Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dissabte, 1 d’octubre del 2011

01/10/2011 - I Cursa del Sot -


Fa uns quants dies vaig rebre un correu electrònic de la Carme, ex-companya de doctorat i mestra de laboratori per mi, convidant-me a apuntar-me a una cursa de muntanya que organitzaven entre amics i coneguts seus a Monistrol de Calders. Com que la data i el preu em semblaven més que raonables, vaig considerar que seria una bona prova de qualitat abans de la Duatló d'Alta Muntanya de Núria. En total havien de ser 10.5 Km de cursa amb un desnivell important de quasi 800 metres.

Al final hem quedat amb uns quants companys del laboratori per a que em vinguèssin a animar i reunir-se amb la Carme, així que a mitja tarda els he anat a recollir a l'estació de ferrocarrils i hem anat cap a Monistrol. He estat a punt d'haver-ho d'anular tot perquè aquesta nit passada m'he trobat fatal i amb molt mal de coll, però amb el St. Ibuprofè s'ha arreglat una mica tot i el cansament generalitzat. Pujant per la carretera de Matadepera, ja s'intuia que avui passaríem molta calor per molt que la cursa comencés a les 17h.



Al arribar, ja hi havia força corredors amb els dorsals a punt i escalfant. Nosaltres hem anat a recollir el meu (aquest cop en comptes de dorsal et donaven un pitrall amb el número imprés que era molt més còmode de posar i treure) i he estat parlant amb tota la gent que conec (la Carme, el Mundi, la Mireia, l'Algues, etc.). Després he deixat a la Lourdes, la Marta i l'Ed i he sortit a escalfar una mica. Quan he tornat i estava estirant, m'he adonat que han penjat un mapa amb un petit canvi de recorregut que allargava el circuit fins als 11.5 Km!















Al ser pocs participants, uns 70, l'organització s'ha permés el fet de realitzar un divertit discurs abans de començar. A més, han fet coincidir la sortida amb les campanades de les 17h de l'esglèsia local. Amb tot això, jo he sortit ben tranquil perquè fèia molta calor i la cursa segur que seria llarga! Abans del Km 1 ja hem tingut la primera rampa que m'ha deixat sense aire i he hagut de fer una bona part caminant. Necessito alguns metres més per agafar ritme de cursa jeje.

Després, hi havia un bon terreny de baixades i pujades on es podia córrer força. He apretat de valent i poc a poc he anat recuperant posicions. El segon tram de pujada l'he fet molt millor i sense parar per a res. El meu cos ja estava llençat i pràcticament només m'he aturat a l'avituallament per refrescar-me el cap. A partir de llavors ha començat una part més tècnica corrent entre boscos, amb troncs al mig, baixades difícils i trams de riera que m'han encantat perquè has d'estar més atent i et distreu del córrer habitual.





















Amb aquest desgast d'energia he arribat amb força fins al Km 7, però aquí m'he quedat ben buit i he hagut d'afluixar. Hem tingut un revolt cap a l'esquerra on començava l'ascens al Pla de Trullàs, que de pla no en té res xD Després de fer el primer tram caminant, he pogut córrer fins el darrer tram d'ascens on m'he ajudat de la corda de suport instal·lada per pujar. Quan ja em pensava que estava a dalt perquè m'he trobat a l'Algues i un grup de gent fent-nos fotos, encara quedava una última rampa. L'he hagut de fer a peu i els bessons ja es queixaven (suposo que el no haver descansat bé la nit anterior començava a notar-se).





















He begut una mica a l'avituallament, i ja només quedaven 3 Km de baixada 100%. Aquí ha començat la meva odissea perquè he tingut 2 avisos de pujada de bessons i he hagut d'afluixar i deixar passar un parell de corredors (no els volia fer caure si m'havia d'aturar de cop). Per sort, baixant el ritme he pogut aguantar i he arribat a Monistrol just darrera d'ells amb un bon temps 1h10'02'' en la posició 22. Cal destacar que des de l'organització ens han demanat que toquèssim una campana que hi havia uns metres abans de l'arribada, així que he complert amb la tradició abans d'arribar i poder recuperar-me a base de beguda i menjar jeje.























Al final, jo buscava els meus fans a l'arribada i resulta que una mica més i no arriben a temps de veure'm jaja. Havien anat a voltar i els he vist arribar quan creuava la linia de meta. Hem estat menjant i veient l'entrega de premis i després m'han deixat anar-me a dutxar a casa dels pares del Mundi. Així he pogut anar decentment a sopar amb tota la colla de la Carme!





















Hem anat a un restaurant de La Granera on hem menjat molt bé i quan hem tornat fins a Monistrol, jo he baixat cap a casa. La resta es quedaven a prendre algo a un dels bars del poble i després anaven a Artés a dormir per passar-hi el diumenge. Quan tornava per la carretera de Matadepera, just havent passat el Coll de les Estenalles, en un revolt m'he trobat 2 porcs senglars força grans al marge de la carretera. Sort que estaven allà perquè el que no volia era enclastar-m'hi! Per acabar-ho d'adobar, al entrar a Terrassa, hi havia control policial per saber, primer si el cotxe era meu (no deu lligar que vagi amb aquest cotxe), i segon, si sabia que aviat li havia de passar la ITV. Com que han vist que ho tenia clar i sabia les dates, no m'han demanat cap paper ni res més i he pogut conduir fins a casa!

Una bonica cursa, envoltant d'amics en un entorn preciós tot i que ho he passat malament per la calor i la meva semi-malaltia. A veure si puc repetir l'any vinent!

Distància real: 11500 m. (785 mD+)
Temps oficial: 1h10'02'' (6:05 minuts/km)
Posició: 22 de 70 finishers

L'Avi Salmó escoltant "Roc me Out" de la Rihanna

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa:
https://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ICursaDelSot102011


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger