dimarts, 3 de gener del 2012

03/01/2012 - Dia espectacular fins als Llacs del Rosari del Baciver -

Ens hem llevat amb un dia preciós, així que després d'esmorzar, tot l'equip s'ha preparat per pujar les pistes. Hem anat fins al pàrquing de l'Orri i allà ens hem dividit entre els esquiadors i els raquetaires.

L'Astrid i jo mateix hem decidit repetir l'excursió cap als llacs de Baciver, però intentant pujar fins els més grans ubicats més amunt. L'altra vegada li va costar una mica arribar fins al primer llac i ja vam decidir tornar. Avui hem fet una ruta un pèl diferent a l'altra seguint les traces d'altres esquiadors de muntanya i raquetaires. A mitja jornada ens han passat varis grups que anaven a un ritme més fort però nosaltres hem anat fent xino-xano. Cal destacar que aquest cop només hem fet una paradeta llarga i hem arribat al primer llac prou ràpid.

Després de fer les fotos de rigor i agafar una mica d'aire, hem enfilat amunt amb les rampes més llargues i inclinades per veure si podíem arribar als altres llacs. Hem trobat una parella d'esquiadors que anava davant i tampoc tenien clar si hi arribarien. Al final els hem adelantat quasi coronant la darrera pujada i ells ja han decidit treure les pells de foca i baixar esquiant. L'Astrid, en aquest punt, ja estava cansada però amb el poc que faltava hem fet l'esforç d'acostar-nos als 2 llacs grans que hi ha a la plana superior (Llacs del Rosari de Baciver a 2320 m.).

Hem tingut una petita discussió de per quina banda havíem de seguir, ja que els llacs estaven totalment gelats i no s'apreciaven massa bé entre tanta neu. Al final tenia raó ella i jo m'equivocava, així que hem deixat de seguir les marques dels esquiadors i hem rodejat el primer llac en direcció al superior. Allà, sota un cel preciós sense núvols i d'un color blau ben intens, rodejats per un conjunt de muntanyes que ens envoltaven, ens hem aturat a dinar!

La quantitat de neu i les vistes dels diversos tucs que ens envoltaven han estat genials. Amb la panxa plena, hem començat a baixar seguint un camí més o menys arbitrari per una altra vall i no repetir el camí de pujada. Poc a poc, hem arribat primer al llac inferior de nou i d'allà hem continuat baixant pels camins que ens semblaven més bonics (amb la referència de saber on anàvem, no hi havia cap mena de risc de pèrdua jeje). Aproximadament a les 16:30 hem arribat a visualitzar el pàrquing i ens ha trucat el grup esquiador per saber on estàvem. Ens hem reunit tots i hem baixat de pistes fent una llarga cua (avui tothom ha aprofitat per esquiar ja que ha fet molt bon dia jeje).

A la tarda, una mica de relax després de la dutxa a Unha i cap a Vielha a sopar. Se'ns ha unit el Xavier, fill d'un company de feina dels del grup que treballa com a monitor d'esquí. És molt simpàtic i hem passat una bona vetllada tots junts. Avui hem provat en un restaurant petit nou on hem menjat unes "raclettes" molt completes de formatge i vàries carns. Un cop ben saciats, de nou cap a Unha amb força fresqueta i a descansar, que avui hem fet una excursió amb un bon desnivell i cal recuperar energies!

L'Avi Salmó des de la Pensió Maria Ademà, Unha

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa: