Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

dilluns, 18 de gener del 2010

05/07/2003 - XXIV Cursa de Festa Major de Terrassa -


Després d'anar completant les seccions de viatges i llibres em venia de gust ampliar el blog amb una nova secció de curses. L'esport ha anat lligat a la meva vida des de ben petit, i un cop vaig deixar de jugar a bàsquet i descansar de tot el que envolta la pràctica federada d'esport, vaig començar de zero amb altres pràctiques esportives com les curses a peu i els duatlons de muntanya.


La primera cursa d'asfalt que vaig fer va ser l'any 2003, quan encara estava jugant a bàsquet. Aprofitant que durant la festa major de Terrassa cada any es fa una cursa d'uns 8 km, m'hi vaig apuntar. Com a jugador sempre he tingut una bona base física de resistència, i donada la meva baixa estatura i poc pes sempre he tingut la virtut de la velocitat com a jugador de bàsquet. Per això, amb 19 anyets i després de tota la temporada de bàsquet em vaig atrevir a córrer la cursa sense preparar-me absolutament res. Vaig enganyar un company d'equip i bon amic meu i ens vam plantar els dos a la línia de sortida. El resultat va ser bo però amb molts aspectes per millorar:

- En primer lloc, la distància de 8 km no s'ha de prendre a la lleugera. Sembla que pugui ser curta i fàcil d'assolir, però si vols córrer amb certa velocitat i mantenir el ritme, has de vigilar.

- En segon terme, descansar ben bé un mes i mig entre els darrers entrenaments de la temporada de bàsquet i el dia de la cursa, només serveix per perdre tota la forma que et podia quedar i tenir risc de morir a la cursa.

- La tercera cosa a tenir en compte és que les curses a l'estiu, per molt que comencin ben entrada la tarda, desgasten molt per la calor i l'esforç es multiplica.

- Finalment, una de les primeres lliçons va ser que MAI, absolutament MAI intentis beure aigua desesperadament mentre corres al màxim i vols respirar. El resultat és un ennuagament i aturada per tos jeje.

Sobre la cursa, només puc dir que els circuits que engloben les avingudes de la ciutat solen tenir trams durs perquè, pels que no ho sàpiguen, Terrassa té moltes pujades i baixades jeje. En aquest cas, la sortida es va realitzar a la Rambla, just a l'alçada del nou edifici de Caixa de Terrassa. Des d'allà es baixava fins al Portal Nou i es tornava a pujar Rambla amunt fins al Passeig 22 de Juliol. D'allà es girava a la dreta cap a la RENFE i es baixava cap a la Mútua de Terrassa, per encarar l'Av. Jaquard i arribar a la UPC. La pujada de la carretera de Castellar era la més dura del circuit en relació al pendent, però a mi se'm va fer més llarga la següent, al girar des del Monument de la Dona Treballadora per l'Av. Jaume I. Per acabar, un cop s'arribava a la Plaça de l'Aigua, es girava per l'Av. Abat Marcet i la cursa agafava el seu tram final de baixada per l'Av. Tarradelles fins empalmar amb la Rambla, on es trobava l'arribada.

Al córrer a "casa", tenia l'avantatge de conèixer el circuit, tenir alguns amics o coneguts animant i trobar-te corredors coneguts, així que va ser una experiència ben maca que em va animar a repetir l'any següent. Al final, tot i el patiment, el temps final va ser acceptable, vam aconseguir entrar junts amb el meu amic, i em quedo amb el record de ser la primera vegada que usaba un chip de lloguer pel cronometratge de la cursa jeje.

Distància oficial: 7800 m. (100 mD+)
Temps oficial: 34'12'' (4:23 minuts/km)
Posició: 215 de 569 finishers.

L'Avi Salmó escoltant "The Outsider" dels Marina and the Diamonds

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger