darrera!! Què contents estàvem tots jeje, ens hem quedat al bar esmorzant una mica i trucant a la familia abans de marxar.

He conduit jo, ja que anava amb les dues no-conductores :P Aprofitant que tenia el dia lliure, hem anat a visitar les iaies i així ja ho teníem fet. I després, a dinar tots 3 :) Fèia temps que no menjava fora i m'he triat una bona botifarra que allà no en tenien :P A la tarda, hem estat passejant i després hem fet un petit sopar familiar a casa per a reunir-nos amb bona part de la familia. Ha estat un dia molt llarg ja que m'he llevat ben d'hora, però avui aniré a dormir al meu llitet i comença de nou una vida plena de gent que m'estimo, llocs que conec i en fí, l'entorn que m'ha vist crèixer els darrers 27 anys :)

Només volia acabar aquesta gran aventura remarcant que torno amb una motxilla ben plena de moments increïbles, persones fantàstiques i aventures úniques que estan a l'abast de molt poques persones al món. És per això que em considero un privilegiat i he intentat aprofitar el temps al màxim! M'he desenvolupat de gran manera com a persona, com a científic i com a viatger, descobrint noves cultures, nous territoris i noves formes de veure la vida, però sense oblidar com sóc i com m'agrada ser! És per això que estic content d'estar de nou a casa i ara toca retornar al camí que continuo creant dia a dia :)

Bona nit,

L'Avi Salmó des de la meva habitació, Terrassa, Catalunya

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: http://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ResumSvalbardContinuacio#


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger