Curses (85) Llibres (64) Viatges (270)

diumenge, 4 de març del 2012

04/03/2012 - I Cursa de Muntanya d'Ullastrell -


Porto un inici d'any dur en relació a les sensacions amb els meus peus. Des de que vaig començar a notar molèsties, no he acabat de fer net del tot i em fa ràbia. Tot i que això no s'ha vist massa reflectit en les marques, ja que m'he cuidat força i he tibat de fons físic acumulat a finals de l'any passat, m'ha faltat el punt de continuitat necessari per rendir al 100% a totes les curses del 2012. Finalment, la setmana passada vaig anar a veure un fisio per intentar millorar el problema. Això ha suposat fer un únic entrenament de 6 km aquesta setmana i no haver sortit a córrer des de fa 2 dijous.

Per això m'he presentat a la cursa sense saber del tot què podria fer. Hem sortit d'hora de casa amb els meus pares per arribar amb temps. L'aparcament i recollida de dorsal ha anat a la perfecció, i he tingut temps de repassar el circuit al mapa que havia penjat l'organització. A les curses que puc, m'agrada fer el circuit abans perquè es nota molt conèixer les zones a l'hora de regular forces durant la cursa. En aquesta ocasió no havia estat possible!















De totes formes, he pogut escalfar bé per la zona de sortida tot i que fèia força fred. El peu no m'ha molestat gens i per primer cop en gairebé 2 mesos, m'he pogut concentrar en disfrutar de córrer sense pensar en molèsties al peu. Mentrestant, ha vingut el meu tiet i m'he trobat amb un ex-company de bàsquet, l'Àngel. Després dels estiraments pertinents, m'he col·locat a quarta o cinquena línia de sortida. Com sempre, cosa que no em cansaré de repetir, no entenc com hi ha gent que sap que no farà un temps capdavanter i es posa a primera linia. No s'imaginen el que arriben a destorbar.



















Jo per si de cas, he agafat un ritme alt intentant buscar la meva zona còmode. De seguida el grup s'ha estirat i les pròpies forces de cadascú generen una fila de gent que permet córrer bé. Avui m'ha passat algo que no m'havia succeït mai. M'he trobat un corredor que entre el km 1 i 2, m'ha tallat el camí fins a 5 vegades per evitar que l'adelantés. M'he quedat sorprés (i picat) perquè cada cop que m'obria per córrer en paral·lel i adelantar-lo, se'm fotia davant descaradament (un dels cops m'ha estat a punt de tirar a terra). Tan bon punt com he pogut, l'he adelantat amb un canvi de ritme per deixar-lo enrera almenys!

Aquesta cursa tenia dues parts ben clares: la divertida i tranquila, és a dir des de la sortida fins al Km 8, alternant baixades i trams molt ràpids amb alguna pujada que es podia fer corrents; i la patidora i destrossa cames, és a dir els darrers 3 Km, amb dues llargues pujades que he hagut de fer a peu. Però anem a pams, la culpa no és del circuit sinó dels corredors, que ens emocionem apretant a la part còmode i arribant justos de forces al final. Jo sabia que podia passar això i he mirat de regular una mica, però he acabat passant per la zona d'avituallament en menys de 24 minuts (aprox. Km 5 o 5,5). Massa ràpid possiblement!















A partir d'aquí, quedava una bonica baixada primer per camí ample i després per una trialera tècnica i xula. A mi em costa recuperar posicions a les baixades, així que des de l'avituallament he seguit un home que anava força ràpid i no el podia atrapar. Ha estat a la part tècnica de la baixada que m'hi he acostat i hem anat junts fins que de sobte ens hem trobat la primera "paret". Aturada en sec i necessitat de caminar jeje. Faltava l'aire per tot arreu i les cames em fèien mal (falta d'entrenament).























Aquí ens ha adelantat un altre corredor caminant ràpid i he mirat de seguir-lo. Per sort aquest minut de descans cardiovascular m'ha servit per agafar energies i tornar a córrer una mica més endavant. He pogut deixar aquest grup i anar a atrapar uns corredors que portàvem davant. M'ha vingut bé el petit descans abans de la segona "paret". Aquí ja anava justet de forces i he intentat mantenir la posició i adelantar algún "cadàver" si es donava el cas.


Al final, he recuperat alguna posició però també m'ha adelantat un corredor que ha pujat corrents molt fort i m'ha estat impossible seguir el seu ritme. Jo he acabat obligant-me a finalitzar tota aquesta pujada corrents i m'ha servit per guanyar un parell de posicions més abans d'arribar al darrer tram que ens portava fins el poble de nou. Allà ja hem arribat tots ben justos i no hi ha hagut canvis en les classificacions. Hi havia el meu pare fent fotos i animant per acabar el darrer quilòmetre. Dues posicions davant meu he vist un conegut, el Sergio, però no he tingut forces per acostar-m'hi. L'entrada al poble era en ascens, fins arribar a la carretera, on ens han fet girar i quedaven els darrers metres totalment de baixada fins a meta!















Al final m'han sortit uns 11 km de recorregut amb un temps final fantàstic de 49'38''. Molt content amb el resultat després de tots els meus problemes amb els peus. No he notat cap molèstia i caldrà veure l'evolució de la setmana i la segona visita al fisio a veure què em diu i què em deixa fer a partir d'ara jeje. Després de recollir la millor bossa del corredor des de que participo en curses, m'he reunit amb els pares i la meva tieta i hem esperat l'arribada del meu tiet amb el gos.




















Mentrestant ha arribat l'Àngel i hem estat parlant una estona a la zona de "boxes". Avui em venien molt de gust les xuxeries que ens han posat, i al final, també m'he fotut un entrepà jeje. En uns minuts ha arribat el meu tiet amb el gos, arribant en menys d'una hora! Al final, hem estat una estona parlant amb els corredors que ens coneixiem i hem anat a passejar per Ullastrell. Una bonica forma d'acabar la jornada esportiva!























El proper repte d'aquí dues setmanes, amb una cursa de muntanya amb poc desnivell, recorregut que conec i a veure si tinc bones cames i cap molèstia al peu!


Distància oficial: 11.000 m. (370 mD+)
Temps oficial: 49'38''
Temps real: 49'36 (4:31 minuts/Km)
Posició: 38 de 301 finishers

L'Avi Salmó escoltant "When love takes over" del David Guetta (Feat. Kelly Rowland)

Enllaç directe a la resta de fotografies d'aquesta cursa:
https://picasaweb.google.com/oktopusgarden1/ICursaDeMuntanyaDUllastrell32012


1 comentari:

  1. Muy buena carrera también la tuya eh? La verdad es que la primera parte de la carrera invitaba a apretar pero como tu bien has dicho los últimos 3 km han sido bastante duros. Es lo malo de no conocer el circuito. Suerte en tu próxima carrera. Un saludo!!!

    ResponElimina

Arxiu del diari

Sobre el viatger