dimarts, 17 de maig del 2011

17/05/2011 - Svalbard Gathering -

Després de posposar un dia la nostra data de reunió. Avui, increïblement, ens hem pogut reunir 4 persones que vam compartir vida a Svalbard durant l'estiu passat! Si bé el món és un lloc molt gran, gràcies a les noves tecnologies, a les facilitats de transport i sobretot, a la voluntat personal, això ha estat possible :) I és que no tots els dies es poden reunir un grup format per persones de Nova Zelanda, Rússia, França i Catalunya!!

He matinat força per pujar en cotxe fins a Valence (França) i evitar els embussos normals a les rodalies de Barcelona. Així, un cop amb el cotxe ben carregat de benzina, he sortir a les 6:45h en direcció a França. La pujada en cotxe ha estat ben tranquila. M'he aturat en una àrea de servei passat Perpignan per gaudir de les vistes de l'Etang de Salses. El dia prometia ser assoleiat! He esmorzat i he continuat en direcció Montpellier. Com que anava força bé de temps, he decidit aturar-me a Narbonne, ja que m'havien dit que el centre històric era bonic i no hi havia estat mai.

Al entrar a la zona cèntrica, he buscat on aparcar i he estat caminant uns 30-45 minuts visitant els carrerons que començaven a despertar, l'Ajuntament, el riu i la Catedral. Un edifici espectacular i amb uns jardins molt ben cuidats que permetien fer grans fotografies :) Amb aquest descans extra de conducció, he tornat al cotxe i ja he anat directament fins a Valence. Just abans de la sortida de l'estació del T.G.V, he vist una petita àrea de servei i m'he aturat a dinar!

Finalment, amb la panxa plena, he anat al punt de trobada. M'han fet aparcar al pàrquing més llunyà (i més econòmic, mire-m'ho pel cantó positiu) i he hagut de caminar 10 minuts sota un bon sol jeje. Mentre em dirigia a l'edifici, la Fanny m'ha enviat un sms dient que ja estava allà, així que de seguida ens hem trobat a l'estació i hem anat a fer un café mentre esperàvem el tren de l'Anna!

Cap a les 14h, ens hem trobat tots 3 entre somriures i records. Com si el temps no hagués passat, ha estat una sensació extranya perquè penso que tots ens hem sentit com si fóssim amics de tota la vida. Fa més de 9 mesos que estàvem junts a Svalbard i sembla que fós ahir! Hem agafat el meu cotxe, i cap al poble de la Fanny (Tullins). Ens ha ensenyat la casa (molt xula) i ràpidament hem decidit que teníem temps de fer una petita excursió abans de recollir a la Lorna al vespre xD

Ens hem preparat, i llavors hem usat el cotxe de la Fanny per conduir fins a St. Nizier du Moucherotte per començar a caminar. L'ascensió havia de durar 2 hores però la Fanny ens ha avisat que aquí, estan acostumats a ritmes alts i potser trigaríem més. Hem posat un bon ritme i realment, hem fet la meitat de l'excursió en menys temps del previst, així que la part final hem anat tranquils i hem assolit el cim en menys de 2h. Les vistes eren precioses, i durant tot l'ascens s'anaven veient muntanyes a totes bandes. Als nostres peus, Grenoble i tots els Alps al seu darrera! Ha començat a bufar vent i fèia fresqueta, així que hem fet unes quantes fotos al cim i hem començat a baixar, que ja anàvem tard per recollir a la Lorna :P

Finalment, a les 20:15 sortíem cap a l'aeroport/estació de trens de Lyon on només hem arribat 37 minuts tard jeje. Ja havíem avisat a la Lorna, així que ens estava esperant asseguda a l'ombra. De nou hem cel·lebrat el fet de poder estar tots junts i hem anat directament cap a Tullins a sopar i descansar. La Lorna portava 32h de viatge!! La Fanny ens havia preparat unes quantes coses per sopar però finalment n'hem tingut prou amb una mica de pa amb embotit i una bona "Quiche". Ara ja toca anar a descansar que demà anirem d'excursió un altre cop, bien!

Bona nit,

L'Avi Salmó des d'un matalàs inflable a casa la Fanny, Tullins

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquest viatge: https://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/TrobadaDeSvalbardiansATullins52011#