Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

diumenge, 5 de febrer del 2012

05/02/2012 - V Cursa de Muntanya de Mont-Rodon -


Una setmana més tard de finalitzar la mitja marató, tocava una nova cursa de muntanya aprop de casa. Durant la setmana he pogut córrer una mica tot i que sense assolir un bon nivell pel carregament de cames i els mals als peus (ara també em fa mal el peu esquerre). La previsió de temperatures gèlides per aquest diumenge era molt més potent que la setmana anterior, així que m'he endut molta roba d'abric per decidir "in-situ", què em posava. De nou, han vingut amb mi els meus pares com a públic. Al final, he corregut amb malles llargues però amb el mallot i samarreta tècnica només a dalt, res d'abrics.

Un cop hem aparcat tranquilament al descampat d'un restaurant de Matadepera, hem anat caminant fins a la zona de recollida de dorsals i bosses del corredor. Avui hi havia la sorpresa d'uns bons regals extres, com són un model nou de Lekué per cuinar i un bon litre i mig de caldo Aneto, a part de la tradicional samarreta :P He estat escalfant pels carrers de la vora i he notat molèsties al peu esquerre, mala senyal. De totes formes, al posar-me a la sortida he vist que hi havia l'Oriol també i l'he saludat amb senyes per quedar al finalitzar la prova.















Avui cal mencionar que la sortida no ha estat ben situada. Per voler-la fer més interessant pel públic, han perjudicat als corredors. Normalment se sortia des del mateix carrer que avui però uns quants metres més avall. Per fer que la gent que hi havia a la plaça on es recollien els dorsals pogués veure la sortida, l'han col·locat 100 metres més amunt, fent cantonada amb la plaça. Els dos problemes que ens hem trobat són: en primer lloc, que els corredors que ens hem col·locat bé a la sortida, amb temps i tota la pesca, ens hem vist desplaçats enrera per aquells corredors d'última hora que s'han afegit al gruix del grup (sovint corredors que volien estar a darrera de tot). En segon lloc, a 20 metres de la sortida ens hem trobat un "baden" per als cotxes molt perillós perquè quan surts en grup nombrós, no veus el relleu del terra davant teu, i alguns corredors hem estat a punt de caure. A mi m'ha salvat que un parell de corredors davant meu quasi cauen, i per tant jo he pogut reaccionar a temps.

Un cop superades aquestes dues coses, he anat remuntant posicions corrent molt ràpid. El ritme era molt alt i jo sabia que la pujada fins al quilòmetre 6 aproximadament seria dureta. He vist que l'Oriol anava davant meu, i com que sé que tenim ritmes similars he mirat de no perdre'l de vista. Poc a poc, a mesura que el terreny anava tirant amunt m'hi he anat acostant i l'he seguit d'aprop. Al passar la Font del Corraló, hi havia un terreny favorable abans d'arribar a la trialera tècnica on he tornat a perdre uns metres pel mal de turmell. Hi havia zones amb neu i gel i no volia torçar-me el peu jeje. Això sí, a la pujada fins al Mont-Rodon he agafat un bon ritme i m'he tornat a acostar a l'Oriol. Si sóc sincer, no em va semblar tan llarga quan la vaig fer entrenant, però és que hem portat un ritme molt alt a l'inici de la cursa i ho estàvem pagant. En totes les pujades a l'obaga que hem fet hi havia restes de neu i fins i tot gel, així que he mirat de no fer-me mal en cap moment. Al final, he adelantat a l'Oriol a falta de pocs metres per arribar a dalt del Mont-Rodon (613 m.), on he agafat de nou un tall de taronja i cap avall. Devia portar uns 30' aproximadament.























A la baixada, he regulat el pas perquè em fèien mal les cames i una mica el turmell i encara quedaven dues rampes importants (sort que havia fet el circuit abans jeje). Allà algú ens ha cridat que anàvem sobre les posicions 45-50. Hem atravessat el creuament de la Bassa del Collet i hem fet la última rampa llarga de la cursa. Aquí encara anàvem un grupet de 4 o 5 corredors prou aprop. En pocs minuts hem arribat a Can Torres, punt més alt de la cursa a 624 m., i ja només quedava la llarga baixada fins a meta. Aquí portava uns 42 minuts més o menys. A la baixada, m'han atrapat uns quants corredors, entre ells l'Oriol, al que he intentat seguir. L'estat dels meus peus no m'ha permés baixar tan fort com penso que puc fer quan estic bé, però no em queixo perquè el peu aquí almenys no em fèia punxades.
















No puc dir gaire cosa més d'aquests últims 3 km perquè era tot baixada, i ja no he adelantat ni m'ha atrapat cap corredor. Hem agafat un ritme molt ràpid amb l'Oriol uns 20-30 metres davant meu i al passar per la Font de la Tartana, no ens hem aturat ni a beure perquè la meta estava molt aprop. El tram de baixada pels carrers asfaltats de Matadepera se m'ha fet llarg però he intentat acostar-me a l'Oriol fent un darrer esforç. No hi ha hagut manera jeje, al final hem entrat a meta amb uns segons de diferència, i amb els meus pares fent les fotos al carrer final! Una cursa molt completa i amb un bon temps final de 55'22''.















Hem estat amb l'Oriol per la zona de meta xerrant i recuperant energies amb el gran càtering muntat. Hi havia coca, entrepanets i sobretot, el caldo Aneto. Qué bé entrava, tot calentet jeje. No coneixia a ningú més, així que hem estat mirant com arribava la resta de gent, animant-los i al cap d'una estona, ell ja ha marxat i jo m'he quedat amb els pares al sorteig de material tècnic. No m'ha tocat res, però he aprofitat per anar bebent caldo i recuperant energia! Ja quasi al final, ha aparegut el pare de l'Astrid amb la bici. Li vaig dir que fèia la cursa per aquella zona i s'ha acostat fins allà perquè algun cop havíem fet ruta pels camins propers. S'ha quedat una estona i ha seguit amb la bici, mentre nosaltres anàvem a buscar el cotxe i cap a casa! Un nou repte superat i amb menys fred del previst, per sort jeje.

Distància oficial: 12000 m. (428 mD+)
Temps oficial: 55'22''
Temps real: 55'19'' (4:37 minuts/Km)
Posició: 50 de 465 finishers (29 de 236 de la meva categoria)

L'Avi Salmó escoltant "Boombox" de The Lonely Island

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa:
https://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/VCursaDeMuntanyaDeMontRodon22012


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Arxiu del diari

Sobre el viatger